A magyarok válságban (is) a minőségre buknak... Nyomtatás
2009. szeptember 07. hétfő, 03:00

Míg az Egyesült Államokban és Európában a fogyasztók inkább spórolnak és az olcsóbb termékeket keresik, addig a magyarok kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikkekből - állapítja meg a The Boston Consulting Group és a GfK Hungária közös elemzése.


09_07_veztA magyarországi háztartások fogyasztása az elmúlt fél évben tovább csökkent, noha egyre többet hallani a válság végéről, illetve a fogyasztói bizalom helyreállásáról. A közel egy éve tartó gazdasági válságra mára már minden fogyasztó reagált valamilyen módon. Míg a korábbi nyugat-európai reakciók alapján azt vártuk volna, hogy hazánkban is az olcsóbb termékek és az olcsóbb bevásárlási csatornák népszerűsége nő majd, addig a magyar fogyasztók ennél sokkal „változatosabban" reagáltak a gazdasági körülmények megváltozására - derül ki a The Boston Consulting Group (BCG) és a GfK Hungária közös elemzéséből. Az eredmények arra is rávilágítanak, hogy milyen hasonlóságok és különbségek figyelhetők meg az új, megváltozott környezetben a világ és Magyarország fogyasztóinak szokásai között.

A BCG „Winning Consumers Through the Downturn", azaz hogyan nyerjük meg a fogyasztókat a válságban című tanulmányának egyik legfontosabb megállapítása, hogy az elmúlt egy évben mind az Egyesült Államokban mind Európában a fösvénység lett a fogyasztók legfontosabb jellemzője. Amíg a fejlett országokban a spórolás és az olcsóbb termékek megvásárlása csak az elmúlt 12 hónapban vált meghatározóvá, addig a magyar fogyasztó inkább a nem szükséges, vagy a kevésbé szükséges vásárlások visszafogásával reagált a válságra. A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatai szerint 2009 első félévében is folytatódott az a trend, miszerint inkább mennyiségben vásárolunk kevesebbet, azonban a megszokott termékeinket, még ha ritkábban is, de megvesszük.

A GfK Hungária Háztartáspanel felmérésének eredményei szerint a háztartások napi fogyasztási cikkekre 1 százalékkal kevesebb pénzt költöttek el 2009 első félévében, mint egy évvel korábban. A piac szűkülése a forgalom volumenére is igaz, a felmérésből származó adatok alapján elmondható, hogy az első 3 hónapban 6,5 míg a második három hónapban 3,2 százalékkal kevesebb élelmiszert és háztartási vegyi árut vásároltunk, mint 2008 hasonló időszakaiban. A KSH kimutatásai szerint az első félévben a nem élelmiszer jellegű termékeket is magában foglaló, teljes kiskereskedelmi forgalom volumene 3,5 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

Forrás:
Piac és Profit

www.piacesprofit.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.