Mostantól nem lehet akárhogy állami vállalatot vezetni |
2010. április 15. csütörtök, 03:00 |
A Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács (NVT) elfogadta az állami tulajdonú társaságokra vállalatirányítási kódex koncepcióját, amely egységesíti az állami cégek irányítási szabályait. A felelős vállalatirányítás piaci standardjainak való megfelelés növeli a vállalatok értékét, emiatt a NVT szerint az állami vagyonkezelés integráns részévé kell tenni. A szabályozás a már meglévő társaságirányítási gyakorlatra, az OECD irányelveire, illetve a piaci tapasztalatokra építve alakítja ki a tanács. A kódex kötelező elemeit a társaságoknak mindenképpen alkalmazni kell. Főszabály szerint az itt szerepeltetett előírások az összes állami társaságra kötelezőek. A kódex ajánlásai ezzel szemben nem kötelezőek, azoktól eltérhetnek a társaságok. Ebben az esetben viszont meg kell magyarázniuk, hogy miért térnek el az ajánlástól. A kódex javaslatai sem nem kötelezőek, és nem részei a jelentősebb társaságok által benyújtandóvállalatirányítási jelentésnek sem. Az állami vállalatok számára egységes vállalatirányítási ajánlások kerülnek megfogalmazásra. Ebbe a körbe tartoznak az MNV Zrt. társasági portfóliójába tartozó állami vállalatok, illetve az MNV Zrt. által vagyonkezelésbe, vagyonhasznosításba adott társaságok is. Az államnak olyan vállalatirányítási rendszert kell alkalmaznia, amelyben a cégvezetés kompetenciája és felelőssége átlátható és dedikált. Az állami vagyongazdálkodást úgy kell folytatni, hogy az biztosítsa a közérdek érvényesülését, ugyanakkor figyelemmel kell lenni a részvényesi értéknövelésre is. A döntéseket úgy kell meghozni, hogy azok a kisebbségi részvényesek érdekeit lehetőleg ne sértsék. A társaságokat széleskörű nyilvánosság mellett kell működtetni. A társaság ügyvezetésének minden olyan információt a tulajdonosok tudomására kell hozni, amely a tulajdonosi jogaik gyakorlásához szükséges. Magyarországon az állami - illetve tágabban a köztulajdonban álló - társasági portfólióba tartozó vállalatok körében a hatékony és átlátható vállalatirányítás megléte egyre fokozódó társadalmi követelményként jelentkezik. A felelős vállalatirányításnak megfelelő keretet kell teremtenie a tulajdonosi jogok gyakorlójaként döntést hozóknak, a társaság döntéshozatali fórumainak, és a társaság menedzsmentjének ahhoz, hogy a társasági és tulajdonosi érdek elsődlegességét mindenkor szem előtt tarthassák. E folyamat részeként megfelelő célokat tűzzenek ki, sőt, az azok teljesülését hatékonyan ellenőrző rendszerek működése is biztosított legyen. Az állami tulajdonban lévő társaságok esetében mindehhez hozzátartozik a tulajdonosi szerepkör és a szabályozói funkciók szétválasztása és a felelős vállalatirányítás nemzetközi szakirodalmában meghatározottak szerint történő kezelése. A felelős vállalatirányítási rendszer hatékony működése elősegíti a piaci elvek szerinti működést, és az ahhoz szükséges megbízhatósági kritériumok teljesülését. Forrás: Napi Gazdaság www.napi.hu |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..