English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Gmail-szappan és hajléktalan vezérigazgatók Nyomtatás E-mail
2009. október 07. szerda, 03:00

Specializálódnak a szakterületek vagy integrálni kell minden marketingmegoldást? Felértékelődik a pr a válságban vagy együtt zuhan az összes kommunikációs területtel? – a Magyar PR Szövetség Promotion szakkiállításon szervezett pódiumbeszélgetésén nem tudtak dönteni.



10_07_mark1Bár a szervezők fejükbe vették, hogy az idei, 9. Promotion Nemzetközi Marketing és Kommunikációs Szakkiállításra visszacsábítják az évek során egyre inkább távolmaradó szakmát, és kicsit visszaszorítják a kiállítást elözönlő reklámtárgyak, kellékek forgalmazóit, helyszíni látogatásunk és a résztvevők megkérdezése alapján úgy tűnt, kreatív megjelenésben egyik szövetség sem jeleskedett igazán. Ami azonban a szakmai tartalmat illeti, a rendezvényre hosszú évek után először meghívott Magyar PR Szövetség lelkesen aktivizálta magát – előadássorozattal és ingyenes tanácsadással egyaránt.

A pr jelenlegi gyakorlatáról és jövőbeni lehetőségeiről rendezett pódiumbeszélgetésen Szeles Péter, a szövetség elnöke első megszólalásában – ahogy a Kreatívban már többször is – ismét a reklám és a pr-szakma közötti határok elmosódását kérdőjelezte meg. „A tudományágak dinamikus fejlődése mélységében növeli a kommunikációs szakmák ismeretanyagait is, azaz a szakterületek közötti határok nemhogy elmosódnának, hanem sokkal inkább markánsabbá válnak: indokolt a specializáció” – állította. Szeles véleményének megerősítése mellett ugyanakkor egy kettősségre hívta fel a figyelmet Bíró Péter igazságügyi marketingszakértő, a BP International Business Promotion ügyvezetője.

„A kommunikációs szakma minden területe specializáción megy keresztül, ezért a fiataloknak specialistának kell lenniük, de a régi szemlélet, a pr, reklám, promóció és a többi kategória már nem érvényes. Ma már integrált kommunikációban kell gondolkodni, nem pedig marketingmixben” – fogalmazott Bíró, aki szerint az ellentmondást az oldhatja fel, ha vannak ún. generalisták, akik az egyre jobban specializálódó tevékenységeket összeegyeztetik. „Nem lehet ugyanis semmilyen ellentmondás, egymástól különböző tartalom, a célcsoportok között nem lehet megkülönböztetést tenni. A beszállítók, fogyasztók, ügyfelek ma már mind ugyanazt olvassák és látják” – indokolta a pr-szakember.

Becsomagolt pr-kampányok
Berencsi György, a pódiumbeszélgetés harmadik vendége saját cégénél, a ConsultArt-nál úgy tapasztalta, az ügyfelek elvárják, hogy az ügynökség együtt szállítsa a különböző szakterületek megoldásait, ugyanis a sok specializált ügynökség összehangolása, együttműködése nehéz feladat nekik. Az alapvetően gyógyszeripari marketingtanácsadásban és pr-ben erős ügynökség ezért saját kreatívcsapatot tart fenn. „Nyolcvan-száz jelentkező közül tíz egyaránt megpályázta a cégünknél a kreatív szövegírói és a pr-menedzser állást is” – mondta Berencsi, aki előadása során is a kreativitás fontosságát hangsúlyozta a pr-ben.

„Minden jó pr-kampány mögött ott van a nagy ötlet, a kreatív koncepció. Nem csak egy kommunikációs problémát kell ugyanis megoldania, hanem elég érdekesnek is kell lennie ahhoz, hogy kitűnjön a kommunikációs zajból, és megragadjon a fejekben. Tehát a pr-kampánynak is be kell csomagolnia, el kell adnia magát” – szögezte le a szakember. Példaként többek között az ausztrál Rise to the challenge kampányt említette, amelyben cégvezetők alszanak az éjszakai fagyban az utcán, hogy a hajléktalanok helyzetére felhívják a figyelmet, valamint jó megoldásként hozta fel az orosz Google tavalyi pr-kampányát is, amelynek kreatív kulcsa egy – a spamektől megtisztító Gmailt szimbolizáló – szappan volt.

A gerilla lenyomja a pr-t is
Berencsi Györgyhöz kapcsolódva Somorjai Balázs, a Protest cégvezetője elmondta, nem akarnak „gazdasági öngyilkosságot elkövetni” önmaguk lekorlátozásával, ezért már a cégnevükben is egyaránt szerepel a pr és a marketing. „Amihez nem értünk, abban külső segítséget kérünk, kiszervezzük” – jegyezte meg a specializált szakértelemmel kapcsolatban korábban elhangzó elvárásokhoz visszakanyarodva.

A közszféra megrendelői oldalát is jól ismerő, korábban a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumnál, a MÁV Cargonál, a British American Tobacconál és a Miniszterelnöki Hivatalban dolgozó szakember, Rácz Gábor viszont az ügynökségek együttműködésében látja a megoldást. Mint mondta, a tendereken is sokkal nagyobb eséllyel indulnak a konzorciumok, ahol sokféle tudás összegződik, mint az egyes ügynökségek.

Nem voltak közös állásponton a pódium résztvevői a pr válságbeli helyzetét illetően sem. Míg Szeles Péter szerint a pr növekedése az egész világon évi tíz százalék feletti, és a hazai piacon is érzékelhető a pr-tenderek számának növekedése, valamint az is, hogy a reklámszakma egyre több pr-szolgáltatást nyújt, Bíró Péter szerint a pr-re is negatívan hatott a recesszió. „Épp a pr-ben legnagyobb bevételeket jelentő rendezvényszervezés és szponzoráció esett vissza” – támasztotta alá állítását. Somorjai is úgy vélte, a reklám és pr felől is eltolódtak a büdzsék, mégpedig az alacsony költségű megoldások, például gerillamarketing-eszközök felé.


Forrás:
Kreatív Online

www.kreativ.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Németh Építõ, Szerelõ és... Németh Építõ, Szerelõ és Szolgáltató Kft.
Pribék Szilvia

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Ober Lízing Kft.
Joó Andrea

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Beregarden Kft.
Egyed Lajosné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
AD ALTIORA Kommunikációs és... AD ALTIORA Kommunikációs és Szolgáltató Stúdió Betéti Társaság
Kapitány Éva

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.