Két dudás egy üzletben |
2010. augusztus 30. hétfő, 03:00 |
Egyik partnerem mesélte, hogy bár ő szeretné fejleszteni a cégét, tulajdonostársa a marketing és értékesítés bármilyen fejlesztése ellen van. Ezt a harcot vívják évek óta, és érdemben nem jutnak egyről a kettőre. Ismerős? Sok vállalkozást fog meg a terjeszkedésben, hogy a tulajdonosok között nincsen kitisztázva a célok elérésének a módja, és az ehhez használt eszközök. Így a legnagyobb jó szándék ellenére is lehet, hogy nem egy irányba húznak, ami végső soron kevesebb bevételt és profitot jelent.
A gyökerekA cég alapításánál persze még mindenki boldog és örömmel tekint a jövőbe, várakozón. Aztán jönnek az első kihívások, és ez megméri a kapcsolatot is a tulajdonosok között: kinek az igaza érvényesül, és az milyen eredményt hoz összességében. Persze tudom én, hogy nem könnyű a sok cégtár, szakmai tudakozó, ingyenes cégjegyzék, online és offline marketing tanácsadó, gazdasági ötlet között egy sikeres vállalkozás alapjait letenni. A kezdeti ötletnél, amellyel egy cég elindul, nem lehet még sejteni mennyi apró döntési szituáción kell naponta átesni, és az ezekben való egyetértés bizony komoly erőpróbája a tulajdonosok közötti együttműködésnek és kapcsolatnak. A fent említett partner esetéhez visszatérve, ha két tulajdonos gyökeresen eltérően viszonyul az üzlethez, az üzleti partner kereséshez, egyikőjük inkább fogná, míg másik inkább erőltetné az ebbe fektetett időt, pénzt, energiát, az komoly konfliktushoz vezethet. TeendőArra, hogy mit lehet tenni a különböző nézőpontok összehangolása érdekében a tulajdonosok között, nehéz értelmes megoldást javasolni. Minden attól függ, milyenek az erőviszonyok a cégben, és mennyire sikeresek az egyes nézőpontok. Ha eredményesek úgy, ahogy folyik a jelenlegi irányítás és ezzel minden tulajdonos elégedett, akkor nem is érdemes változtatni. De ha a cég döcög, nem jönnek a bevételek, akadozik a marketing, és a bevételt jelentő kapcsolatépítési lehetőségekhez -pl. egy üzleti közösségbe való regisztrálásnál- mégis előítélettel áll bármelyik tulajdonos hozzá,mondván „korábban sokat csalódtam ingyenes cégjegyzékekbe”, akkor érdemes elgondolkozni, hogy hogyan tudnának szót érteni egymással. Mivel a cég fejlődése mindenki érdeke, üzleti tervben összefoglalva érdemes tálalni az üzleti kapcsolatépítési szándékot, hogy minden tulajdonos többet vigyen haza! Hacsak nem teljesen mellényúlt anno a tulajdonostárs kiválasztásánál, nagy valószínűséggel sok közös sikert élhetnek majd még át. Találja meg a módját, hogy újra közös nevezőre jussanak, ha épp kétfelé szaladnak üzlettársával! Németh Zoltán
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|