Egy üzlet százat csinál Nyomtatás
2011. február 23. szerda, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Mitől csinál 1 <a href='http://www.lepeselony.hu/index.php?option=com_partner&mode=modKeres&ktipus=szaktar&Itemid=284' title='üzlet'>üzlet</a> 100 másikat?A komoly értékesítők tudják: egy ügyfél sokkal többet jelent(het), mint pusztán azonnali bevétel. A valódi profitot az jelenti, ha az új vevő elégedetté válik, és további új és új lehetőségekkel látja el az értékesítőt és a céget. Ahhoz, hogy ez valóra váljon, a már több cikkemben részletesen kivesézett kiváló szolgáltatáson kívül szükséges egy tényező. Egy olyan faktor, ami megkülönbözteti a sikeres értékesítőt a küszködő, eredménytelentől.


Személyes marketing

Egy értékesítő legfontosabb eszköze, fegyvere a kommunikációs képessége. Lehet a termék csúcs szuper, a szolgáltatás minden szolgáltatások legjobbika – ha nincs, aki erről felvilágosítsa a potenciális partnereket, halott az ügy. Azonban ez a képesség egy még fontosabb cél érdekében is felhasználható.
Nem minden értékesítő szereti a hideghívásokat. Ezzel még lehet, hogy finoman is fogalmaztam: valójában 99%-uk kifejezetten utálja, ha neki kell felkutatnia a lehetőségeket, kikaparni a gesztenyét. Ha villogni, brillírozni kell egy már előkészített ügyféljelölt előtt, az legtöbbjüknek fekszik, de a munka „rabszolga-része” enyhén szólva nem ébreszt olthatatlan vágyat a legtöbb üzletkötőben. Ebből erednek a viták a marketing és az értékesítés között aztán: kinek a felelőssége lenne (lett volna) elintézni mindezt?

Az értékesítési csodafegyver

A viták elkerülése végett a legegyszerűbb, amit tehet az értékesítő az, ha ő maga kér ajánlásokat. Ez az az üzleti csodafegyver, ami átsegít minden nehézségen. Egy sikeres értékesítő abban különbözik eredménytelen társaitól, hogy mer ajánlást kérni. Ezt a néha túlmisztifikált lépést viszonylag egyszerű megtenni: „Ismer Ön olyat, akinek hasznos / értékes lehet mindaz, amit én most elmondtam?”. Ez a varázskérdés feltehető új tárgyalópartnernek, elégedett és reklamáló ügyfélnek, a szomszéd néninek a buszon, bárkinek – hiszen nem feltétlenül az az elvárás, hogy dolgozza meg a megkeresendő személyt és készítse elő a terepet nekünk (bár ez az ideális), hanem az is segítség, ha piaci információhoz (kinek lehet szüksége „ránk”) juttat bennünket.


Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.