Az egészség nem a betegség hiánya! 2. Rész |
2009. április 08. szerda, 05:00 |
Az emberi viselkedéssel, magatartással, életstílussal foglalkozó szakemberek, tudományos gondolkodók körében elfogadott az a vélekedés, hogy az egészségmagatartás az egyik legnehezebben változtatható viselkedési terület. Ugyanakkor, a kutatásokból kiderült, nem reménytelen kezdeményezés. Az emberek megfelelően kiválasztott kommunikációval, megfelelő csatornákon elérhetőek, s ha lassan is, de ráébreszthetők arra, hogy az egészségről ideje másképp gondolkodni, mint ’betegség-hiányról’. Az első rész olvasható a Lépéselőny.hu Hr rovatában 2009 Április 7.-i megjelenéssel. Az egészséggel kapcsolatos attitűdöket több kvalitatív kutatásban is vizsgálta a Szonda Ipsos. Általános eredmény volt, hogy az embereknek sajnos csak kisebb hányada számára fogalmazódik meg az egészség holisztikus módon, ők főképp a nők közül kerülnek ki. Íme,pár példa: 33 éves nő, virágkötő: „Vitalitás, tehát mindenképpen egy energikus állapot. Jó koncentrálóképesség. Tehát hogy ez a jó energiaállapot ez testileg, szellemileg egyaránt. És egy harmónia.” 29 éves férfi, építésvezető: „Szerintem az egészség az jelenti egyrészről, hogy az ember jól érzi magát a bőrében. Másrészről ki tudja hozni a szervezetéből azt, amire az valójában képes.” Az sajnos, a kutatások alapján kijelenthető, hogy az emberek fejében még mindig inkább a betegségmodell működik, tehát a viselkedést is inkább a passzivitás illetve reaktivitás jellemzi. Így beszélnek sokan az egészségről: 36 éves férfi, ingatlanügynök: „Az egészsé g az, hogy nem kell járnom orvoshoz, nem kell szednem a gyógyszert. Ennyi, szerintem.” 40 éve s férfi, esztergályos: „Abból gondolom, hogy egészséges vagyok, hogy jól érzem magamat, nincsenek rosszulléteim, nem szédülök, nincs hányingerem, alapvetően jó a közérzetem.” Az egészséggel kapcsolatos attitűd megváltoztatása célként tűzhető ki. Egyfelől a gyenge egyéni attitűdök terén, másfelől a betegségmodellről az egészségmodellre áttéréssel: gyógyítóból az egészségmegőrzés szemléletére, erről pedig a megelőzésre, életmódváltásra. Az elsajátítás is, és az attitűd megváltoztatása is egyéni szinten a személyes nyitottság, figyelem, érdeklődés, motiváció és képességek függvénye. Az attitűdváltoztatás csak akkor lehetséges, ha az egyén hajlandó komolyabb erőfeszítésre, az irányába küldött információk alaposabb feldolgozására, és arra, hogy a kapott ajánlásokat beépítse saját gondolkodásába, viselkedésébe. „Az egészséggel kapcsolatos attitűd megváltoztatása nem agy aktus, vagy esemény eredménye, hanem kitartóan kell gyakorolni” (Albert Bandura, 2005) Forrás: A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. A menedzserek számára fontos információk a kiegyensúlyozott életmód, egészség – betegség, a házipatika témáiban. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- A legautentikusabb japán étterem Magyarországon
- Hamburgeradó vagy más megoldások?
- Egészségi állapotuk szempontjából köszönjük, megvagyunk
- Szigorúbb éghajlatvédelemmel javulna a magyar lakosság egészsége és pénzt is megtakarítanánk
- Egészséggazdasági Monitor
- Dohányfüstmentes Világnap - 2010. november 18.
- Nincs időnk a sportolásra
- Hideg idő, száraz bőr – Belülről hidratáljuk bőrünket
- A kávé hatása a tanulásra, a szeptemberi iskolakezdés apropóján
- Egészség egy életen át
Menedzser egészség tanácsadás
Egészséggel kapcsolatos témákban kérdezzen tanácsadónktól!Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..