A szója segíthet a férfiaknak emlékezni az évfordulókra Nyomtatás
2010. február 11. csütörtök, 03:00

02_11_ege_szja

 

Szója izoflavonoid


 

Mind a mentális funkciókat, mint az emlékező képességet javítja férfiak esetében, ha naponta fogyasztanak izoflavonoidokat, állapította meg egy tanulmány, amit a közelmúltban ausztrál férfiakon végeztek.

Azok a férfiak, akik minden nap fogyasztottak izoflavonoidokat, látványosan jobb eredményeket értek el olyan tesztek esetén, ami a memóriájukat vizsgálta, állítja a Dél-Ausztáliai Egyetem és az Adelaide Egyetem kutatócsoportja abban a cikkben, ami a British Journal of Nutrition című szakmai újságban jelent meg.

A hatást az izoflavonoidok ösztrogén hatásának tudják be, mivel éppen azokon a területeken jelentkeztek az eredmények, amik eddig is ismerten az ösztrogén aktívitással függtek össze.

A Peter Howe által vezetett kutatócsoport 34 egészséges felnőtt férfit vont be a kísérletbe és 12 héten át a placebót fogyasztó kontroll csoporttal szemben vizsgálták emlékező képességüket. Tesztelték a memóriájukat, a mentális képességeiket és a térlátásukat a kísérletet megelőzően, majd azt követően, hogy igazolják, hogy a szója izoflavonjai hatással vannak a térbeli munkamemóriára és a figyelemre, ami jellemzően a nők esetében sokkal jobb, mint a férfiaknál.

És valóban, azok a férfiak, akik kapták az izoflavonokat, 18 százalékkal kevesebbszer kellett javítaniuk a hibáikat, 23%-al kevesebb hibát vétettek és 17 százalékkal rövidebb idő alatt végezték el a feladataikat, mint azok, akik a placebo csoportba kerültek.

"Az Isoflavonoidok étrendi kiegészítése egészséges férfiakban olyan kognitív tulajdonságokat javíthat, ami úgy tűnik, hogy az ösztrogénaktiválástól függ," állították a publikációban. Ezt az is alátámasztani látszik, hogy korábban egy olasz kutatócsoport azt igazolta, hogy a szója izoflavonoidok hangulat- és mentális funkció javító hatással bírnak a változó korba került nők esetében.

Forrás:

Naturhirek

www.naturhirek.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. A menedzserek számára fontos információk a kiegyensúlyozott életmód, egészség – betegség, a házipatika témáiban.