Egészséggazdasági Monitor |
2010. november 19. péntek, 03:00 |
A GfK Hungária és a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet 2011 januárjában induló közös, folyamatos kutatása valamennyi döntéshozó, piaci szereplő számára pontos képet nyújt az egyes termék- és szolgáltatáscsoportok méretéről, jellemzőiről, a közfinanszírozott és magánfinanszírozott szolgáltatások igénybe vételének dinamikájáról, ezen szolgáltatások elfogadottságáról, a lakosság egészséggel kapcsolatos attitűdjeinek, szokásainak, viselkedésének változásáról.
Korunk egyik legfontosabb trendje, hogy az egészséggazdaság a gazdaság motorjává válik, amelynek hátterében a biotechnológia és az idegtudományok állnak. Emellett a lakosság számára egyre inkább előtérbe kerül a teljes egészség iránti igény kielégítése, biztosítva a testi-lelki-szellemi jólétünket. A fogyasztás fontos szeletévé válik az egészség célú fogyasztás, amely messze túlmutat a hagyományos egészségügyi szolgáltatások igénybevételén. Egyre hangsúlyosabb lesz a fogyasztók által szubjektíven megélt egészség növelése, kielégítése, szemben a hagyományos egészségügy orvostudományi ismeretekre alapozott szolgáltatásával. A trend erejét és jelentőségét jól mutatja az az előrejelzés, miszerint az Amerikai Egyesült Államokban a század második felére a teljes GDP felét az egészségfogyasztás teszi ki, és ennek csupán mintegy harmada lesz a közfinanszírozott egészségügyi ellátás. Ebben a gyorsan változó folyamatban a GfK Hungária és a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet 2011 januárjában induló közös, folyamatos kutatása a teljes hazai egészséggazdaság nyomon követését célozza meg. A vizsgálatsorozat pontos képet ad valamennyi döntéshozó, piaci szereplő számára az egyes termék- és szolgáltatáscsoportok méretéről, jellemzőiről, a közfinanszírozott és magánfinanszírozott szolgáltatások igénybe vételének dinamikájáról, ezen szolgáltatások elfogadottságáról, a lakosság egészséggel kapcsolatos attitűdjeinek, szokásainak, viselkedésének változásáról. Az Egészséggazdasági Monitor az alábbi három nagy témakört vizsgálja:
A hagyományos egészségügyi ellátási formákon kívüli szolgáltatások térnyerését jól mutatják a nemrégiben befejezett előzetesen elvégzett közös felmérések, illetve a korábban megvalósított hasonló témájú kutatások alábbi eredményei.
Tíz éve vitaminokat legnagyobb részt gyógyszertárban szereztünk be, de 2009-ben a teljes vitaminfogyasztásra fordított pénz 40 százalékát már a patikákon kívül költöttük el. Emellett míg a gyógyszertárban egy vásárlás során átlagosan 1920 forintot költöttünk vitaminra, az interneten és közvetlen gyártói értékesítésen keresztül ennél sokkal többet, 12337 forintot. Az információkeresésben, tájékozódásban is jelentős változásokat figyelhetünk meg. Az internet szerepe egyre nő, az elmúlt hónapban a 15 év feletti lakosság 14 százaléka tájékozódott valamilyen orvosi rendelésről a világhálón, 21 százalék pedig valamilyen gyógyszerről vagy gyógyhatású készítményről. Az egészséggel kapcsolatos viselkedésváltozásra példa, hogy a magyar felnőtt lakosság étkezési tudatossága jelentősen változott az elmúlt évtizedben. Míg 1999-ben a lakosság 47 százaléka egyáltalán nem foglalkozott azzal, hogy olyan ételeket fogyasszon, amelyekkel csökkenti vagy tartja a súlyát, 2009-ben ez az arány már csak 40 százalék volt.
Az egészségfogyasztás ma már szinte minden termékköre és szolgáltatásfajtára kiterjed, egyre nő az egészséget támogató költéseink, ráfordításaink aránya. Ebben a folyamatban fontosnak tartjuk, hogy hiteles viszonyítási pontot, alapmérést biztosítsunk az egészséggazdaság valamennyi szereplője számára. Forrás: GfK
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- A legautentikusabb japán étterem Magyarországon
- Hamburgeradó vagy más megoldások?
- Egészségi állapotuk szempontjából köszönjük, megvagyunk
- Szigorúbb éghajlatvédelemmel javulna a magyar lakosság egészsége és pénzt is megtakarítanánk
- Dohányfüstmentes Világnap - 2010. november 18.
- Nincs időnk a sportolásra
- Hideg idő, száraz bőr – Belülről hidratáljuk bőrünket
- A kávé hatása a tanulásra, a szeptemberi iskolakezdés apropóján
- Egészség egy életen át
- Egyre kevesebb üdítőitalt fogyasztunk
Menedzser egészség tanácsadás
Egészséggel kapcsolatos témákban kérdezzen tanácsadónktól!Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..