English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Tervezzük meg tervünket! Nyomtatás E-mail
2007. április 21. szombat, 19:26
Üzleti terv

Segítség a vállalkozás mindennapjaiban?

ImageÜzleti tervet írni egy kicsit olyan, mint egy kertet ültetni: Nem elég, ha elültetjük, aztán egyszerűen megfeledkezünk róla. Ha azt akarjuk, hogy a növények és a virágok növekedjenek és virágozzanak, gondoskodnunk kell róluk. Meg kell őket védenünk, és biztosítanunk kell az ideális mennyiségű vizet és fényt a számukra… Ha bölcsen használjuk az üzleti tervünket, akkor vállalkozásunk szerves részévé válva nagyban elősegíti annak fejlődését.

 


A kerti hasonlatok egy üzleti tervre is érvényesek. Miután meghatároztuk az alapvető céljainkat és feladatainkat, rendszeresen újra kell értékelnünk őket, hogy biztosak lehessünk benne: jó úton haladunk. Felül kell vizsgálnunk számításainkat, ha megváltoztak a körülmények. Nem szabad azonban túlzásokba esnünk. Nem szükséges naponta újra értékelni az üzleti tervünket, és túl sok időt sem érdemes arra pazarolnunk, hogy a következő 12, 24 vagy 36 hónapra előre tervezzünk, elhanyagolva ezzel a vállalkozásunk napi, operatív teendőit.

ImageA legfontosabb azonban: ne arra használjuk az üzleti tervet, hogy megfedjük magunkat vagy dolgozóinkat, ha egy célt nem sikerül elérni, vagy egy számítás hibásnak bizonyul. Vegyük figyelembe, hogy bár az üzleti tervünk egy egyenes útnak tűnik A és B pontok között, valószínű, hogy ezen az úton számos akadállyal fogunk szembesülni mielőtt célba érünk.
Üzleti tervezés a változások kezelésére Ha bölcsen használjuk üzleti tervünket, akkor nem csak az első befektetés vagy hitel megszerzésében lesz a segítségünkre, hanem a vállalkozásunk szerves részévé válik és elősegíti annak fejlődését. Részletezi a végső célkitűzéseinket és az ezek eléréséhez szükséges lépéseket. Így például: növelni a piaci részesedésünket, javítani a haszonkulcsunkon, új piacokat szerezni, vagy gondolhatunk akár a vállalkozásunk eladása is hosszú távon.

Elkészítése létfontosságú amennyiben a puszta fennmaradásnál többet szeretnénk elérni vállalkozásunkkal. Lehet, hogy mi nem szeretnénk változtatni, de a vásárlók és a konkurencia változni fog. Jobb, ha felkészülünk rá: a piac ahol tevékenykedünk, változásokon fog keresztülmenni, függetlenül attól, hogy mi szeretnénk-e vagy sem.
Hogyan lehet az üzleti terv a segítségünkre vállalkozásunk mindennapjaiban? Egyértelműen tisztáznunk kell a fő feladatainkat. Ezeknek együttesen egy olyan célt kell alkotniuk, amelynek elérése érdekében nekünk, és beosztottainknak együtt kell dolgoznunk.

Egyébként mindenkinek tisztában kell lennie ezzel a céllal az eredeti üzleti terv nélkül is.
ImageEhhez hasonlóan mindenkinek tisztában kell lennie a vállalkozásban betöltött szerepével is, hogy segíthesse a céljainak elérésében. Ezt általános eligazításokkal és személyes értékelésekkel tudjuk elérni. Az üzleti terv segítségével minden munkatársunk tisztában lehet mind a saját, mind pedig a vállalkozás prioritásaival. Ezzel elősegítjük, hogy minden üzleti döntés egymással összefüggésben, azonos kontextusban szülessen meg. Amennyiben egy jelentősebb ajánlat vagy tevékenység nem illik bele az üzleti tervbe, akkor annak létjogosultsága valószínűleg kétséges.

Eltérhetünk-e, az üzleti tervtől?
Az üzleti tervnek nem szabad annyira merevnek lennie, hogy háttérbe szorítsa a kreativitást és az innovációt. Sok esetben az különbözteti meg a kisebb vállalkozásokat nagyobb társaiktól, hogy gyorsan képesek felismerni egy jó ötletet. Ha egy új lehetőség merül fel, amit nem láttunk előre az üzleti tervben, ne vessük el, pusztán azért mert nem szerepelt az eredeti elképzelésekben.
Ellenben próbáljuk meg az eredeti terveinkkel összhangba hozni. Tegyük fel a kérdést: Ha teljesen új úton indítja el a vállalkozásunkat, milyen hatással lesz ez a többi stratégiai célunkra? Valóban érdemes belekezdenünk, vagy csak a figyelmünket és a forrásainkat fogja elvonni a valóban fontos dolgoktól?

Milyen gyakran ellenőrizzük az üzleti tervünket?
Ha minden nap az üzleti tervünkhöz kell folyamodnunk, hogy megtudjuk, mit kell tennünk, akkor rosszul írtuk meg. Az üzleti terv nem egy bevásárló lista. Sokkal inkább egy viszonyítási eszköz, amelynek segítségével összehasonlíthatjuk jelenlegi helyzetünket, azzal, hogy hol kellene lennünk a terv szerint, illetve, hogy hová szeretnénk eljutni.
ImageAmikor ellenőrizni szeretnénk a vállalkozásunk aktuális helyzetét, ki kell választanunk néhányat az üzleti tervben felsorolt teljesítménymutatók közül, és ezek alapján meg kell határoznunk, hogy a megfelelő irányba haladunk-e vagy sem.
Az utóbbi esetben meg kell értenünk, hogy mi is a probléma. Olyan külső tényezők merültek fel, amelyeket nem vettünk figyelembe - talán egy versenytársunk állt elő valami újjal? Esetleg egy országos gazdasági probléma hatására csökkent a termékünk iránti kereslet, vagy árfolyamzuhanás az ok?

Belső problémáink vannak, amelyek akadályozzák a fejlődést?
Ilyenek a fontos munkatársak elvesztése, gyártási problémák vagy elégtelen kapacitás a vevői igények kielégítésére. De az is előfordulhat, hogy egyszerűen hibásak voltak a számításaink. Ilyenkor lehet, hogy a terv újraértékelése jelenti a megoldást.

ImageMit tegyünk, ha az üzleti tervünk hibás?
Amennyiben a számításaink és prognózisunk alapos kutatáson alapult, meg kell értenünk miért tértek el a valós adatok a tervezettektől és ez alapján módosítanunk kell az üzleti tervet. Az üzleti terv állandóan változik. Soha nem tudhatunk mindent előre, ezért ne várjuk el az üzleti tervtől, hogy minden problémánkra választ adjon. A feladata az, hogy a távoli horizonton tartsa a szemünk. Amíg a mindennapok problémáival foglalkozunk, nem szabad elfelejtenünk, hogy mik a vállalkozásunk valódi céljai.

Forrás: Netpreneur

ww.netpreneur.hu

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk  tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat →


 

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Vezetői tanácsadás

Cégvezetéssel kapcsolatos kérdése van? Kérdezzen szakértőnktől!

Vezetői tanácsadás

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Korona Royal
Nagy Tamás Dániel

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Keve-Steel Kft.
Jónás Tibor

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Electrika Szerviz Kft.
Sárközy László

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Sempa Kft.
Mudri Sándor

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.