2009. május 04. hétfő, 05:00 |
Hatékonyan csak egyénileg védekezhetünk A globális felmelegedés nemcsak elősegíti a különböző vérszívók szaporodását, de egyes példányaik ma már olyan helyeken és kontinenseken is előfordulnak, ahol ez korábban elképzelhetetlen volt. A kullancsok és a szúnyogok is súlyos betegségek okozói lehetnek, ezért alaposan fel kell készülnünk, hogy gyermekeinket és magunkat is megvédhessük. A Kullancsszövetség mai sajtótájékoztatóján az egyéni felelősségvállalás és a felelős szülői magatartás fontossága kapott kiemelt szerepet.
|
Bővebben...
|
2009. április 27. hétfő, 05:00 |
A rák ellen az emberért, a holnapért
A RÁK ELLEN, AZ EMBERÉRT, A HOLNAPÉRT TÁRSADALMI ALAPÍTVÁNY munkatársai jövőre negyed évszázada végzett tevékenységük alatt azt tapasztalták, hogy sokkal többen gyógyulnak meg rákbetegségből, mint amiről a közvélemény tud. A holisztikus, egészségmegőrzést, gyógyulást segítő mó dszerek: táplálkozásterápia, mozgásterápia, pszichés segítségnyújtás és a segítséget kérő értő meghallgatása eredményes a rák elleni küzdelemben. A napokban jelent meg Kisa Judit dietetikus munkájaként az Egészségkonyha receptjeiből készült 4 évszak reform receptjei című szakácskönyv, amely a sikeres 77 remek reform recept című könyv folytatása. |
Bővebben...
|
2009. április 24. péntek, 05:00 |
Osteoarthritis
Az Osteoarthritis ( Magyarországon általában arthrosisnak nevezzük; gyulladásos ízületi betegség panaszai és tünetei) vizsgálata közben jutottak erre az eredményre a Kalifornia Egyetem és a Fredericksburg kórház munkatársai és az eredményeket a közelmúltban publikálták a Osteoarthritis and Cartilage című magazinban. |
Bővebben...
|
2009. április 20. hétfő, 05:00 |
A világ 4 legegészségesebb területe Dan Buettner amerikai kutató azt mondja, hogy felfedezte a világ négy régióját, ahol az emberek a legegészségesebb életet élik, és azokat az életmódtényezőket, amik ezt okozzák. Az úgynevezett Kék Zónák: Szardínia (Olaszország), Okinawa (Japán), Nicoya Peninsula (Costa-Rica), és a szombatista-populáció Loma Lindában (USA). Ezeken a helyeken nem csupán természetes a száz éves életkor és az a fölötti, hanem az is természetes, hogy ezt a kort az emberek teljes testi épségben és kognitív hanyatlás nélkül élik meg. |
Bővebben...
|
2009. április 17. péntek, 05:00 |
Szabadítsuk meg otthonunkat az allergénektől!Allergiásnak lenni - állapot, életforma. Aki tudja magáról, hogy bizonyos dolgokra a szervezete túlérzékeny, annak erről a tünetmentes időszakokban sem szabad elfelejtkeznie, hiszen némi elővigyázatossággal sok kellemetlenségtől kímélheti meg magát. Kicsiben a nagyvilág
|
Bővebben...
|
2009. április 15. szerda, 05:00 |
A cukorbetegség gyakorisága 90%-al nőtt meg az elmúlt 10 évben. Ez derül ki abból a tanulmányból, amit az amerikai Egészségügyi Hatóság (CDC) közölt, miután 33 tagállamban végeztek felmérést. |
Bővebben...
|
2009. április 14. kedd, 09:08 |
Egyházi és családi ünnep számunkra a húsvét
Hazánkban az emberek alapvetően egyházi és családi ünnepnek tartják a húsvétot, de sokan hangsúlyozzák hagyományőrző, a népszokásokat felelevenítő jellegét is. Mozgalmas napok elé nézünk a hétvégén, a felnőttek több mint fele lesz aktív részese a locsolkodásnak, négytizedük elmegy valamilyen szabadidős rendezvényre, s ugyanennyien vesznek részt misén, istentiszteleten. A válság begyűrűzését mutatja, hogy a családok egyharmada kevesebbet szándékozik költeni, mint tavaly ilyenkor s minden negyedik munkavállaló az ünnepek alatt is dolgozik valamennyit – ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet a Business Superbrands-díjas Szonda Ipsos végzett 2009. április elején. A felmérés telefonos módszerrel, 1000 fő megkérdezésével készült, ők együttesen a magyar felnőtt népességet reprezentálják. |
Bővebben...
|
2009. április 14. kedd, 07:39 |
A méhnyakrák az emlőrák után a női szervezet második leggyakoribb rosszindulatú daganata. Az esetek döntő többsége nemileg aktív korban alakul ki. A világon évente 500 000 új eset fordul elő. Magyarországon évente mintegy 1500 új beteggel kell számolni
|
Bővebben...
|
2009. április 10. péntek, 05:00 |
A betegségek prevenciója a hosszú távú egészség kulcsa, nem pedig a betegség elleni harc, ha az egyszer már kialakult. |
Bővebben...
|
2009. április 09. csütörtök, 05:00 |
Mi egy vitamin?
A vitaminok olyan szerves vegyületek (amelyek legalább egy szénatomot tartalmaznak), amelyek támogatják a szervezet biokémiai folyamatait. Ma több mint 20 szerves molekulát hívunk vitaminnak. Mindegyik egyedi kémiai felépítéssel és a szervezetünkben betöltött egyedi szereppel bír.
|
Bővebben...
|
|
2009. április 08. szerda, 05:00 |
Az emberi viselkedéssel, magatartással, életstílussal foglalkozó szakemberek, tudományos gondolkodók körében elfogadott az a vélekedés, hogy az egészségmagatartás az egyik legnehezebben változtatható viselkedési terület. Ugyanakkor, a kutatásokból kiderült, nem reménytelen kezdeményezés. Az emberek megfelelően kiválasztott kommunikációval, megfelelő csatornákon elérhetőek, s ha lassan is, de ráébreszthetők arra, hogy az egészségről ideje másképp gondolkodni, mint ’betegség-hiányról’. Az első rész olvasható a Lépéselőny.hu Hr rovatában 2009 Április 7.-i megjelenéssel. |
Bővebben...
|
2009. március 31. kedd, 05:00 |
A cukorbetegek diétájának lényege a napjában többszörre elosztott, egyszerre viszonylag kevés szénhidrátmennyiséget tartalmazó, zsír- és energiaszegény, rostdús étrend. |
Bővebben...
|
2009. március 25. szerda, 05:00 |
Médiaunió: „Nincs de, légy jó magadhoz!” Több mint 200 médium összefogásával, mintegy 6 milliárd forint értékű felületen indít kampányt 2009-ben a Médiaunió, melynek témája az egyéni felelősségvállalás, „Nincs de, légy jó magadhoz!” szlogennel, mely az egészségmegőrzés, a megelőzés népszerűsítésére fókuszál. 2008. május - Megalakult a Médiaunió Magyarországon egyedülálló média-összefogást hoztak létre – majd’ kétszáz médiumot működtető, - húsz médiavállalkozás képviselői 2008 tavaszán. Az alapítók életre hívták a Médiaunió a Társadalmi Tudatformálásért elnevezésű közhasznú alapítványt. A kezdeményezéshez számos további médium, kiadó, különböző médiafelületeket értékesítő illetve kutató cég csatlakozott. A Médiaunió legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban. A kampányok elsősorban a közgondolkodás megváltoztatását célozzák. A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből az Uniót alapító tagok által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke Dr Schmidt Mária, tagjai Hankiss Elemér, Kepes András, Novák Péter és Rudolf Péter. A Médiaunió vezetősége: Geszti Péter reklámszakember, az ARC Kft. képviselője, Gerendai Károly a Sziget főszervezője, az Est Média képviselője, Borókai Gábor a Heti Válasz lapigazgató - főszerkesztője, Fischer András az [origo] vezérigazgatója és Pusztay András az MTV producere, aki egyben e grémium elnöke is. 2008. szeptember – A Médiaunió témapályázatot írt ki a 2009-es évre 2008. október – A Médiaunió pályázatot hirdetett a kampány kreatív munkáinak elkészítésére 2008. december – Nyert az ACG.HEY A kampány célja
A kampány célja, hogy valódi, mérhető tudatformálást, valamint mozgósítást és aktivizálást érjen el országos szinten. Rövid távú cél, hogy az emberek ismerjék fel az egyéni felelősségüket az egészségük alakulásában és igyekezzenek változtatni a jobbítás érdekében a korábbi, esetlegesen egészségromboló magatartásukon. Hosszú távon a kampány nem kisebb célt tűz ki maga elé, mint hogy társadalmi méretekben érjen el komoly változást. A többlépcsős, egész évben zajló kampányban az üzenetek egymásra épülnek, s a klasszikus reklámfelületeken – melyek összértéke eléri a 6 milliárd forintot - felül ambient és pr megjelenések is erősítik a kampányt, melynek egészségügyi szakmai részét szakértői háttér segíti. Kiindulási alapja Közismert, hogy a különböző egészségügyi statisztikák alapján hazánk lakosainak egészségi állapota európai összehasonlításban is kritikus. A lakosság fele túlsúlyos, a születéskor várható átlagos élettartam jóval alacsonyabb, mint a legtöbb EU tagállamban és nem beszélve a daganatos, a szív- érrendszeri és az emésztőrendszeri halálozási mutatókról, melyek alapján viszont kiemelkedünk Uniós tagtársaink közül. Bár tudjuk jól, hogy az egészségtelen életmódnak és a káros szenvedélyeknek súlyos következményei lehetnek, kifogásokkal áltatjuk magunkat és senki sem gondolja, hogy pont vele történhet baj, illetve, hogy felelőssége van személy szerint is. Üzenetrendszere Mindig igyekszünk valamilyen kifogást, felmentést találni. Halogatunk, hárítunk, mellébeszélünk. …de még ezt az utolsó doboz cigit elszívom,…de ha leszokom, elhízom, …de én bírom a szeszt, …de az én szervezetem vasból van, de…de…de…de. A kampány üzenetrendszere: Kifogásaid teszik tönkre egészségedet, életedet. Kifogásod bármennyi lehet, életed csak egy van. Szabadulj meg a kifogásoktól! Ideje tenni valamit az egészségedért! Évente több tízezer halálos áldozata van az egészségtelen életmódnak hazánkban. Szlogen: Nincs DE! A felvezetés egy bevezető filmmel indul. Blaskó Nikolett, az ACG.HEY Reklámügynökség ügyvezetője elmondta: „A kampány nyitánya során ezért üzenetünket mélyen beágyazzuk a magyar jelenkorba: a káros, önbecsapó mentalitásnak a társadalom egészére gyakorolt hatását, hétköznapi példákon keresztül mutatjuk be, de még nem esik szó az egészségünkről. Rátapintunk korunk neuralgikus pontjaira, jellegzetes szituációkban megmutatva a halogató, kifogásokat kereső magyar embert. A kampány folytatásában a bevezető kommunikáció stílusában, de már konkrétan az egészségtelen életmódot és az ahhoz kapcsolódó kifogásokat mutatjuk be két filmben. Az egyik a káros szenvedélyek témakörével (alkohol, dohányzás) foglalkozik, a másik az egészségtelen táplálkozásra és a mozgáshiányra fókuszál. Az első kommunikációs fázis lezárásaként egy nagyszabású, kollektív akció keretében, együttes erővel segítünk lerombolni a káros gondolatokat, megszabadulunk kifogásainktól. Tiszta lapot teremtünk egy egészségtudatosabb életmód megalapozásához.” Pusztay Andrástól, a Médiaunió elnökétől a későbbi kampány szakaszokról megtudtuk: „Miután a káros gondolkodásmódot leromboltuk, új, pozitív attitűdöket, konkrét cselekvésmintákat mutatunk be. Azzal ösztönözzük a kitartást, hogy a jutalmazásra helyezzük a hangsúlyt: az elhatározások, az életmódváltás, pozitív rövid és hosszabb távú eredményeit emeljük ki.” A Médiaunióban és a kampányban szinte mindenki „pro bono” dolgozik. Az iroda működtetését a klubtagok fizetik s a kampány során felmerült szükséges gyártási költségeket a támogatók önzetlen segítségével finanszírozzák. A 2009-es kampány fő támogatója a Pfizer Hungary, támogatója az OMRON. Forrás: Operativ Program www.operativprogram.hu |
Bővebben...
|
2009. március 20. péntek, 12:12 |
Nézzen egyet jobbra, kettőt balra!
A fáradt szem felfrissítésére többféle megoldást is választhatunk. Ha gyakran észleljük a kellemetlen tüneteket, mindig legyen nálunk olyan szemcsepp, amit erre a problémára fejlesztettek ki. De egy-két perc szemtornával is segíthetünk! Tudjon meg többet! |
Bővebben...
|
2009. március 18. szerda, 15:10 |
A nevetés jótékony hatása Nevetés nagyjából hatmillió évvel ezelőtt alakulhatott ki. A kutatók ennek ellenére csak viszonylag rövid ideje kutatják a nevetés evolúcióban betöltött szerepét, pedig ha az emberek már ennyi ideje nevetnek, akkor csaknem biztosra vehető, hogy a nevetés valamilyen módon segíthette az emberek túlését az evolúció során. |
Bővebben...
|
2009. március 13. péntek, 07:56 |
Törődés Napja A Magyar Hypertonia Társaság a Magyar Kardiológusok Társaságával együttműködve folytatja immár négy éves mozgalmát a szív- és érrendszeri halálozás csökkentéséért! 2009 márciusától kezdődően négy hónapon át minden hónapban egy napot szentelhetünk a magas vérnyomásnak és szövődményeinek a háziorvosi rendelőkben, különböző programokon és szűréseken. A Törődés Napja programjai mindenki számára nyitottak! Önt is várjuk! További információ: |
Bővebben...
|
2009. március 03. kedd, 06:55 |
A jód kritikus tápanyag a testsúly és szépség szempontjáról
A jód nagy figyelmet kapott attól kezdve, hogy felfedezték, hogy hiánya igen súlyos betegségeket okoz. Viszont nem lehet túlságosan hagsúlyozni, hogy fontossága még a mai napig erősen alul értékelt. Miközben azt mindenki tudja, hogy a pajzsmirigy által termelt hormonok fontos összetevője, de azt már sokkal kevesebbszer halljuk, hogy hiánya azt eredményezi, hogy valaki képtelen lefogyni, miközben alig eszik, vagy fakó, fénytelen lesz a haja és hullani is fog. |
Bővebben...
|
2009. március 02. hétfő, 07:02 |
Gerincfunkció-terápia
Avagy a derékfájás, hát- és nyaktáji izomfájdalmak konzervatív kezelése hagyományos gyógymódokkal
Manapság már köztudott, hogy a derékfájdalom a nátha után a második leggyakoribb ok, ami miatt a betegek felkeresik háziorvosaikat. |
Bővebben...
|
2009. február 20. péntek, 08:48 |
Tudósok úgy találták, hogy a labilis személyiségű, stresszes életet élő emberek nagyobb eséllyel esnek öregkorukban áldozatul a demenciának, mind kiegyensúlyozottabb, nyugodt, egészséges, stabil személyiségszerkezetű embertársaik. Az impulzív, lobbanékony természet, az extravertáltság, a szangvinikus temperamentum, az ebből adódó számos stresszhelyzet forrása lehet az elbutulásnak, míg az introvertált, nyugodt, higgadt természet némileg védőfaktor lehet ellene a demencia ellen.
|
Bővebben...
|
2009. február 13. péntek, 05:30 |
A csokoládéevéshez sokaknál már az is elegendő, ha csak egy pillantást vetnek "szerelmük" tárgyára... A mondás szerint mindent a szemnek, semmit a kéznek – ez a legtöbb embernél beválik, ezért is olyan kevés a rablás és a betörés. De félretéve a tréfát: a csokoládé talán az egyik legnagyobb kísértések egyike. Sokkal egyszerűbb hozzájutni, mint egy szép brillhez, és rajongójának nem ritkán legalább akkora örömet okoz, mint egy csodaszép ékszer. Ha így van, akkor az illető viszont mindenképpen csokoládéfüggésben „szenved”.
|
Bővebben...
|
|