Cégvezetők a fenntartható fejlődésről |
2008. október 27. hétfő, 07:00 |
A vállalati felelősség ismerete és alkalmazása hazai közép- és nagyvállalatok körébenA fenntartható fejlődés a cégek többségének üzleti stratégiájában szerepel, pozitív hatást gyakorol a társadalomra, a természeti környezetre és a gazdaságra továbbá az imázsuknak is jót tesz – derül ki a Szonda Ipsos Online Vállalati Kutatási Paneljén végzett legfrissebb felmérésből. Kifejezetten pozitív környezeti hatást azonban csupán a cégvezetők egytizede gondol vállalata működéséről. Bár a klímaváltozás a fenntartható fejlődés ökológiai pillérének egyik legjelentősebb kihívása, a közeljövőben erre, s a magyar társadalom égető problémájára, a romák helyzetének javítására terveznek legkevésbé figyelmet fordítani a cégek. A fenntarthatóság témáján belül a környezethez kapcsolódó más területekre, mint pl. az energiahatékonyság javítására, a hulladékkezelésre és újrahasznosításra, valamint a környezetbarát termékekre és technológiákra kívánnak fókuszálni az elkövetkező években. A hazai cégek kétharmadának üzleti stratégiájában szerepet játszanak a fenntartható fejlődés szempontjai, annak ellenére, hogy magát a fogalmat a felsővezetők negyedrésze tudta csak pontosan, vagy a valóságoshoz hasonlóan meghatározni. A cégvezetők a fenntartható fejlődés szerinti működés lehetséges következményei közül legkedvezőbben: a társadalomra, a természeti környezetre és a gazdaságra gyakorolt kedvező hatást említették, illetve bíznak abban is, hogy vállalatuk imázsa javulni fog. A vállalati felelősségvállalás folyamatosan jelen van a cégek mindennapi kommunikációjában, ezt bizonyítja, hogy a fogalmát kétszer annyian tudták pontosan meghatározni, mint a fenntartható fejlődését. Jelentőségét elismerik, hiszen minden második cégvezető az üzleti politikák kialakításánál hangsúlyozza fontosságát, szerepének növekedését. Az állami szerepvállalás megítélésében egyetértés van, a cégvezetők több mint kilenctizede úgy véli, hogy az államnak is ösztönöznie kellene azokat a cégeket, amelyek többet tesznek a fenntartható fejlődésért, mint ami a jogszabályokban rögzítve van. A kormányzattól leginkább adókedvezményeket, adócsökkentést várnak el, pedig héttizedük szerint a környezettudatos üzletpolitika érvényesítése nem pénz, inkább szemléletmód kérdése. Minden második cégnél hiányzik az a személy, aki felelős lehetne ezért a területéért. A cégvezetők felerészben negatívan látják cégük természeti környezetre gyakorolt hatását, ennek ellenkezőjét a kifejezetten pozitív környezeti következményeket csupán a cégvezetők alig egytizede gondol cége működéséről. Negatív hatások között a káros anyag kibocsátás, a túl nagy mennyiségű papírfelhasználás, vagy a túl sok energiafelhasználás szerepelt. A társadalmi hatások tekintetében jóval optimistábbak a megkérdezettek, minden cégvezető említett pozitív társadalmi hatást, voltak olyanok, aki kettőt is. Pozitív hatások között például az előállított termékek hasznossága, az alkalmazottak megélhetésének biztonsága, a munkahelyteremtés szerepelt. A cégek negyede számolt be arról, hogy az elmúlt öt évben kapott a tevékenységére vonatkozóan negatív visszajelzéseket civil szervezetektől, hatóságoktól, vevőktől. A kedvezőtlen reakciók között a civil szervezeteké elenyésző, csupán a cégek 5%-a érezte úgy, hogy működése ilyen kontextusban támadások célpontjává vált. Az elmúlt 5 évben a cégek kétharmada vett részt adományozási tevékenységben, majd négytizedük működött együtt civil szervezetekkel. Ezek az együttműködések többségében konzervatív formákban realizálódnak (pl.: anyagi és természetbeni támogatások), a partnerségi együttműködés ennél kisebb mértékű. A céget körülvevő környezetben a vezetők számára egyébként legkevésbé az érintett helyi közösség, civil szervezet ítélete a fontos, sokkal jobban odafigyelnek a fogyasztókra, a saját alkalmazottakra, és adnak a beszállítók véleményére is. Azok a cégek, amelyek az üzleti stratégiájukban nem érvényesítik a fenntartható fejlődés szempontjait, felerészben motivációhiánnyal magyarázzák, harmad részük a profitot féltve, annak gazdaságosságát kérdőjelezik meg. Ezek a cégek jellemzően nem is tervezik a jövőben, hogy erre a területre koncentrálnak, de egyötödük most úgy gondolja, hogy hosszú távú elképzeléseik között ez a szemlélet szerepelni fog. Az elkövetkezendő években a hazai közép- és nagyvállalatok működésük során az energiahatékonyság javítására igyekeznek majd leginkább összpontosítani, de hasonlóan fontosnak gondolják a hulladékkezelésre és az újrahasznosításra való fókuszálást is. Bár a klímaváltozás a fenntartható fejlődés egyik fő témaköre, mégis a jövőben erre a tényezőre és a romák helyzetének javítására terveznek a legkevésbé figyelmet fordítani a cégek. A BCSDH által kezdeményezett kutatás eredményei jól mutatják a vállalatvezetők gondolkodásában az elmúlt években végbement pozitív változást a fenntartható fejlődéssel kapcsolatban. Többségük ismeri a problémakört és annak aspektusait, azonban a stratégiai szintű megközelítés, a gyakorlati alkalmazás, valamint a megfelelő források és keretfeltételek hozzárendelése még várat magára. A válaszokból az is látszik, hogy a legtöbb cég esetében még hiányzik annak felismerése, miként lehet a civil szervezeteket aktívan bevonni a vállalati stratégiai döntésekbe a pozitív környezeti és társadalmi hatások érdekében. A tanulmány végezetül megmutatta, hogy a vállalatvezetők várják és igénylik az állam ösztönző, támogató megjelenését ezen a területen - fogalmazta meg a kutatás legfontosabb üzeneteit Varga István, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért Közhasznú Egyesület elnöke, a Shell Hungary Zrt. vezérigazgatója. A kutatást a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) megrendelése alapján, a BCSDH egyik tagvállalatának, a Magyar Lapterjesztő Zrt. anyagi hozzájárulásával a Szonda Ipsos készítette online módszerrel, 100 fő feletti közép- és nagyvállalatok felsővezetői körében. A Szonda Ipsos Online Vállalati Kutatási Panel (röviden: Vállalati Panel) Magyarországon egyedülálló kutatási megoldásokat tesz lehetővé a vállalati szféráról. A több mint 7000 vállalatot tömörítő tulajdonos, régió és ágazat szerint reprezentálja a magyar vállalkozásokat. Kutatási célokból a nagyobb cégek (50-249 főt és több mint 250 főt foglalkoztató vállalatok) számarányukon felül találhatók meg a panelban, ami lehetővé teszi átfogó felmérések elvégzését ezen cégek körében is. A panel méretéből fakadóan mélyebb elemzések készíthetők a hazai gazdasággal kapcsolatban. A vállalati panel segítségével a többi között készült már kutatás a makrogazdasági várakozásokról, a feketegazdaságról, a vállalati hírnévről, a telefonálási szokásokról és a fenntartható fejlődésről. A vállalatokat képviselő válaszadók szinte kizárólag döntéshozó vezetők vagy a döntéshozásban közvetlenül részt vevő vezető beosztású alkalmazottak. Forrás: Szonda Ipsos A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..