Áttörés! A WHO-listán a magyar H1N1 vakcina Nyomtatás
2009. november 12. csütörtök, 03:00

11_12_ege

 

Felvette a WHO az Omninvest Kft. által gyártott, új típusú influenza elleni oltóanyagot az ajánlott vakcinák listájára - jelentette be kedden, a Napi Gazdaság konferenciáján Ócsai Lajos, az Országos Tisztifőorvosi Hivatal járványügyi főosztályvezetője.


A 2009 októberében az unióban elérhető, mindössze négyféle H1N1-vakcina közül rendelkezik a legkedvezőbb tulajdonságokkal: míg a többi csak kétszeri beoltással ad megfelelő hatást, a magyar védőoltás már egyszeri alkalmazása után, két hét múlva teljes védettséget nyújt (fiatalabbaknál akár 10 nap is elég lehet). Magyarország 1961 óta ugyanazzal a gyártási technológiával készíti a vakcinákat, ezekkel beoltott ember pedig még nem halt meg influenzában - reagált az elmúlt hetekben a védőoltással kapcsolatban felmerült kétségekre Ócsai. A lehetséges szövődményekkel kapcsolatban elmondta: az utolsó tíz évben magyar védőoltás nem okozott maradandó károsodást. Helyi reakciók ugyan előfordultak 12 év alatti gyermekek esetében, ezek nagy része azonban a beadás hibája volt. Éger István, a Magyar Orvosi Kamara elnöke ugyancsak a védőoltás szükségességét hangsúlyozta.

Jelen pillanatban az influenzajárvány (beleértve a szezonálist és az új típusút is) lassan közelít az ország felé. Hetente körülbelül tízezer ember betegszik meg, és biztonsággal kijelenthető, hogy 90 százalékukat a „hagyományos" influenza támadta meg.

A héten rendeződik a vakcinahiány a patikákban - mondta Horváth Tamás, a Magyar Gyógyszerészi Kamara elnöke, hozzátéve: a gyógyszertári készletek kimerülését az ukrajnai betegek nem várt megjelenése okozta. Az Egészségügyi Készletgazdálkodási Intézet nem tudja egyedül kiszolgálni a közel 2400 gyógyszertárat az országban, ezért a területi ÁNTSZ-intézményeket is bevonták a folyamatba, a héten már ők látják el a patikákat a szükséges oltóanyaggal.

Forrás:
Napi Gazdaság
www.napi.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. A menedzserek számára fontos információk a kiegyensúlyozott életmód, egészség – betegség, a házipatika témáiban.