Továbbra is nagyon erős piaci versenyre számít a Telekom a vezetékes piacon Nyomtatás
2017. május 19. péntek, 00:00

Szabó János szerint mindez az árakban is megmutatkozik, "utcáról utcára folyó harc" van az ügyfélért. Kiemelte, hogy a Digi elsődlegesen vezetékes szolgáltató, ezért függetlenül a mobilpiacra lépési szándékától, már most is komoly fejlesztéseket végző piaci szereplő.    
Részben szintén a versenyt tükrözi, hogy a szokásoktól eltérően, már az első negyedévben is intenzívebbek voltak a hálózatfejlesztések a Telekomnál, ezért 4,4 milliárd forinttal magasabb volt a beruházások értéke az előző év azonos időszakához képest.


A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a mobilpiacon szintén erős árverseny érzékelhető a Digitől függetlenül is, a feltöltőkártyás piacon 40-50 százalékkal csökkentek a korábbi listaárak tavaly szeptembertől 2016 végéig.
Szabó János elmondta, az idén a tervek szerint mintegy 270 ezer új háztartásban lesz elérhető a szélessávú internet, 123 ezerben már az első négy hónapban hozzáférhetővé vált a másodpercenként legalább 30 megabites letöltési sebességű vezetékes internet, egyes helyeken pedig - technológiától és ügyfélszámtól függően - lehetséges 80, 100 vagy 1000 megabites sebesség is.
A vezérigazgató-helyettes kifejtette, a mobilhálózatoknál a Telekom elsősorban a másodpercenkénti 200-300 megabites letöltési sebességű internetet lehetővé tevő 4G+ hálózat fejlesztésére koncentrál, amely jelenleg az ország 30 százalékában érhető el, az év végére viszont ez az arány várhatóan 5-10 százalékponttal nő majd. Szintén kiemelt figyelmet kap a 87 százalékos lakossági beltéri lefedettség növelése - mondta.
Emellett be kell fejezni a frekvencia-tenderhez kapcsolódó vállalásokat, amelynek eredményeként az országos kültéri 4G hálózati lefedettség 98 százalékról 99 százalékra emelkedik. A vezérigazgató-helyettes ugyanakkor kiemelte: még mindig probléma, hogy a lakosság mindössze fele rendelkezik 4G képes készülékkel. Pozitív fejlemény azonban, hogy a teljes adatforgalom 75 százaléka a 4G hálózaton történik - a gyorsabb hálózatot fajlagosan többet használják az ügyfelek.
Az MTI érdeklődésére, hogy az idén mekkora összeget fordít a Telekom hálózatfejlesztésre, a vezérgigazgató-helyettes nem adott pontos információt, de elmondta, az előzetes célkitűzésekkel összhangban 2017-ben 85 milliárd forintot költ különböző beruházásokra a cég.     Az első negyedév eredményeit ismertetve elmondta, hogy a növekvő bevételek csak részben tudták ellensúlyozni a működési költségeket, másfelől 2016 első negyedévében az Origo Inforpark-értékesítéséből jelentős egyszeri profit származott. Az idén csoportszinten jóval magasabbak voltak a beruházási költségek, részben a 4G+ hálózat, valamint a vezetékes hálózatok fejlesztése miatt, valamint magas volt a vezetékes hálózatok használatát segítő végkészülékek költsége is.
A Magyar Telekom 2016 első negyedévében 140,5 milliárd forint konszolidált árbevételt és 4,8 milliárd forint adózott eredményt ért el. A bevételek 1,6 százalékkal emelkedtek a tavalyi első negyedévhez képest, míg a profit több mint felére csökkent az egy évvel korábbinak.

Forrás: MTI

Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.