NAV: tájékoztatás az e-adóügyintézéssel kapcsolatos új meghatalmazásokról |
2015. március 10. kedd, 00:00 |
Ezen a hiperhivatkozáson (https://gate.gov.hu/sso/ap/ApServlet?target=ebev&partnerid=apeh) ügyfélkapus regisztrációval elérhető az Ebev-oldal, ahol a „Képviseletek” menüpontnál található felületen új állandó meghatalmazást is be lehet jelenteni az adóügyek elektronikus intézésére vonatkozóan. Módosult azonban az állandó meghatalmazás bejelentésére vonatkozó szabályozás, ezáltal már lehetőség van arra is, hogy az új meghatalmazásokat is ezen a felületen jelenthessék be a törvényes képviselők. Tekintettel arra, hogy a meghatalmazást ebben az esetben is ellenőrizni kell, azt elektronikus formában (szkennelve) csatolni kell, valamint a korábban már megszokott módon az eBEV portálon a meghatalmazottnak is jóvá kell hagynia a meghatalmazás bejelentését, az adóügyek első elektronikus intézését megelőző 8. napig.
A webes felületen bejelentett állandó meghatalmazás esetén tehát már nem kell a ’T180 jelű adatlapot benyújtani, ugyanakkor a korábban ’T180 jelű adatlapon bejelentett meghatalmazás is bármikor módosítható az eBEV-en. A szolgáltatás használata előtt javasoljuk a felhasználói leírás, valamint a ’T180 jelű adatlap kitöltési útmutatójának áttekintését a Nyomtatványkitöltő programok menüpontban, mivel az eBEV felületen az adatok megadására az eddig is használatos ’T180 jelű adatlap egyes rovataira vonatkozó kitöltési szabályok érvényesek. Forrás: Magyarorszag.hu |