Az NFÜ kutatást támogat Nyomtatás
2009. április 14. kedd, 05:00

Újra kiírta az NFÜ a megtámadott kutatási tendert


Ismét kiírta az uniós fejlesztési források egy részét kezelő NFÜ azt a közvéleménykutatási tendert, amelynek nyertese többek között a kommunikáció eredményességét vizsgálhatja. A pályázatot tavaly már lefuttatták egyszer, akkor egy induló volt, de a Gallup sikerrel támadta meg a lejtősnek tűnő kiírást.


Az uniós intézményrendszert, az azzal és a pályázati rendszerrel kapcsolatos kommunikációt, illetve az „országos és regionális önképet” vizsgálhatja majd a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) 115,2 millió forintos becsült értékű tenderének nyertese.

A pályázatot már másodszor írják ki. Az előző felhívás novemberben jelent meg, de azt a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) a januári beadási határidő napján megsemmisítette arra hivatkozva, hogy a kiíró szükségtelen és eltúlzott technikai követelményeket támasztott az indulókkal szemben.

A feladat nagyrészt ugyanaz
Az akkori és a mostani tender is két részmegbízásból állt. A feladat most is csaknem ugyanaz, a két kiírás szövege szóról szóra egyezik, csak a szerződés ideje (két év helyett 14 hónap) és nagyságrendje változott (egyes kutatások kisebb nagyságrendűek, a becsült érték így 168 millió forintról csökkent 115,2-re). Emellett kikerültek azok az indulási feltételek is, amelyek miatt az első tendert eltörölték.

A kiírásban a következő fealdatok szerepelnek:

1. rész
•7000 főn elvégzett tízperces telefonos felmérés (a korábbi kiírásban 11 500 fő volt)
•11 darab legalább 1200 fős személyes felmérés (az első kiírásban 19 darab)
•11 darab nyolcfős fókuszcsoportos véleménykutatás (korábban 19 darab)
2. rész
•28 darab fókuszcsoportos kutatás (korábban 42 darab)
•1 darab 4200 fős reprezentatív személyes véleménykutatás (az első kiírásban 2 darab)
Az indulóktól a kiíró az elmúlt három év mindegyikéből az alábbi referenciákat várja el (az első tendernél 2005-2007 között, a másodiknál 2006-2008 között):

1. rész:
•80 db fókuszcsoportos kutatás, legalább 28 millió forint értékben
•10 db omnibuszkutatás, legalább 20 milliós értékben
•legalább 6000 fős telefonos kutatás
•az uniós intézményrendszer és a pályázatok kommunikációjáról szóló 5000 fős vagy 7 millió forint értékű kvantitatív kutatás
2. rész
•legalább 3000 fős vagy 5 millió forintos, az EU megítéléséről, vagy az uniós intézményrendszer és pályázati rendszer kommunikációjáról szóló kvantitatív kutatás
•2 millió forint értékű vagy legalább 7 db fókuszcsoportos kutatás az EU megítéléséről
Szükségtelenül szűk elvárások
A Közbeszerzési Döntőbizottság határozata szerint az előző tenderfelhívást azután semmisítették meg, hogy a Magyar Gallup Intézet megtámadta azt.

Az NFÜ az első kiírás egyik feléhez 100 telefonos munkaállomást, a második feléhez CAPI-rendszert (személyes, laptopos lekérdezés) és 200 számítógépet várt el, a Gallup szerint indokolatlanul, a kiírásban szereplő feladatokat ugyanis ennél kevesebb eszközzel is el lehet látni.

A KDB helyt adott a panasznak, ahogy a Gallup másik kifogásának is. Eszerint a kiíró a magyar lakosság EU-val kapcsolatos attitűdjéről származó felméréseket várt volna el az előző évekből, hogy azok adatai felhasználhatók legyenek a mostani kutatásnál.

A Gallup szerint – áll az eljárást ismertető határozatban – azonban a más megbízóknak készült felmérések adatait nem használhatták volna, saját adataik pedig csak akkor lehetnének, ha direkt emiatt, saját költségen kutattak volna az előző három évben, „többek között azzal a céllal, hogy ha majd három év múlva esetleg egy intézmény úgy gondolja, hogy olyan tartalmú pályázatot ír ki, ahol részvételi feltétel idősoros  tulajdonlása”, el tudjanak indulni a tenderen.

Forrás:
Kreatív Online


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.