E-mail kampány kiképzés Nyomtatás
2010. április 21. szerda, 03:00
04_21marketing1Sokakban felmerül az ötlet, hogy szeretnék vállalkozásuk forgalmát e-mail kampány segítségével növelni, azonban mikor itt az ideje, hogy megtegyék a kezdő lépést, nem tudják, mit is kellene tenniük, hogyan is fogjanak hozzá.



Az első, és talán legfontosabb lépés: állítsuk össze listáinkat, és határozzuk meg a célcsoportokat! Gyűjtsünk régi és új ügyfeleinkről minnél több adatot, és ezek alapján kategorizáljuk őket!

Ennek a folyamatnak módszereit és szempontjairól szeretnénk ezúttal áttekinteni.

A három legfőbb elem egy kampány készítésében: a lista, az ajánlat, és a kreatív munka. A szakértők egyetértenek abban hogy a legfontosabb elem egy jó lista. Úgy tartják, hogy egy kampány hatékonyságát körülbelül 70 százalékban befolyásolja a lista nagysága és minősége. Ennek ellenére a listakészítés az a lépés, amelyre általában a legkevesebb figyelmet fordítanak a vállalkozások.

Itt jön be az első lépés, vagy talán inkább az elsőt megelőző, nulladik lépés: határozzuk meg leendő e-mail kampányunk célját, és hogy milyen úton próbáljuk ezt megvalósítani. Itt elsősorban arra gondolok, hogy a már meglévő vásárlóinkat szeretnénk további vásárlásra ösztönözni, vagy pedig új vásárlókat szeretnénk magunkhoz vonzani.

Nyilvánvaló, hogy e két csoporttal másként kell kommunikálnunk.

Elsőként foglalkozzunk a régebbi, már meglévő ügyfelek kezelésével. Általában egy már meglévő vásárlót sokkal könyebb meggyőzni, hogyha már egyszer elégedett volt termékünkkel/szolgáltatásunkkal, akkor vásároljon ezekből többet, újabbat. Ne felejtsük el, ez nem csak bevételt jelenthet számunkra, mivel egy elégedett ügyfél beszámol tapasztalatairól másoknak, akik később potenciális új ügyfeleink lehetnek!

Az ismétlődő eladások jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy megvalósuljon az úgynevezett életre szóló vevőérték (Lifetime Customer Value).  Ezekkel az ügyfelekkel az úgynevezett hűségprogramok keretén belül célszerű foglalkozni, melyek az ismételt eladások és a részletes információk begyűjtésének folyamatából állnak. A cél a folyamatos összhang kialakítása, és a lehető legrészletesebb lista összeállítása, mellyel elvégezhető a marketing tevékenység.
Jó ötlet lehet nyereményakciók és exkluzív tartalmak biztosítása a honlapon a meglévő ügyfelek részére, a saját magukról adott részletesebb információkért cserébe.
Fontos, hogy vevőink felé tisztázzuk azt is, hogy mi a róluk szóló információk alapján küldünk nekik ajánlatokat, amelyek, mivel ismerjük igényeiket, valószínűleg kedvükre valóak lesznek. Ha ezt így kommunikáljuk meglévő és lehetséges vásárlóink felé, akkor nagyon valószínű, hogy döntő többségük szívesen bocsájt rendelkezésünkre adatokat magáról.

Új vagy első vásárlóinkról természetesen kevesebb információ áll rendelkezésünkre, ennek megfelelően a lista összeállítása és részletessége sem olyan, mint a régebbi ügyfelek esetében. Amit új vásárlók esetén fontos megtennünk, az az, hogy a lehető leghamarabb próbáljuk meg elérni, hogy visszatérő ügyfelünk legyen. Minden kimenő kommunikációt követően mérjük fel hatékonyságunkat, és ennek megfelelően rendezzük célcsoportokba új vásárlóinkat. A cél az, hogy minnél hamarabb alakítsuk ki azoknak a vásárlóknak a csoportját, akiknél érezhető, hogy szívesen veszik a feléjük irányuló kommunikációnkat és érdeklődnek új termékeink/szolgáltatásaink iránt. Innentől kezdve már egyenes úton juthatunk el odáig, hogy ők is visszatérő vásárlóink legyenek!

Businessman surfAzon ügyfeleink számára pedig, akik egyenlőre nem akarnak szorosabb üzleti kapcsolatot, továbbra is áramoltassuk ki hirdetéseinket, mivel előbb utóbb gyakorlatilag mindenki fog olyan ajánlatot kapni, amely érdekes lehet számára. Célunk itt az, hogy a lehető legtöbb fehér foltot eltüntessük ügyfeleink adatlapján és minnél többük igényeivel legyünk tisztában. Ha szisztematikusan folytatjuk a listák összeállítását, és mindig tisztában vagyunk vele, hogy kinek mit szeretnénk eladni, egy idő után erőfeszítés nélkül építünk ki gyümölcsőzö kapcsolatokat igazán nagyszámú üzleti partnerrel!

Szilvási László
Forrás: Ügyfélgyár
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.