Mobiltelefonok ismerik fel a tévéhirdetéseket Nyomtatás
2010. április 29. csütörtök, 03:00

04_29marketing1A németországi GfK elektronikusan méri a televíziós hirdetési kampányok elérését. Ezt az teszi lehetővé, hogy kibővítette az eddig csak internethasználattal foglalkozó szolgáltatását.


A GfK Panel Services Germany kibővítette Web Efficiency Panel (WEP) szolgáltatását, ami azt jelenti, hogy elektronikusan méri a tévés kampányok elérését. A médiahatékonysági elemzések számára így most már egy forrásból hozzáférhetőek a televíziós és internetes hirdetések elérési adatai és a napi fogyasztási cikkek paneladatai.

A tévés kampányok mérésére a GfK átalakított mobiltelefonokat ad, amelyek a hang alapján ismerik fel a hirdetéseket. A készülék ezt követően a rögzített adatokat a telefonos hálózaton keresztül továbbítja.

A folyamat a hirdetési bevételek 90 százalékát lefedő 11 legnagyobb kereskedelmi tévécsatornán követi nyomon a hirdetési kampányok kontaktusait. A WEP célja, hogy értékesítési hatásuk alapján értékelje a televíziós és online hirdetési kampányokat.

A WEP egy 2008 óta elérhető szolgáltatás, mely eddig tízezer háztartás nethasználatát mérte, a GfK háztartásipanel-kutatásához kapcsolódva.

Forrás: Kreatív

www.kreativ.hu

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.