Kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció Nyomtatás
2011. március 09. szerda, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Üzleti <a href='http://www.lepeselony.hu/index.php?option=com_partner&mode=modKeres&ktipus=szaktar&Itemid=284' title='kommunikáció'>kommunikáció</a> Mi kell egy üzlethez? Nyilván számtalan összetevő létezik, mégis csak egy kulcsfontosságú van: ahhoz, hogy két fél, két üzletember között megegyezés jöjjön létre, a lényeg a kommunikáció. Ennek számtalan bizonyítékát látja az ember nap, mint nap – sajnos gyakran a másik oldalról (a kommunikáció hiányából). Pár vicces és komoly példa, mi múlhat a kommunikáción az üzleti életben!


Tizennégyből negyven: háromszoros bevétel a félreértésből

Kedvenc példámban egyik ismert hazai vállalkozó alapozta meg a vagyonát úgy, hogy amerikai vásárlóival az ár tisztázásánál nem sikerült precízen kiejtenie a 14 dolláros árat (angolul, fonetikusan: „fortín”). Így a vevők még mindig nagy elégedettségére 40 dolláros (angolul fonetikusan: „forti”) áron jött létre az üzlet – és egy jelentős vagyon első alapja.

kommunikáció nem egyenlő a beszéddel

Egyik kolléganőm korábban tolmácsként is dolgozott, ő mesélte ezt az aranyos (és nagyon is tipikus) történetet: főnöke egy külföldi partnerrel egyezkedett egy ipari terület hasznosításán, amely a főnök birtokában volt, és a külföldi befektető szerette volna elindítani rajta a beruházást. A megszokott koreográfia mentén ment minden: mindkét fél a saját érdekét, saját nézőpontját nyomta csak, aminek a vége egy feszült hangulatú megbeszélés lett. Olyan távol kerültek a megegyezéstől, mint Makó Jeruzsálemtől, és a külföldi partner már épp ott tartott, hogy felpattan és távozik – ekkor kolléganőm (némileg önállósítva magát) visszaterelte a két felet ahhoz, mi is volt az eredeti céljuk? Ki mit szeretett volna alapvetően elérni a kooperációval? Ettől aztán a felek egyrészt megnyugodtak, másrészt nekiláttak az eredeti cél mentén kialakítani a közös nézőpontot, ami aztán egy sikeres és hosszú távú üzlet alapja lett. Ahogy kolléganőm fogalmaz: ha nem törekedett volna rá, hogy valóban kommunikáljanak egymással, ne csak beszéljenek egymáshoz, akkor egy több tízmillió eurós üzlet esett volna kútba.
Számtalan példa létezik még ebben a témában, a lényeg mégis az: ismerje meg partnere valódi álláspontját, ne engedje félresiklatni gondolatait sem az alaptalan túllelkesedés, sem az oktalan vita irányába!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.