A sikeres vállalkozás alapjai, avagy 50 fillérért nem lehet aranyhalat kapni,… |
2010. július 07. szerda, 03:00 |
1. Ne csak új vevőt, inkább új kapcsolatokat keressJóval többet ér egy partner, aki ajánl két vevőt, mint egy vevő önmagában – nem kell matekzseninek lenni, hogy lássuk ennek az állításnak az igazságát. Ehhez viszont egyszerűen gondolati váltásra van szükség: ha nem azzal indulunk neki egy ingyenes cégtárnak, hogy most itt akit megkeresek, vevő KELL legyen, sokkal sikeresebbek lehetünk. Képzelje csak el, ha a Coca-Cola csak akkor és csak azoknak akarna hirdetni, akik éppen akkor szeretnének vásárolni üdítőt, mekkora lenne a piaci részesedése? Nem véletlen, hogy gyűjtik azokat maguk köré, akik majd potenciális ügyfelek lesznek, ráadásul még magukhoz hasonlókat gyűjteni is tudnak! 2. Kiáramlás = bevételMinél többször tudunk célirányosan a potenciális ügyfél felé kommunikálni, annál nagyobb az esélye, hogy ténylegesen elérjük a célt, és bevételt realizálhatunk. Ehhez érdemes megkeresni minden olyan közösségi portál, üzleti portál, üzleti közösségi oldal, szakmai tudakozó által kínált lehetőséget megragadni, ahol valóban lehet érdemben kapcsolatot teremteni a célpiaccal! Az a nyerő kombináció Önnek, ahol az Ön célpiaca elérhető, mégsem kell magas közzétételi díjat fizetni, ha az ember szeretne hirdetést, ajánlatot publikálni. 3. A profit a partnereknél hever – csak kommunikálni kell hozzáAz üzleti kapcsolatok lényege a kommunikáció. Indulhat hideghívással, konferencián megismerkedve, hirdetés útján – a lényeg, hogy csak akkor derül ki, kiből lesz valóban vevő, ha elkezdünk gondolatokat cserélni a célpiaccal. Jó példa erre minden vidéki partner, akik általánosságban mondva nyitottabbak, szívesebben és türelmesebben beszélnek át minden olyan területet, ahol kapcsolódási pont lehet – ezt érdemes eltanulni. Nem egyszer voltam már olyan helyzetben, ahol addig-addig beszélgettünk a másik féllel, amíg ki nem derült, hogy folyamatos teljesítéssel is fogunk tudni együttműködni. 4. Értékesítési tudás nélkül mit sem érnek az ügyfélszerzési kísérletekAhhoz, hogy az ember kapcsolatokat építsen, eleget kommunikáljon a célpiaca felé, és addig-addig egyeztessen egy potenciális partnerrel, amíg eredményes nem lesz a kommunikáció, egy fontos megelőző lépés szükséges: felkészülni minderre, megtanulni a szükséges fogásokat. 5. Rendszeres munka termel rendszeres hasznotVégső soron a lényeg: minden lehetőség annyit ér, amennyit kihoz belőle az ember! Azaz folyamatosan dolgozni kell azon, hogy elegendő eredményt érjünk el. A gazdaságos marketing olyan, mint az aranyásás: folyamatosan keresni kell a lehetőségeket, „rámozdulva” minden aranynak látszó dologra, vagyis minden potenciális vevőre. Kövesse ezeket a lépéseket, és eredményes lesz akár egy ingyenes cégjegyzék, üzleti közösség, cégtár használatával is!
Lépéselőny Virtuális Irodaház A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről -
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
|