Szoftveres válságkezelés Nyomtatás
2009. március 25. szerda, 11:31

Forradalmi változások lehetősége egy új szoftver bevezetésével

Aki az üzleti életben jártas bizonyára megtapasztalta már, hogy az üzleti lehetőségek a jó kapcsolatokon múlnak. Ha van kapcsolatunk, van üzlet, ha nincs, akkor nincs. A kis- és középvállalkozások eredményessége legtöbbször azon múlik, hogy az ügyvezető kapcsolatai, szakmai hozzáértése révén minden feladatot képes ellátni a cégben. Gondolom ennek a kijelentésnek a kapcsán Önök előtt is megjelent a kép a túlhajszolt vezetőről, a válással fenyegető feleségről és gyermekekről, akinek fényképei az íróasztalon állnak.


Egy jó termékkel, jó kapcsolatokkal rendelkező kisvállalkozás eredményessége az első két - három évben rohamosan növekszik. Az árbevétel emelkedik, kellően rugalmasak versenytársakhoz képest, az ügyfeleik elégedettek.
Aztán egyszer csak elérkezik az a pont a legtöbb cég életében, amikor a növekedés lassulni kezd, majd megáll, aztán, - amit nagyon sokan még akkor sem hisznek el, amikor már megtörtént - elkezd hanyatlani. Elkezdődik a pénzhiány és a körbetartozás. Megoldásként sokan a bankokhoz fordulnak hitelekért, ami aztán még nagyobb gödörbe rángathatja a céget, mert a jó ajánlatok nem ezeknek a középvállalkozásoknak szólnak.

Vajon mi ennek az oka, és mit lehet tenni, hogy megmentsük és fejlesszük évek óta dédelgetett gyermekünket, akitől nem szívesen válnánk meg?

Az üzleti életben nagyon sokféle teória létezik erről. Az biztos, hogy az elején a sikert a kapcsolataink hozták nekünk. Tegyük szívünkre a kezünket! Mennyire ápolja cégünk a kapcsolatait és mennyi energiát fordít új kapcsolatok keresésére? Nem sokat. Persze nem azért, mert nem akarnánk velük foglalkozni, hanem azért mert a sok feladat mellett nem jut rá elég idő.

Amikor a piacon megjelentek az üzleti nyilvántartó szoftverek és sikerült megtanulni használatukat, a cégek életében egy hatalmas változás történt. Ma már nem is tudnánk nélkülük élni. Az egyik ilyen középvállalkozásokat segítő új szoftver szülőatyja Marozsák Szabolcs, az Ügyfélgyár Kft. ügyvezetője is egy ilyen vállalkozást működtetett évekkel ezelőtt és hasonló problémákkal küzdött. Ezekre a problémákra válaszul ő és cége vezetői több éves fejlesztéssel egy olyan szoftvert hoztak létre, amely abban segít, hogy a vállalkozás képes legyen ügyfélkapcsolatait ugyanúgy ápolni, mint vállalkozásuk elején, amikor csak tíz céggel kapcsolatban kellett információkat fejben tartaniuk.



Ez a szoftver abban fantasztikus, hogy az ügyfélkapcsolatok nyilvántartása mellett a teljes PR-, marketing kampányokat képes levezetni és követni. Persze nagy vállalatirányítási rendszerek, amelyek valamennyire magukba foglalják az ügyfélkapcsolatok rendszerét is, eddig is léteztek, de sajnos sem árban, sem tudásban nem a magyar vállalkozásoknak szólnak.

A kisvállalkozások fejlődésével viszonylag kevesen foglalkoznak, bizonyára azért, mert a „zsíros üzletek” nem ott vannak. A szoftver tesztelések során az egyik cég vezetője ezt nyilatkozta:” A szolgáltatásaink iránt érdeklődő új cégek száma 2-3-ról, 12-15-re emelkedett hetente.” Mire lehet még szüksége ezen kívül egy középvállalkozásnak?
Abban mindenki egyetért, hogy Magyarországon a magyar fejlesztők tudják a legjobban, hogy mire van szüksége egy, ebben a rendszerben élni és túlélni kívánó cégnek. Szóval talán van remény a kis-középvállalkozások számára a jövőben!

Forrás
Fellner Andrea
Ügyfélgyár

www.ugyfelgyar.hu




A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.