2009. április 06. hétfő, 05:00 |
Mai rovatunk kiválasztott gyógynövénye a Hársafa (Tilia cordata, T.platyphyllos )
|
Bővebben...
|
2009. április 03. péntek, 05:00 |
Az igazság az, hogy mindig gyanús az, amit kórusban mondanak. S ilyen a vörös bor egészségvédő hatása.
|
Bővebben...
|
2009. április 02. csütörtök, 05:00 |
Rovatunkban a kalcium jótékony hatásairól tájékozódhat, megtudhatja miért olyan fontos ez a szervezetünk számára, honnan jut a szervezetünkbe és mit okozhat a túlzott bevitele. |
Bővebben...
|
2009. április 01. szerda, 05:00 |
Nálunk leginkább a termésével találkozunk, amiből hasfájós csecsemőknek készíthetünk enyhítő teát. Kevesen tudják, hogy pikáns fűszerként, kellemes ízű zöldségként is használatos. |
Bővebben...
|
2009. március 31. kedd, 05:00 |
A cukorbetegek diétájának lényege a napjában többszörre elosztott, egyszerre viszonylag kevés szénhidrátmennyiséget tartalmazó, zsír- és energiaszegény, rostdús étrend. |
Bővebben...
|
2009. március 30. hétfő, 11:00 |
Házi praktikák Hogyan lúgosítsunk olcsón? Ha nem tudunk vagy nem akarunk sokezer forintot költeni lúgosító csodaszerekre még nincs minden veszve. Vannak olcsóbb módszerek is.
Fogyasszunk olyan ételeket, melyek lúgos elektronokban gazdagok.Hogy mik ezek, jó táblázatokat találnak az alábbi linkeken:
http://www.sejtlugositas.hu http://www.phcsoda.com http://lugositas.tutilap.hu Minden nap igyuk meg egy citrom levét egy pohár vízbe csavarba.
A gyógyszertárakban pár száz forintért kapható lúgosító por, ami olyan ásványi anyagokból készül melyek kiválóan lúgosítják szervezetünket. Kúra szerűen használjuk. Forrás: Gyógyulás Útja Ingyenes E-magazin |
Bővebben...
|
2009. március 27. péntek, 05:00 |
Megújulás... 2.
Miután teljesen jól éreztem magam az első óra után, következő héten is elmentem. A kíváncsiság vitt, kissé tartottam tőle ugyan, vajon – orvos által is igazolt – meszes nyakam, merev hátam mit szól hozzá?
|
Bővebben...
|
2009. március 25. szerda, 05:00 |
Médiaunió: „Nincs de, légy jó magadhoz!” Több mint 200 médium összefogásával, mintegy 6 milliárd forint értékű felületen indít kampányt 2009-ben a Médiaunió, melynek témája az egyéni felelősségvállalás, „Nincs de, légy jó magadhoz!” szlogennel, mely az egészségmegőrzés, a megelőzés népszerűsítésére fókuszál. 2008. május - Megalakult a Médiaunió Magyarországon egyedülálló média-összefogást hoztak létre – majd’ kétszáz médiumot működtető, - húsz médiavállalkozás képviselői 2008 tavaszán. Az alapítók életre hívták a Médiaunió a Társadalmi Tudatformálásért elnevezésű közhasznú alapítványt. A kezdeményezéshez számos további médium, kiadó, különböző médiafelületeket értékesítő illetve kutató cég csatlakozott. A Médiaunió legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban. A kampányok elsősorban a közgondolkodás megváltoztatását célozzák. A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből az Uniót alapító tagok által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke Dr Schmidt Mária, tagjai Hankiss Elemér, Kepes András, Novák Péter és Rudolf Péter. A Médiaunió vezetősége: Geszti Péter reklámszakember, az ARC Kft. képviselője, Gerendai Károly a Sziget főszervezője, az Est Média képviselője, Borókai Gábor a Heti Válasz lapigazgató - főszerkesztője, Fischer András az [origo] vezérigazgatója és Pusztay András az MTV producere, aki egyben e grémium elnöke is. 2008. szeptember – A Médiaunió témapályázatot írt ki a 2009-es évre 2008. október – A Médiaunió pályázatot hirdetett a kampány kreatív munkáinak elkészítésére 2008. december – Nyert az ACG.HEY A kampány célja
A kampány célja, hogy valódi, mérhető tudatformálást, valamint mozgósítást és aktivizálást érjen el országos szinten. Rövid távú cél, hogy az emberek ismerjék fel az egyéni felelősségüket az egészségük alakulásában és igyekezzenek változtatni a jobbítás érdekében a korábbi, esetlegesen egészségromboló magatartásukon. Hosszú távon a kampány nem kisebb célt tűz ki maga elé, mint hogy társadalmi méretekben érjen el komoly változást. A többlépcsős, egész évben zajló kampányban az üzenetek egymásra épülnek, s a klasszikus reklámfelületeken – melyek összértéke eléri a 6 milliárd forintot - felül ambient és pr megjelenések is erősítik a kampányt, melynek egészségügyi szakmai részét szakértői háttér segíti. Kiindulási alapja Közismert, hogy a különböző egészségügyi statisztikák alapján hazánk lakosainak egészségi állapota európai összehasonlításban is kritikus. A lakosság fele túlsúlyos, a születéskor várható átlagos élettartam jóval alacsonyabb, mint a legtöbb EU tagállamban és nem beszélve a daganatos, a szív- érrendszeri és az emésztőrendszeri halálozási mutatókról, melyek alapján viszont kiemelkedünk Uniós tagtársaink közül. Bár tudjuk jól, hogy az egészségtelen életmódnak és a káros szenvedélyeknek súlyos következményei lehetnek, kifogásokkal áltatjuk magunkat és senki sem gondolja, hogy pont vele történhet baj, illetve, hogy felelőssége van személy szerint is. Üzenetrendszere Mindig igyekszünk valamilyen kifogást, felmentést találni. Halogatunk, hárítunk, mellébeszélünk. …de még ezt az utolsó doboz cigit elszívom,…de ha leszokom, elhízom, …de én bírom a szeszt, …de az én szervezetem vasból van, de…de…de…de. A kampány üzenetrendszere: Kifogásaid teszik tönkre egészségedet, életedet. Kifogásod bármennyi lehet, életed csak egy van. Szabadulj meg a kifogásoktól! Ideje tenni valamit az egészségedért! Évente több tízezer halálos áldozata van az egészségtelen életmódnak hazánkban. Szlogen: Nincs DE! A felvezetés egy bevezető filmmel indul. Blaskó Nikolett, az ACG.HEY Reklámügynökség ügyvezetője elmondta: „A kampány nyitánya során ezért üzenetünket mélyen beágyazzuk a magyar jelenkorba: a káros, önbecsapó mentalitásnak a társadalom egészére gyakorolt hatását, hétköznapi példákon keresztül mutatjuk be, de még nem esik szó az egészségünkről. Rátapintunk korunk neuralgikus pontjaira, jellegzetes szituációkban megmutatva a halogató, kifogásokat kereső magyar embert. A kampány folytatásában a bevezető kommunikáció stílusában, de már konkrétan az egészségtelen életmódot és az ahhoz kapcsolódó kifogásokat mutatjuk be két filmben. Az egyik a káros szenvedélyek témakörével (alkohol, dohányzás) foglalkozik, a másik az egészségtelen táplálkozásra és a mozgáshiányra fókuszál. Az első kommunikációs fázis lezárásaként egy nagyszabású, kollektív akció keretében, együttes erővel segítünk lerombolni a káros gondolatokat, megszabadulunk kifogásainktól. Tiszta lapot teremtünk egy egészségtudatosabb életmód megalapozásához.” Pusztay Andrástól, a Médiaunió elnökétől a későbbi kampány szakaszokról megtudtuk: „Miután a káros gondolkodásmódot leromboltuk, új, pozitív attitűdöket, konkrét cselekvésmintákat mutatunk be. Azzal ösztönözzük a kitartást, hogy a jutalmazásra helyezzük a hangsúlyt: az elhatározások, az életmódváltás, pozitív rövid és hosszabb távú eredményeit emeljük ki.” A Médiaunióban és a kampányban szinte mindenki „pro bono” dolgozik. Az iroda működtetését a klubtagok fizetik s a kampány során felmerült szükséges gyártási költségeket a támogatók önzetlen segítségével finanszírozzák. A 2009-es kampány fő támogatója a Pfizer Hungary, támogatója az OMRON. Forrás: Operativ Program www.operativprogram.hu |
Bővebben...
|
2009. március 24. kedd, 05:00 |
Megújulás
1. Rész Nehéz reggeli felkelés, nyűg a munkába menés. Hétfő van? Jajjj.. már megint! |
Bővebben...
|
2009. március 20. péntek, 12:12 |
Nézzen egyet jobbra, kettőt balra!
A fáradt szem felfrissítésére többféle megoldást is választhatunk. Ha gyakran észleljük a kellemetlen tüneteket, mindig legyen nálunk olyan szemcsepp, amit erre a problémára fejlesztettek ki. De egy-két perc szemtornával is segíthetünk! Tudjon meg többet! |
Bővebben...
|
|
2009. március 18. szerda, 15:10 |
A nevetés jótékony hatása Nevetés nagyjából hatmillió évvel ezelőtt alakulhatott ki. A kutatók ennek ellenére csak viszonylag rövid ideje kutatják a nevetés evolúcióban betöltött szerepét, pedig ha az emberek már ennyi ideje nevetnek, akkor csaknem biztosra vehető, hogy a nevetés valamilyen módon segíthette az emberek túlését az evolúció során. |
Bővebben...
|
2009. március 16. hétfő, 15:19 |
A fokhagyma rendkívül sok jótékony hatású anyagot tartalmaz, a leghatékonyabb baktériumülő. |
Bővebben...
|
2009. március 13. péntek, 07:56 |
Törődés Napja A Magyar Hypertonia Társaság a Magyar Kardiológusok Társaságával együttműködve folytatja immár négy éves mozgalmát a szív- és érrendszeri halálozás csökkentéséért! 2009 márciusától kezdődően négy hónapon át minden hónapban egy napot szentelhetünk a magas vérnyomásnak és szövődményeinek a háziorvosi rendelőkben, különböző programokon és szűréseken. A Törődés Napja programjai mindenki számára nyitottak! Önt is várjuk! További információ: |
Bővebben...
|
2009. március 12. csütörtök, 07:34 |
Immunerősítés csak természetesen A brokkoli már jól ismert a táplálkozástudományban előnyös élettani tulajdonsága miatt. Elsősorban a rák ellenes hatása miatt került a tudomány látóterébe, és mára sikerült meghatározni azt az összetevőjét, ami legfőképpen ezért felelős. Dr. Jonny Bowden: A 150 legegészségesebb étel a Földön című könyvében a brokkoli az első tízben szerepel. Ez nem is meglepő, hiszen nagyon értékes tápanyagösszetétele van. |
Bővebben...
|
2009. március 11. szerda, 07:29 |
A masszázsról
Az emberiség történetével egyidős, legősibb kezelési módszer. A föld minden természeti népe alkalmazza, Természfölötti tulajdonságokkal ruházták fel. Kínában 4000 évvel ezelőtt ismerték és alkalmazták ősi indiában egészségügyi jellegű, vagy rituális eljárásokkal együtt használták. Misztikus mágikus gondolatok nélkül először az ókorban alkalmazták. A test és a lélek közötti fennálló egységének a része, azaz segítségével helyreállítható a testi - lelki egyensúly |
Bővebben...
|
2009. március 09. hétfő, 12:00 |
Fittkontroll & ERŐmerítő®—komplex módon Azért, hogy minıségi életet éljünk! |
Bővebben...
|
2009. március 09. hétfő, 07:44 |
Kik is laknak a méhkaptárban? Egy méhcsalád él, amely 50-60 ezer méhecskét valamint méhanyát védelmez. |
Bővebben...
|
2009. március 04. szerda, 06:59 |
Egyen olivát a rák ellen
Az érrendszerre gyakorolt hatásáról már sokat tudunk, de a minap kiderült, hogy potenciálisan a rák egyik ellenszere is lehetne az olíva. Európa mediterrán országainak lakói jellemzően jobb egészségi állapotnak örvendenek, amiben a sok zöldség és tengeri hal mellett szerepet játszhat az olívabogyó és származékainak fogyasztása is. Az olívaolaj gazdag telítetlen zsírsavakban, amelyek nem túl nagy mennyiségben csökkentik az érelmeszesedés, ezáltal a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. |
Bővebben...
|
2009. március 03. kedd, 06:55 |
A jód kritikus tápanyag a testsúly és szépség szempontjáról
A jód nagy figyelmet kapott attól kezdve, hogy felfedezték, hogy hiánya igen súlyos betegségeket okoz. Viszont nem lehet túlságosan hagsúlyozni, hogy fontossága még a mai napig erősen alul értékelt. Miközben azt mindenki tudja, hogy a pajzsmirigy által termelt hormonok fontos összetevője, de azt már sokkal kevesebbszer halljuk, hogy hiánya azt eredményezi, hogy valaki képtelen lefogyni, miközben alig eszik, vagy fakó, fénytelen lesz a haja és hullani is fog. |
Bővebben...
|
2009. március 02. hétfő, 07:02 |
Gerincfunkció-terápia
Avagy a derékfájás, hát- és nyaktáji izomfájdalmak konzervatív kezelése hagyományos gyógymódokkal
Manapság már köztudott, hogy a derékfájdalom a nátha után a második leggyakoribb ok, ami miatt a betegek felkeresik háziorvosaikat. |
Bővebben...
|
|