Van mááásik… üzlet! Nyomtatás
2011. február 21. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing: 4 kulcstényező az üzleti lehetőségek meglátásáhozHiába az a sok ezer tárgyalás, amin már túl vagyok, újra és újra kellemesen meglepődöm, hogy egy értelmes tárgyalópartnerrel beszélgetve új és új lehetőségek bukkannak fel. „Foglalkozom még azzal is, hogy…”, „Van egy másik cégem is, ami…”, és hasonló mellékmondatok, melyek új utakat nyitnak az értékesítésben és a marketingben. Összegyűjtöttem négy kulcs tényezőt, melyek segítenek abban, hogy Ön is több üzleti megbeszélésen bukkanjon új és új lehetőségekre!


Figyelem: üzlet!

Az első és legfontosabb a Valódi Jelenlét. Ez alatt azt értem, hogy nem csak fizikailag kell ott lennünk egy tárgyaláson, hanem a fókuszunkkal, a gondolatainkkal is! Hiába kapunk egy telefont egy perccel a megbeszélés előtt, hogy a gyerek felmászott a fára a nagymama után, aki a macskát akarta lehozni, nekünk ott és abban a 30-60 percben csak a lehetséges új vevőre szabad fókuszálnunk! Ha úgy érzi, elkalandozik, „nem ott van”, stb., sürgősen változtasson!

Másodsorban nem elég, ha ott van az ember, figyelmének a partnerre kell irányulnia, és nem önmagára. Lehet, hogy Öné a világ legjobb terméke / szolgáltatása, és rengeteg a mondanivalója róla, de ha nem figyel partnerére, partnere jelzéseire, akkor kútba fog esni az üzlet. Ha azt érzi az ügyfél, hogy törődnek vele, nem csak lesöprik (vagy meg sem hallják) kifogásait, megnyílik, és ezzel lehetőséget teremtünk, hogy átbeszéljünk mindent, amit csak érdemes.

Ez elvezet mindennek a kulcsához: valódi érdeklődés nélkül nem lehet sikeres egy értékesítő. Találkoztam egyszer egy üzletkötővel, akin bár feszült a remek öltöny, és a drága óra, egyetlen szavamat sem hallotta meg abból, amit válaszoltam a feltett kérdéseire. Ennek megfelelően 10 perc alatt le is zártam vele a kommunikációt – lehet, hogy 100-ból 1 embernek bejön, ha figyelmen kívül hagyják, de a nagy átlag megoldást keres és nem robotot, ha értékesítővel kezd beszélgetni.

Ahhoz, hogy valóban minden a felszínre bukkanjon, ami csak lehetőségként felmerül az ügyfélnél, a fentiek mellett van egy elengedhetetlen tulajdonság: kitartás nélkül egy értékesítő nem lesz sikeres. Akár túl halk az ügyfél, akár túl hangos, akár lassan beszél vagy gyorsan, nyitott vagy ellenséges és elzárkózó – csak tartson ki, érdeklődjön, figyeljen a válaszokra, és meglesz az eredménye: a bevétel és a profit!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.