A távközlés megoldásai Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
A cégvezetők TOP 4 kérdései a távközlésről

Avagy ha a vevő fizeti a forgalmi adót

"Nekünk semmilyen extra nem kell, csak telefonálni akarunk" - hangzik el az egyszeri cégvezető önhibáján kívüli válasza arra kérdésre, hogy milyen telefonközpontot szeretne. Nekik próbálunk most segíteni.


1. Egy ismerősöm mesélte, hogy felszereltek a villanyszerelők egy dobozt a falra, ami elosztja a Matáv-os vonalakat négyfelé. Ilyesmi kéne nekem is, mert elegem van belőle, hogy a zsinór nélküli telefonnal kell rohangálni a titkárnőmnek, ha épp engem keresnek.
ImageEzt a készüléket telefonközpontnak hívják. Lényege, hogy a T-com-tól kapott analóg (azaz hagyományos) és ISDN (más néven digitális) ún. fővonalat mellékekre "osztja el". A fővonal azon a melléken (melyet általában egy-három karakter hosszú számmal jelölünk) csenget, ahová beállítjuk, de bármelyik bejövő hívás átadható (értsd: egy mozdulattal átkapcsolható) egy másik mellékre. Példa: Példa Kft. telefonszáma 1/123-4567. Ha bejövő hívás érkezik erre a számra az a cég titkárnőjénél, Andreánál csenget (10-es mellék). Ha a főnököt keresik, ahhoz Andrea átadja hívást, nem kell mást tennie csak telefonján megnyomni a "FLASH" gombot, majd tárcsázza a 13-at (a főnök mellékét). Amint leteszi a kézibeszélőt, már át is adta a hívást! Ilyen egyszerű!

2. A szomszédom fia valami Skype nevű programot használ, és ingyen hívja a haverjait. Ha én is ilyet használnék, lehet nem kéne irodai telefonszámlát fizetni?
ImageA Skpye-ról nagyon sok magyar nyelvű információ áll rendelkezésre. Lényege, hogy egy apró program telepítésével az interneten át ingyen hívjuk azokat, akik szintén telepítettek Skype-ot. Tévhit, hogy minden hívás ingyenes, mert a vezetékes- és mobiltelefonokra irányuló hívásokért ugyanúgy kapcsolási díjat és percdíjat számol a Skpye mint például a T-com. Azon kívül a Skype-unkat nem lehet vezetékes számról hívni, róla faxot küldeni / fogadni, segélyhívást indítani róla.
Ellenben lehet vele és ráadásul teljesen ingyen lehet
- videotelefonálni (egy webkamera segítségével), konferencia-beszélgetni (amikor hárman-négyen vagyunk a vonalban),
- csevegni (ami olyan, mint az sms csak gyorsabb és folyamatosabb)
- kapcsolatot tartani külföldi ismerőseinkkel, akiket nem akarunk telefonon hívni egy kisebb vagyonért.

3. Elegem van belőle, hogy éjjel nappal csenget a mobilom de, kikapcsolni nem akarom, nehogy elmulasszak egy fontos hívást. Mit tegyek?
Minden - még a legrégebbi - mobil készülékeken is van egybeállítási lehetőség, amit úgy hívnak, hogy hívásátirányítás. Ha bekapcsoljuk a hívásátirányítást akkor azokban az időpontokban amikor nem tudjuk fogadni bejövő hívásainkat a titkárnőnkre, vagy valamilyen teletitkárnő szolgáltatásra irányíthatjuk.
ImageAz eredmény: nem mulasztjuk el a fontos hívást sem és élő hang fogadja a hívásainkat. Hívásátirányítást kérhetünk foglaltság esetén (épp mással beszélünk), nem felel esetén (mire megtaláltam a mobilom letette) és nem kapcsolható esetben (lemerült a mobilom). Lényeges: Nagyon illetlen dolog nem visszahívni azokat, akik kerestek minket és nem tudtunk személyesen beszélni velük.

4. Az alkalmazottak egyfolytában a "maszek ügyeiket" intézik a céges vonalon. Elegem van belőle, hogy ezért a cégnek kell fizetni. Nincs valami megoldás erre?
Van, igen! Minden dolgozónak adunk egy 4-5 karakter hosszú hivatalos és egy magán PIN kódot, melyet (minden alkalommal) a hívott szám elé tárcsáznak. A telefonközpontra illesztett tarifaszámláló-alkalmazás pedig külön számolja a magán- és a hivatalos hívásokat. A dolgozó pedig a hónap végén befizeti a magánhívásokat a pénzügynek. Egy 15-20 főt, vagy annál többet foglalkoztató cégnél, ahol korábban nem működött személyi kódos rendszer a megtakarítás akár 20-30% százalék is lehet.

Szerző:
Szekeres Viktor - www.alkozpont.net


Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.