Kérem, tartsa a fonalat |
2011. február 07. hétfő, 03:00 |
Minden piacon vannak könnyebb és nehezebb ügyfelek. Egyszer egy barátom kérdezte, miért akarok új szerződést kötni egy olyan partnerrel, akiről tudjuk, hogy mindenbe beleköt, azt feleltem: amikor a bevételeket és a profitot tervezzük, végső soron mindig azokat a partnereket tudjuk számításba venni, akikkel már többször dolgoztunk. Lehet, hogy voltak és vannak konfliktusok velük menet közben, mégis, a meglévő ügyfelek, akik folyamatosan újrarendelnek, a biztos alapjai a marketing és értékesítési munkának. Hogy tartsa meg őket? Egy rövid telefon, egy hosszú kapcsolatAmikor alkalmazott értékesítő voltam, még nagyon nehezen ment az, hogy „csak úgy” rácsörögjek egy ügyfélre. Amióta tulajdonosként építem az ügyfélkört, rájöttem, mennyire természetes és emberi dolog úgy tartani a kapcsolatot valakivel, ha néha úgy is kommunikálunk, hogy nem az aktuális üzleti ügyeink a téma. Ha a közelében járok, ha névnapja van, vagy ha valamilyen, számára érdekes dolgot hallok, egy érdeklődő hívás időnként az ügyfelek felé kiváló összekötő kapocs. Speciális alkalomra speciális meglepetésEgy marketing tanácsadótól hallottam először azt a tippet, hogy ne Karácsonykor és év végén lepjük csak meg az ügyfeleket, hanem az első szerződéskötésünk, stb. évfordulóján is. Mint egy jó házasságban, ahol egy évben egyszer minimum emlékeznek a felek a házasságkötésük örömeire, egy stabil üzleti kapcsolatban is bevezethető ez a mókás alkalom. Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|