Az idő fogságában |
2008. szeptember 30. kedd, 07:10 |
Stresszel, idő-menedzsmenttel kapcsolatos mítoszokA stressz rosszNem igaz, hogy mindenfajta stressz rossz. Megkülönböztetünk jó és rossz stresszt. Izgalmas lehet egy jó krimi, egy meccs – ugyanúgy stressz, csak képesnek kell lennünk arra, hogy mindig tudjuk, melyik kategóriába tartozik, amit átélünk, és képesek legyünk a helyén kezelni. A részletes todo-lista készítése a legnagyobb időpocsékolás Minden kutatás ennek az ellenkezőjét állítja. Gyorsabban képes vagyok elvégezni a munkámat, ha több kávét, cukros italokat iszom, dohányzom. Nem nyert. A testnek is megvan a maga ritmusa. Szüksége van pihenésre, és ha mesterségesen éberen tartják, ideig-óráig marad csak hatékony. Soha nincs elég időm A time menedzsment nem azt jeleni, hogy az ember mindent képes belesűríteni egyetlen munkanapba. Hanem azt, hogy tudunk különbséget tenni fontos és kevésbé égető feladatok között, az időt pedig a lehető leghatékonyabban használjuk ki. Minél elfoglaltabb vagyok, annál jobban kihasználom az időmet Nem azt kell tenni, ami fontos, hanem azt, ami sürgős. Állandóan rohanok, ki sem látszom a munkából, biztosan a time menedzsmenttel van a baj Nem feltétlenül. Lehet, hogy új munkatársra van a cégnek szüksége. Jól vagyok, nem is stresszelek A legtöbb felnőtt ember nem is tudja, hogy szorong vagy stresszel, míg a szervezete nem figyelmezteti erre. Figyelni kell a testre, és már a korai jeleket is komolyan kell venni. Melyek ezek? Fejfájás, koncentrációs zavar, feledékenység, hátfájás, izomgörcsök, álmatlan éjszakák, gyakori kisebb-nagyobb betegségek, depresszió. A legnagyobb időrablók Nem az adminisztráció. Sokkal rosszabb, ha valakit állandóan megszakítanak a munkájában. Rossz ember rossz pozícióban a legvacakabb felállás. Hogyan küzdjünk meg a stresszel és a time menedzsment problémákkal? - egyszerű stresszoldó technikák: jóga, autogén tréning, sport - praktikus kérdések: tényleg ez az, amit nekem most tennem kell? Ha a válasz igen, folytassa a tevékenységet, ha nem, halassza későbbre. - ossza be a napját 15 perces egységekre, mérje fel, melyik tevékenységhez mennyi időt tervezett, és valójában mennyit vett igénybe - készítsen minden reggel, vagy a nap végén másnapra todo listát. Ossza be A és B prioritású feladatokra a tennivalókat. Tervezzen a nap elején két órát a legfontosabb A-k elvégzésére, a B-ket hagyja délutánra. - a nap végén szánjon öt percet az íróasztala elpakolására. Tiszta lappal kezdheti a másnapot így. - tanulja meg, mi a különbség a “Segíthetek?” kérdés és “Szüksége van a segítségemre?” kérdés között. Így kevesebben fogják kihasználni. - tanulja meg, mi a különbség a “Meg kell ezt nekem most csinálnom?” kérdés és “Meg kell ezt egyáltalán csinálnom?” kérdés között. - ossza meg a tennivalókat a munkatársaival. Legyen csapatjátékos. Nem ön az egyetlen dolgozó a cégnél. - osztályozza az e-mail-eket, amelyeket kap. Elolvasni, sürgős tennivaló, ráér később kategóriába például. Még az is előfordulhat, hogy a ráér később kategóriát egyáltalán nem kell elolvasnia. - olvasson e-mail-t a nap egy adott időszakában minden nap. Csak ezzel foglalkozzon, hatékonyabb lesz így. - mindig legyen elég helye elpakolni a dolgait. Ha rendszerető, rendezettnek fog tűnni a munkatársai szemében is. - naponta tíz percig ne csináljon semmit. Higgadjon le, relaxáljon – hagyja, hogy kitisztuljanak a gondolatai. Ön nem rabszolga, arra született, hogy boldogan éljen. Figyelmeztesse magát erre gyakraban. Forrás: Lépéselőny Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. A menedzserek számára fontos információk a kiegyensúlyozott életmód, egészség – betegség, a házipatika témáiban. |