Pénzözön az EU-ból |
2007. január 16. kedd, 19:17 | ||
Pénzözön az EU-bólA pályázat beadásához sokszor többet kellett foglalkozni a dologgal, mint azt előre gondoltuk Sokan sokfélét mondanak az EU-val kapcsolatosan. Egy azonban biztos. A támogatási források nagyságrendileg növekednek a következo~ ido~ben. Nem az a kérdés, hogy lesz-e elég pénzforrás fejlesztésre, beruházásra, hanem hogy tudunk-e majd felmutatni annyi jó projektet, mint amennyi pénzt el lehet nyerni. 2004. a kezdet, a gyerekbetegségek, a tanulás és a tapasztalatszerzés éve volt. Sokan sokfélét gondoltak, és vártak el az új, EU-s támogatási rendszertől. Ma már másképp gondolják. 2005. a javulás, a mino~ség irányába elmozdulás, az ésszerűtlenségek levetko~zésére törekvés, a lassúság leküzdésének éve volt. Már nem gondoltunk annyit és nem úgy, és néha egyáltalán nem gondoltunk semmit a támogatásokkal kapcsolatban. Sokszor és sokaknak fájt. Teljesen érthető okokból. A pályázatírók nem mindig jártak el tisztességesen. A pályázat beadásához sokszor többet kellett foglalkozni a dologgal, mint azt elo~re gondoltuk. A pályázatok elbírálási idejét hihetetlenül elhúzták. A támogatásokat nem mindenki nyerte el (60% elbukott). Aki elnyerte, időtlen időkig várt, mire megkötötte a támogatási szerződést a pályázati hatósággal. Mire megkötötte a szerződést talán rájött, hogy nem is akkora biznisz a támogatás megszerzése. De amire a pénzéhez jutott, az végképp egy örökkévalóság volt. Hát ezek után meri valaki még azt mondani, hogy érdemes pályázni? Milyen igaza van! Mert pályázni kizárólag az merjen, akinek van egy jó projektje, aki eléggé eltökélt, hogy mindenképpen megvalósítsa azt. De ez még messze nem minden, hiszen kell, hogy legyen annyi pénze előre - önerőből, hitelből, vagy bármi másból -, hogy képes legyen előre megfinanszírozni a fejlesztését. És ha még ez sem riaszt el mindenkit, hát bizony elég türelmének kell lenni ahhoz, hogy kivárja a támogatási procedúra végét, ami végképp nem egy villámakció. A pályázás tehát egy olyan dolog, ami borzasztó lassan ér véget vállalkozói szemmel nézve. Más oldalról viszont a fejlesztések egy jelento~s részét, akár 60-80%-át is ingyen kapja meg az ember. Ez pedig bizony igen nagy érték lehet! Ha valaki ezt megérti, és eldönti, hogy pályázati forrásokból nyer el vissza nem fizetendo~ pénzt, akkor komoly lehetősége van a versenyképessége jelentős megnövelésére. Egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy egy vállalkozás 100 egységből, vagy 50-bo~l hozza létre a beruházását, és ez a legnehezebb, kezdeti években mennyire terheli meg az új tevékenység, termék, üzletág, telephely profittermelo~ képességét. Nos ezt jelentősen befolyásolja, hogy nyertünk támogatást, vagy nem. A pályázás egyébiránt nem egy nagy ördöngo~sség. Az eddig beadott 29.500 pályázatnak nem kis részét maguk a cégek, szervezetek írták meg. Ha valaki nem eszi meg a pályázatírók és a média misztifikált maszlagját, miszerint ez olyan lehetetlenül és megtanulhatatlanul bonyolult, mint akár az agysebészet, akkor nagy esélye van rá, hogy a józan eszét használva elkészíthet és megnyerhet egy pályázati forrást. Sok esetben azonban jóval érdekesebb a helyzet, mert ha nem rögtön a kiírás elején pályáznak, akkor kérdés, hogy van-e a bugyorban még elég pénz? Azután felmerül a következő kérdés, hogy mennyire ero~s a projektem a jó pontozáshoz? Mennyi időt, energiát és pénzt kell a cégemnek a pályázat elnyeréséig ráfordítania, nem is beszélve az elnyert pályázat monitoringjáról, nyomon követéséről a teljes és sikeres projektzárásig. Hát ezek után elég gyakran döntenek úgy a cégek, hogy nem tanulnak bele a pályázati szakmába, hanem felfogadnak egy profit, aki - feltéve, hogy tisztességes és tényleg profi - nyerésig és aztán a teljes pénzlehívásig tudja juttatni a pályázót. Az elmúlt másfél év sok száz pályázati tapasztalata alapján elmondható, hogy a következo~ kiemelt hibák fordulnak elő leggyakrabban. 1. Nem számolják ki elég alaposan a projekt tényleges megtérülését, pénzügyi finanszírozhatóságát. 2. Nem veszik elég komolyan az adatközlést és nem adnak elégséges információt, vagy jelento~s késlekedéssel. 3. Nem tudnak bankgaranciát felmutatni. 4. Az önerőt csak "egy napra betett pénzként" jelenítik meg, nincs ténylegesen elkülönített saját forrás, ami később igen komoly likviditási gondokat okoz. 5. Formai hiba a pályázatban. 6. Nem megfelelő a pályázat mellé csatolt árajánlat. 7. A ténylegesen indokolható mértéken túli, szándékos és aránytalanul magas költségkalkulálással jelenítik meg a projekt üzleti tervét. Mindezek ellenére szerencsére nagyon magas arányban nyernek a vállalkozások a pályázatokon, mintegy 40%-ban. Idén pedig még mindig marad elég pénzforrás a vállalkozások számára fontos és elérheto~ pályázatokban. 2007-től pedig tényleg itt a Kánaán! Gärtner Péter
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Az MKIK fenntarthatósági vállalkozói szemléletformáló programjában 248 vállalkozás vett részt
- A Mol jövőre 40 milliárd forintot költ belföldön kőolaj- és földgázkutatásra
- K&H: a magyarországi kkv-k a következő egy évben 8,3 százalékos árbevétel-növekedéssel számolnak
- Kiosztották az EXIM Awards 2022 díjait
- Megduplázódhat a nemteljesítő vállalati hitelek aránya jövő év közepére egy kutatás szerint
- Több mint 750 millió forintból fejlesztette logisztikai folyamatait a Coca-Cola HBC Magyarország
- Újabb állami földterületek kerülhetnek a gazdálkodókhoz
- Magyarországon egyedülálló digitális megoldást tesztel a BKK a reptéri busz vonalán
- TIM: csütörtökön indul a regisztráció az energiatámogatási programban
- A FreeDee regionális vezető szerepre tör a 3d nyomtatás kelet-közép-európai piacán
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..