Kapcsolati tőke a nyerő Nyomtatás
2010. április 22. csütörtök, 03:00
04_22vezetoiA fiatal friss diplomások nagy elképzelésekkel lépnek ki az iskolapadból. Vannak kiváló ötleteik, a megvalósításuk azonban már nagyobb problémát jelent. Közülük nagyon kevesen vannak tisztában a vállalat alapítás folyamatával, költségeivel. Mindez könnyen áthidalható-, mint minden probléma- kellően nagy kapcsolati tőkével. Ma már csak ez számít.


A hangsúly az emberi kapcsolatok számán és minőségén van, azaz hogy hány barátod van iwiw-en, facebook-on, s a későbbiekben ezeket tudod majd használható üzleti kapcsolattá transzformálni. Induló vállalkozások, melyek többnyire semmi kezdőtőkével sem rendelkeznek, csak erre tudnak építeni.
Ha kapcsolataid vannak, mindened megvan. Emellett azért érdemes figyelni arra, hogy milyen területre lép be a vállalkozás. Egy-egy szolgáltatás nyújtására szakosodott KKV (kis-és középvállalkozás) induló tőke nélkül is sikeres tud lenni. Ez a legnépszerűbb terület a fiatal vállalkozók körében. E ténynek kettős oka van: a fiatalok a szolgáltatásokon nevelődtek, s ez áll hozzájuk a legközelebb, másrészt pedig egy minimális kezdőtőkével rendelkező vállalkozást könnyebb beindítani, mint egy nagy gyártósor kialakítását igénylő céget. Kevesebb a kockázat, s a fiatalok ezt még akár egy játékként is megélhetik. Nem veszítenek semmit (vagy nagyon keveset), s fejlődnek, tanulnak belőle.
Nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a figyelmeztetést sem, hogy a barátok maradjanak barátok. Egy ideig segíthetnek, ki lehet, sőt ki kell kérni a véleményüket, majd igyekezni kell minél előbb egyedül talpra állni. Ugyanis, ha egy baráti kapcsolatokon nyugvó vállalkozás elbukik, akkor a barátságot is elveszítjük.
Lépéselőny Média Kft.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.