Lendület a lelke mindennek Nyomtatás
2011. március 25. péntek, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Mi lehet az oka, ha nincsenek lendületben az értékesítői?Amikor az értékesítők ülnek az irodában és kávéznak, cigiznek és beszélgetnek, az biztos, hogy nem a több bevételhez, több új vevőhöz vezető út – hiába mondják a sales-es kollégák, hogy ez mennyire segíti a rekreációjukat. Ez egy olyan terület, amely nem megy sebesség nélkül. Hogy tegye sebességbe ellustult értékesítőit?


A fékek

Első cégemben volt egy értékesítőm, aki nap közben, hét közben, hónap közben erősen Pató Pál úrra hasonlított: soha egy pillanatnyi energiát nem tett abba, hogy ügyfeleket keressen meg, ajánlatokat adjon, visszakövesse az ajánlatait, és szerződéseket kössön. Viszont minden alkalommal, amikor erre rákérdeztem, azt mondta: „a végén kell majd megnézni az elszámolást, elég, ha az év legutolsó napján behozom az éves kvótámat!”. Mivel nagyon fiatal voltam még, ezt elfogadtam, és csak csodálkoztam, miért nem áll neki dolgozni – mert végül persze nem kötött semmit.
Egy másik értékesítőm pedig egyhavi intenzív munka, és bevételteremtés után lejelentette, hogy ő most nagyon rossz hangulatban van, és ezért szíve szerint elmenne horgászni két hónapra, hogy kipihenje magát. Óriási duma, egy baj volt csak vele: nem azért fizették sem a céget, sem őt, sem engem, hogy ilyen „okosságokat” találjunk ki és mondjunk egymásnak termelés helyett.

Alacsony fordulatszámon nincs eredmény

Az értékesítés nem megy lendület nélkül: valaki vagy nekiáll reggel, végignyomja a délelőttöt már, felhív annyi potenciális partnert, ami elég a kellő számú időpont beegyeztetéséhez, végigköveti a kiadott ajánlatait és lezárja az üzleteket – vagy csak ül, kávézik, dohányzik és megnézi a népszerű közösségi oldalakat, és nem keres egy fillért sem.
Vannak olyan munkatársak, akik a két véglet között vannak valahol félúton: termel(get)nek, de időnként leállnak vele, aztán lassan indulnak be újra – az idő viszont csak telik és telik és telik, kifolyik az ujjaik között, mint a homokszemek.

Sebesség!

A megoldás viszonylag egyszerű:
-    a fizetési rendszert vizsgálja felül, mert két véglet lehetséges:
o    ha (viszonylag) magas fixet kapnak, és ez elégedetté teszi őket akkor is, ha nem hoznak semmit a cégnek, az egyértelműen senkit nem motiválna rá, hogy gyorsan és pörgősen végezze munkáját
o    ha csak jutalékot kapnak, és keserves munkával tudnának csak összeszedni belőle fizetést maguknak, attól meglehetősen rossz kedvvel állnak neki az egész értékesítésnek – ami viszont nem vezet sehová.
-    vizsgálja meg, ki az az értékesítők között, aki energiájának túlnyomó részét inkább kifogások kitalálására, panaszkodásra, a többiek fellázítására használja – és még akkor is rúgja ki azonnal, ha eredményeket hoz.
Mindkét lépés ahhoz fog vezetni, hogy az értékesítői szárnyakat kapnak, a bevételek meglódulnak – és Önnek nyugodtabbak lesznek a mindennapjai.


Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.