Titkolózó pénzügyi szolgáltatók Nyomtatás
2009. április 30. csütörtök, 05:00

Elhallgatják a pénzügyi cégek a válságot  


Első ránézésre úgy tűnik, hogy a pénzügyi szolgáltatók hallgatnak a gazdasági nehézségekről az interneten, legalábbis a cégek honlapjának nyitóoldalán alig említik meg a válságot – derül ki a Weber Shandwick Amerikában és Európában végzett kutatásából. A magyar bankok egyáltalán nem írnak a témáról.
 


A pénzügyi szolgáltató cégek meglepően magas aránya (66 százalék) mélyen hallgat a gazdasági világválságról saját honlapjának nyitóoldalán és a vállalatok mindössze 15 százaléka alkalmaz az ügyfelek megnyugtatására szolgáló üzeneteket.

Mindez a Weber Shandwick felmérésből összegezhető; a kutatásban 55 amerikai és európai pénzügyi szolgáltató vállalat honlapját hetente vizsgálták meg október és február között. A pr-ügynökség arra volt kíváncsi, mennyire része az adott cég kommunikációjának a válsággal kapcsolatos információk közlése.

Akkor miről beszélnek?
A szektor cégei három fő témakört érintenek site-juk nyitóoldalán: írnak a gazdasági aktualitásokról és statisztikákról (erről a vizsgált vállalatok 19 százaléka írt októberben, míg februárban a 33 százalékuk), a cég stabilitásáról és hosszú távú növekedéséről (19 százalék, majd 25 százalék), végül pedig a legritkábban fordulnak elő olyan információk, amelyek a befektetőket és más látogatókat személyes pénzügyeik biztonságáról nyugtatták meg (a kutatás elején 12 százalék említette, a végén pedig 15 százalék).

Az értékpapírosok az élen
Február végén szinte valamennyi értékpapír-kereskedelemmel foglalkozó vállalat közölt híreket a válsággal kapcsolatban honlapja nyitóoldalán, őket a kereskedelmi bankok késve és kisebb arányban követték.

A magyarországi tapasztalatokat egy friss, áprilisi kutatás vizsgálta. Eszerint a hazai pénzintézetek közül szinte kizárólag az értékpapír-kereskedelemmel foglalkozó vállalatok vettek át a gazdasági válsággal kapcsolatos híreket a honlapjukra, illetve napi elemzésekben kommentálták a válság hatását az értékpapír-piacra.

A vizsgált magyar kereskedelmi bankok kezdőlapjain egyáltalán nem szerepelt válsággal kapcsolatos kommunikáció.

Pedig hatékony felület a kezdőoldal
A kutatás készítői azt tanácsolják az érintett vállalatoknak, hogy sokkal inkább használják ki ezt az alacsony költségvetésű, és amellett az ügyfelek elérésében hatékony felületet, hogy érdemben reagáljanak fogyasztóik és befektetőik aggodalmaira. Tegyenek közzé például azonnal használható információkat, mondjuk a gyakran említett kifejezések magyarázatát, vagy az élénkítő csomag várható hatásait az ügyfelek befektetéseire nézve.

Fontos, hogy empatikus üzeneteket közöljenek, mutassanak megértést az ügyfelek aggodalmaival kapcsolatban, és hívják fel a figyelmet az ilyen körülmények között is biztonságos termékeikre és használják ki a közösségi média eszközeit is, mint a podcastok, videocastok, vagy blogok.


Forrás
Kreatív Online



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.