Megrohamozták a magyar standot az idei HOFEX-en Nyomtatás
2017. május 25. csütörtök, 00:00

Nagy sikerrel zárult a magyar részvétel az idei HOFEX-en, Hongkongban. Ázsia vezető vendéglátóipari és élelmiszer kiállításán a magyar kiállítók komoly érdeklődésről és számos üzleti tárgyalásról számoltak be. A 30 éves múlttal rendelkező kiállításon az Agrármarketing Centrum (AMC) május 8-tól 54 négyzetméteres közösségi standdal jelent meg – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az Agrármarketing Centrum.


Elégedetten zárták a 4 napos eseményt a hazai kiállítók, amely során számtalan érdeklődő és potenciális üzletkötő fordult meg a magyar standnál, köszönhetően a kiváló minőségű termékek széles választékának, illetve a rendezvényt megelőző felkészülésnek.

A látogatók közül sokan ismerték Magyarországot és az ország főbb termékeit, azonban nekik is tartogatott újdonságot a kínálat. A magyar közösségi kiállítók többek között ínycsiklandó, sertéstermékekből összeállított kóstolófalatokat, szalámiféléket, füstölt és érlelt sonkákat, illetve vegyes élelmiszereket és borokat mutattak be az érdeklődők számára, de a vendégek megismerkedhettek olyan különlegességgel is, mint például a szarvasgombás tokaji borzselé.

A kínai és hongkongi piacról egyaránt elmondható, hogy évről évre nő a kereslet a prémiumtermékek iránt, nagy az árverseny, valamint megfelelő árumennyiséggel is rendelkeznie kell az eladónak. A kiállítók szerint az üzletkötés hosszabb, bizalmi kapcsolaton alapuló folyamat, mindamellett meghálálja a befektetett időt és fáradságot.

Az idei évben 72 ország 2661 kiállítója vonultatta fel termékeit a HOFEX-en.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség

Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.