Gyorsabb és biztonságosabb haladás a Budapestre igyekvőknek Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
Korlátozás a tehergépjárművek számára

Módosítások két autópálya főváros közeli szakaszain

ImageA Gazdasági és Közlekedési Minisztérium az agglomerációs közlekedés megkönnyítése és biztonságosabbá tétele érdekében kísérleti jelleggel két autópálya Budapest közeli szakaszain előzési korlátozást vezet be a tehergépjárművek számára. A korlátozás az M1 autópályán Tatabánya – Óváros csomópont és M0 csomópont között három szakaszon, összesen 33,6 km hosszban, valamint az M3 autópályán Gödöllő csomópont és Bp., Szentmihályi úti csomópont között egy szakaszon, 16,4 km hosszban, a főváros felé vezető irányban érvényes.

 


A korlátozásban érintett autópálya-szakaszok a következők:
1. szakasz: M1 balpálya (Bp. felé) 53,5 km – 41,25 km között, hossza 12,25 km
2. szakasz: M1 balpálya (Bp. felé) 39,9 km – 35,45 km között, hossza  4,45 km
3. szakasz: M1 balpálya (Bp. felé) 34,1 km – 17,20 km között, hossza 16,9 km
4. szakasz: M3 balpálya (Bp. felé) 26,6 km – 10,20 km között, hossza 16,4 km

A korlátozást jelző táblákat az Állami Autópálya Kezelő Zrt. munkatársai 2008. március 14-ig helyezik ki. A "Tehergépkocsival előzni tilos" (KRESZ 33. ábra) tábla hatálya alatt az úton a 3500 kilogrammot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival előzni tilos. (Ez a tilalom nem vonatkozik kétkerekű motorkerékpár előzésére.)

ImageA tehergépkocsikra vonatkozó előzési tilalom bevezetésével a minisztériumnak az a célja, hogy – a megnövekedett áruforgalom mellett – gyorsabbá és biztonságosabbá váljon a főváros megközelítése a személygépkocsin közlekedők számára. Az M1 és M3 Budapest közeli szakaszain a teljes autópálya-hálózat 31 ezres átlagos forgalomnagyságának mintegy kétszerese, napi 50-70 ezer jármű halad át. A balesetsűrűség kiugróan magas és évről évre nő a korlátozásban érintett szakaszokon. Az autópályákon a figyelmetlen vezetés után a második leggyakoribb baleseti ok a követési távolság be nem tartása volt a tavalyi évben, a balesetek közel negyede emiatt következett be 2007-ben. Minden hetedik baleset pedig a szabálytalan előzésnek volt betudható.

A KRESZ jelenleg csak statikus, minden időszakban azonos korlátozást tesz lehetővé, azonban esetleges módosítása lehetőség nyithat az intézkedés célzottabb, csak a kiemelkedően terhelt napszakokra (így pl. a reggeli órákra) vonatkozó bevezetésére. Még hatékonyabb megoldást jelenthet a dinamikus forgalomszabályozást biztosító, változtatható jelzésképű táblák teljes magyar autópálya-hálózaton történő kiépítése.

Hasonló korlátozást Európa számos országában alkalmaztak már sikerrel a fokozott igénybevételnek kitett autópálya-szakaszokon. Az első szakaszok tapasztalatainak kiértékelése alapján kerülhet majd sor a későbbiekben a szabályozás módosítására, esetleges kiterjesztésére.

Forrás: Gazdasági és Közlekedési Minisztérium



Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. A menedzserek számára fontos információk a kiegyensúlyozott életmód, egészség – betegség, a házipatika témáiban.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.