Az értékesítő, akinek a csodájára jártak Nyomtatás
2011. március 07. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Az ideális értékesítőFelkelt reggel, vidáman átgondolta a napját: „ma is kötni fogok egy pár jó üzletet!” – gondolta, majd neki is veselkedett. Egész nap ügyfeleket hívott (meglévőket és új vevőket egyaránt), találkozókat szervezett és tárgyalt, kezelte a reklamációkat, kifogásokat, egyengette a cég – és így a maga – útját. Nap közben párszor felhívta az értékesítési vezetőjét, csak hogy tudassa: bár nincs bent, még létezik, jól halad, és hogy elmesélje az egyes tárgyalásait. Nap végén írt egy összefoglalót is, magától, melyben az értékesítési vezető számára gyorsan átláthatóan megmutatta: ma is megdolgozott a fizetéséért, és hajtott a jutalékért. Befejezte az adminisztratív feladatait, majd miután még kicsit olvasott és CD-t hallgatott szakmai képességei fejlesztése céljából, elégedetten dőlt az ágyba.


Komolyság + lazaság = üzlet

A fenti – sajnos, néha kicsit utópisztikus – tanmese persze nélkülözi a szintén fontos elemeket, mint a családdal való foglalkozás, sport, és nem tér ki minden részletre, mégis jól felvázolja, milyennek képzeli a tulajdonos, vagy az értékesítési vezető azt az embert a csapatában, akire komolyan szeretne számítani. Nem készítettünk felmérést a tárgyban, csak tippelni tudok, de nem gondolom, hogy az értékesítésben dolgozók több mint fele megfelelne a fenti leírásnak. Rengeteg a felkészületlen, de koncentrált, a munkahelyi poénkodást a tényleges termelésnél előbbre tartó eladással, bevételszerzéssel foglalkozó kolléga, akik a szakma és saját becsületüket egyaránt lefelé viszik. Ez egy feszültségekkel is teli munka, a felelősség közvetlenül kijön (nincs bevétel? nincs jutalék!), ezért kell hozzá az egészséges lazaság is, hogy a különböző embertípusokkal ki tudjon jönni a szakma jeles képviselője, valamint hogy kezelje magában a számos visszautasítást (ami a legjobbak életében is ott van). Nem nélkülözheti azonban a komolyságot, a megalapozottságot sem, különben nem fogja tudni kellő mennyiségben és minőségben lezárni az üzleteket. Lazán kezelni a felbukkanó akadályokat, és komolyan venni a célt – ez a sikeres értékesítő gondolkodásmódja.
Egy módon tud segíteni értékesítőinek, hogy elérjék ezt a szintet: tanítgassa őket türelemmel (szakmai és értékesítési fortélyokra) és tartsa őket rövid pórázon (fizetési, jutalék- és juttatásrendszerben egyaránt, valamint időbeosztásban, irányelvekkel)!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.