Köszönöm, csak érdeklődtem! |
2011. március 11. péntek, 03:00 |
Aki értékesít, számtalanszor találkozott már azzal a helyzettel, biztos vagyok benne, amikor a leendő ügyfél „Igen, ez nagyon érdekel, még átgondolom!”- felkiáltással távozott, majd többet soha nem hallottunk felőle. Hogy lehet az érdeklődésből valódi eredményt, azaz egy új vevőt, egy szerződést „csiholni”? Az üzlet nem az elsőUtólag már könnyű okosnak lenni – ezért nézzük inkább, mit lehet tenni a tárgyalás során annak érdekében, hogy üzlet szülessen a partnerrel! A legelső lépés ebben az, hogy felejtse el az árakat, termékeket, jutalékokat – nem az üzlet az első, hanem az ügyfél! Ha azt el tudja érni, hogy tárgyalás közben ne azon járjon a feje, mennyi lesz a jutaléka, ha megköti az illetővel azt a szerződést, már 50%-kal növelte értékesítési hatékonyságát, ebben biztos vagyok. a) mi a probléma, ami megoldásra vár a partnernélb) a partner hogy gondolkozik arról, ő mennyire látja azt problémának, vagy mennyire látja a valódi okait!Ne dőljön be a szirének csábító hangjának: amikor egy tárgyaló partner először elmondja azt, ami Önnek már problémának tűnik, amire Ön szíve szerint lecsapna, és már prezentálná is a megoldást – az még messze van a valódi igénytől! Az ügyfél szemével kell látni a helyzetet, és ebből a szemüvegből kiindulva felismertetni vele, mi lehet a megoldás, különben nem lesz belőle üzlet. Prezentáció: kit érdekel?Egy jó értékesítő szereti hallani a saját hangját, és tudja, mikor meggyőző. Ez eddig rendben is van. Azonban ha csak azért prezentál, hogy a saját hangját hallja, és ész nélkül (pontosabban odafigyelés nélkül) próbál meggyőzni, abból baja származik majd. A termék / szolgáltatás bemutatása úgy kell hogy felépüljön, ahogy az ügyfélnek a legreálisabb: ha – autós példával élve – őt az érdekli, be fog-e férni a gyerekkocsi a csomagtartóba, akkor ne a hengerűrtartalommal, lóerőkkel és egyéb motor paraméterekkel próbáljuk meg hipnotizálni! A prezentáció ne az értékesítőt, hanem a leendő új vevőt érdekelje! Németh Zoltán
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
|