Olvassuk el még egyszer a termékek összetétel listáját Nyomtatás
2009. október 19. hétfő, 03:00

10_19_ege

 

A gyermekkori elhízás elérte a járványos mértéket hazánkban - és ha megnézzük a gyermekeknek szóló ételreklámokat a TV-ben nem igazán csodálkozhatunk. Egy közelmúltban megjelent tanulmány szerint 10 közismert gyermekeknek ajánlott ételből kilenc tápanyag szempontból kimondottan szegényes. Ráadásul ezen rossz minőségű termékek 62%-a a cimkéjének első (színes) oldalán ennek éppen az ellenkezőjét állítja vagy sugallja.


A vizsgált 367 termék mindössze 11%-a, pontosan 40 termék, nyújtott elfogadható tápanyag minőséget vitaminokból, ásványi-anyagokból és egyéb mirotápanyagokból. A maradék 327 pedig szemétnek minősül táplálkozási szempontból - jelentette ki a Science in the Public Interest (CSPI) nonprofit szervezet.

Pedig a CSI nem állított túl magas mércét, mikor a vizsgálatot lefolytatta. Azt minősítették volna "jó" ételnek gyerekek számára, amelyiknek a kalória tartalma maximum 35%-ban származik zsírból és nem tartalmaz 35%-nál több hozzáadott cukrot. Ezen két kritériumon kívül a sótartalmat vizsgálták még. Ez valljuk be nem túl magas elvárás, és ennek is csak kevés termék felelt meg.
Az élelmiszer gyártók hatalmas pénzt nyomnak abba a kampányba, amivel a silány terméküket próbálják eladni olyan kijelentésekkel, mint "alapvető forrása 6 létfontosságú tápanyagnak". Elég nevetségesen ez egy főként margarinból, mogyoróból és csokoládéból álló termék cimkéjén. Azt pedig mindenki tudja, hogy a dobozos mirelit pizza remek kalcium forrás - nem? Ezt a magyar kereskedelmi TV-k reklámaiban is láttuk.
Megoldás? Ne vásároljunk a gyermekünknek csomagolt kész- vagy félkész-ételeket. Amennyiben biztosak szeretnénk lenni abban, hogy egészségesen tápláljuk, nyersnyagokból magunk készítsük el otthon az ételeit vagy egy becsületes konyhára fizessünk elő neki.

Forrás
Natúr Hírek
www.naturhirek.hu

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. A menedzserek számára fontos információk a kiegyensúlyozott életmód, egészség – betegség, a házipatika témáiban.