Vállalati veszélyhelyzetek kezelése |
2009. október 19. hétfő, 03:00 |
Egy vállalkozás akkor kerül veszélyhelyzetbe, amikor a bevételei vagy forgalma hirtelen és drasztikusan, vagy kismértékben, de elhúzódóan csökken. Akkor is veszélyhelyzetről beszélünk, amikor az ügyfélszolgálaton megnövekszik a reklamációk száma, vagy tömegesen pártolnak el a cégtől az addig hűséges ügyfelek. Természetesen sok más példája is lehet egy veszélyhelyzetnek.
Amikor egy cégvezető veszélyhelyzetet talál cégében, gyakran elköveti a két klasszikus hiba egyikét: a) Továbbra is úgy vezeti cégét, mintha minden normálisan menne, és reménykedik, hogy a szerencse forgandó, és hamarosan minden jóra fordul. Ez a hozzáállás végső esetben akár a cég megszűnéséhez is vezethet.
b) Nem keresi meg a veszélyhelyzet kialakulásának igazi okát, helyette a piacot és a konkurenciát okolja, vagy bűnbakokat keres (Kovács kolléga lusta és nemtörődöm), illetve teljesen hamis okokat talál, melyeket mikor megpróbál kezelni, cégét egy újabb, még fatálisabb veszélyhelyzet felé sodorja. Mi tehát a helyes veszélyhelyzet kezelés? Mielőtt bármit is kezelnénk, érdemes megtalálni a kialakult helyzet valódi okát. Ezt úgy tudjuk megtalálni, hogy alaposan kivizsgáljuk a céget, vagy annak érintett területeit. Átnézzük a számlákat, árumozgásokat és a különböző termelési mutatókat, valamint kiderítjük, hogy a munkatársak mit csináltak, vagy éppen mit nem csináltak, és megkeressük az összefüggéseket. Például a vezető arra lesz figyelmes, hogy a cég bevétele az elmúlt hónapban 40%-al kevesebb volt, mint az azt megelőző hónapban. Azonnal tudja, hogy ez veszélyhelyzet, amit azonnal kezelni kell. A termelési adatokat átvizsgálva kideríti, hogy egy bizonyos X termék adta ki eddig a bevétel 40%-át. Átnézi az elmúlt hónap számláit és megállapítja, hogy az X termékből nem adtak el egy darabot sem a vizsgált időszakban. Utána néz a raktárkészletnek és kiderül, hogy a raktár tele van az X termékkel. Tehát lenne mit eladni, de mégsem adták el, pedig ez a termék eddig nagyon sok pénzt hozott. „Mi történik itt?” Tovább folytatja a kivizsgálást és hamarosan rájön, hogy a marketing osztály már 10 hete nem hirdeti sehol az X terméket, mert az előző kampány már befejeződött, újat pedig nem rendelt senki. „De miért? Ez érthetetlen!” Természetesen ennek is megvan az oka: nincs semmilyen koordináció a marketing, az értékesítés, a raktár és a beszerzés között. Ez a valódi ok, nincs koordináció, elvesznek adatok és nem tudjuk mitől megy a cég és mit érdemes beszerezni és reklámozni, mit vesznek szívesen a vásárlók. Ez az igazi ok, ezt kell kezelni. Ha a vezető nem vizsgálta volna meg a céget ilyen alaposan, akkor teljesen rossz kezelésekbe fogott volna. Okolta volna a piac változásait, hibáztatta volna a munkatársait (talán el is bocsátott volna néhányat, mert lusták), vagy elköltöztette volna céget egy „jobb” helyre. Mindez a cég további hanyatlásához vezetett volna. Szerencsére azonban megtalálta a valódi okot és most „csak” kezelnie kell. A kezelést azzal kezdjük, hogy tudatosítjuk magunkban, hogy ez most nem egy normális működés, amiben a cég van, tehát nem a megszokott minták szerint dolgozunk tovább, hanem „eloltjuk a tüzet”. Ha ezt tudjuk, akkor teljesen lekezeljük a kialakult helyzetet. A vezető megbízza a marketing osztályt, hogy hirdesse meg teljes erővel az X terméket, az értékesítőknek pedig kiadja, hogy állítsák ki egy jól látható helyen a terméket és minden potenciális vásárlónak ajánlják azt. Ekkor természetesen a bevétel rohamosan emelkedni fog, hiszen az X termék egy bizonyítottan jól eladható áru. Nos, a vezető ekkor ismét elkövethet egy nagy hibát. Mégpedig azt, hogy ezen a ponton abbahagyja a veszélyhelyzet kezelését, mivel a bevétel emelkedik és az X terméket ismét reklámozzák és nagy sikerrel el is adják. „Miden megoldódott!” Koránt sem! Ha itt abbahagyja, akkor a veszélyhelyzet bármikor ismét előfordulhat. Hiszen még csak a „tüzet” oltottuk el, az okát nem kezeltük le teljesen. Tehát a következő lépés az, hogy a vezető tudatosítja önmagában és a munkatársaiban is, hogy a veszély még nem szűnt meg. Ezután megnézi, hogy ő és munkatársai milyen hibákat követtek el, amelyek a veszélyhelyzet kialakulásához vezettek. Példánkban a legnagyobb hiba a koordináció elmulasztása volt, de természetesen lehetnek egyéb hibák is. Amikor ezzel mindenki szembesül, akkor elindulhat annak a megszervezése, hogy a cég elkerülje az ilyen és hasonló veszélyeket. A példánál maradva a vezető kidolgozza a cég területei közötti teljes koordinációt, illetve eléri, hogy a cég osztályai közös céges stratégia alapján működjenek, összehangoltan egy közös cél elérése érdekében. Így többé nem fordulhat elő, hogy olyan árut szereznek be, amit nem lehet eladni, vagy a sláger termékeket elfelejtik reklámozni. Ezután már nem marad más, mint különböző irányelveket, szabályokat hozni, amelyek segítenek megőrizni az előző pontban kialakított új működési mintát. A példában szereplő vezető meghozhatja a következő irányelveket: Mielőtt a marketing osztály elkészíti a következő időszak marketing terveit, meg kell tudnia az értékesítési osztálytól, hogy melyek a jól eladható, keresett termékek. Az ilyen termékek reklámozását nem szabad abbahagyni. Az értékesítésnek folyamatosan tájékoztatnia kell a beszerzést az ilyen termékekről, mivel a keresett termékeket folyamatosan be kell szerezni. Ha egy vezető követi a fenti receptet, akkor bármilyen szorult helyzetből képes kimenteni cégét, és azután felvirágoztatni azt. Forrás: Company Doctors Nagy Géza www.hatekonycegvezetes.hu A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..