Tánctanulással a női testért és lélekért Nyomtatás
2009. október 07. szerda, 03:00

Az irodai munkát végző hölgyek többsége súlyproblémákkal küzd, amelyek önértékelési zavarokat is okoznak. Az ülőmunka, a nem megfelelő táplálkozás, illetve a mozgáshiány együttesen vezetnek a súlyfeleslegek megjelenéséhez. A megváltozott külső mindinkább eltávolodik a napjainkban kialakult szépségideáltól, ami szorongásokat okoz, ezért gyakran megfigyelhető jelenség, hogy a szégyenlősebb hölgyek, még nőtársaik előtt sem mutatkoznak hiányos öltözetben, ezért a csoportos sportolási lehetőségeket sem használják ki - értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség.



10_07_ege1Kevesen engedhetnek meg maguknak egy személyi edzőt, aki megfelelő tanácsokkal láthatná el őket a testmozgás és az egészséges életmód tekintetében. Sokan próbálkoznak otthon végezhető testmozgással, amelyet ideig-óráig gyakorolnak, majd fokozatosan abbamarad az elvárt eredmények hiánya miatt. A sikertelenség még inkább arra készteti a nőket, hogy ne vegyenek tudomást megváltozott külső megjelenésükről. Kórosan elhízott nőtársaikhoz hasonlítva magukat, próbálnak javítani önértékelésükön, azonban ez csak átmeneti megoldás, mert bizonyos idő elteltével ők is abba a csoportba tartozhatnak.

Eljön a pillanat, amikor egy nő úgy érzi, most tennie kell valamit önmagáért. Tudja a megoldást, ezért életmódot vált. A hirtelen fellángolás, amely adott pillanatban gyökeres életmódváltásra ösztönöz, túlbuzgó fogyókúrázáshoz vezet, amelyet általában testmozgással egészítenek ki. Az addig fusztrált női lélek felszabadul az elérni kívánt önképük tudatukban való megjelenése miatt, ámde hamar szertefoszlik az álomkép. A lecsökkentett energiabevitel megnehezíti a testmozgást, következésképpen két-három hét leforgása alatt, a legtöbben megtörnek. Fáradtan, éhesen visszakacsintgatnak kedvenc ételeikre, hiszen ennyi fogyókúra és testmozgás mellett, igazán megérdemelnek egy falat boldogságot. Amilyen mértékben testük, lelkük egyre nagyobb sanyargatásnak van kitéve, oly mértékben váltanak vissza korábbi életmódjuk szokásaihoz.

Süle Judit pszichológus elmondása szerint, az önértékelési gondokat gyakran félreértelmezik. Nem akkor rendelkezünk egészséges önképpel, ha elfogadjuk megváltozott külsőnket, hanem abban az esetben, amikor megváltozott külsőnk független az önértékelésünktől. Először is újra fel kell fedeznünk értékeinket, hogy megértsük, nem vagyunk kevesebbek néhány kiló súlyfelesleggel. Erre az egyik legalkalmasabb módszer a hastánc, mert miközben felszabadítja elménket, nem a társadalmi szépségideált, azaz a vékonyságot helyezi előtérbe. A testmozgással járó pozitív hatások mellett, felfedezhetjük nőiességünk elveszettnek hitt részeit is. A hastáncot gyakorló nők rövid idő alatt túlteszik magukat önértékelési zavaraikon, mert eloszlatja a saját nőiességükbe vetett bizonytalanságot.

Kis hazánkban számtalan nő küzd súlyproblémával, amely többnyire lelkükre is negatív hatással van, mondja Perecz Tímea, hastáncművésznő, azaz Sahar. Sokszor hallottam már kezdő tanítványaimtól, milyen csinosak voltak korábban és mennyire örülnének, ha visszakaphatnák korábbi alakjukat, mert akkoriban magabiztosabbnak, kívánatosabbnak érezték magukat. Beszámoltak fogyókúrás kudarcélményeikről, miközben az is nagyon zavarta őket, hogy már nem úgy néznek rájuk a férfiak, mint korábban. Szerencsére mindenkin láttam a pozitív irányú változást. Kis idő elteltével a hastánctól kivirultak, sokkal kiegyensúlyozottabbak lettek, és élettel teli, sugárzó tekintetükben már nyoma sincs szomorúságnak. Megtanulták a létező legerotikusabb táncot, amellyel sokan nemcsak kapcsolatukat színesítették, hanem súlyfeleslegeiktől is megszabadultak. Többek között, ezen esetek sokasága sarkalt arra, hogy az egészséges életmód mellett kampányoljak és segítsek a nőknek megőrizni nőiességüket és karbantartani testüket. A világhírűen gyönyörű magyar nők megérdemlik, hogy jól érezzék magukat bőrükben.

Fajtné Thuróczy Zsuzsanna, a Semmelweis Egyetem, Testnevelési és Sporttudományi Kar, Torna, RG, Tánc és Aerobic egyetemi adjunktusa szerint, a hastánc gerinc és csípőmozgást igényel, megmozgat minden testizmot, különösképpen a has- és hátizmokat, farizmokat és a combokat. Ezek között találhatóak azok a kritikus zónák is, ahol a zsírpárnák előszeretettel telepednek meg. Részt vesznek a testtartások szabályozásában, összekötik, adott esetben szétválasztják a mellkas és a medence mozgásait. A táncra jellemző izolált mozgásban hol a mellkas, hol a medence rögzített, ezáltal a has izomzatának összes funkciója kihasználható és edzhető. Az emésztésért felelős belső szerveket is mozgatja, élénkíti, ezáltal gyorsítja az anyagcserét, amely során rövid idő alatt távozik testünkből a legtöbb méreganyag. Az elhangzottak miatt a hastánc a ma oly divatos rekreációs tevékenységek között is rangos helyen szerepel. Ideális azoknak, akik szórakoztató sportolásra vágynak, illetve előtérbe kívánják helyezni nőiességünket. A hastáncot élettani és lélektani hatása, preventív alkalmazási lehetősége egy tudatos étkezési tervvel ideális és egészséges életmóddá teszi, amellyel elérhető az egyensúly. Mozgástartalma és szerkezete alapján alkalmas arra, hogy életkortól és edzettségi foktól függetlenül bárki elkezdhesse. Egész életen át végezhető mozgásforma, izületeket kímélő mozdulatokkal, ami kialakítja helyes testtartást, ezzel tehermentesíti a gerincet. Tökéletes aerob edzés.

Forrás
Objektív Hírügynökség



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. A menedzserek számára fontos információk a kiegyensúlyozott életmód, egészség – betegség, a házipatika témáiban.