Folytatjuk a hatékony direkt marketing felépítéséről szóló cikkünket.
II. fázis - Lehetséges új ügyfelek felkutatása
Amikor a kommunikáció már rendszeressé vált a már meglévő vásárlókkal, neki lehet állni lehetséges vevőkkel is bővíteni a listát, amely tevékenységnek tulajdonképpen soha nincs vége. Lehetőség szerint ezeknek potenciális ügyfeleknek minnél több adatát be kell gyűjteni. Ilyen adat lehet például a számunkra fontos döntéshozó neve, beosztása, elérhetőségei. Fontos, hogy a begyűjtött személyek hajlandóak legyenek rendszeresen információkat, reklámokat és ajánlatokat kapni Öntől. Ez megoldható személyes megkereséssel és hozzájárulás kérésével vagy különböző, interneten alkalmazható automatizált technikával. Íme ezek közül néhány:
1. Hírlevél listák cseréje nem konkurens cégekkel, a vevők átíratása a másik cég hírlevelére.
2. Egy termék behatárolt idejű licitáltatása a honlapon, ezzel a honlap forgalmának és látogatottságának emelése.
3. A hírlevelek olvasóinál elérni, hogy azt valamilyen ajándékért, vagy nyereményért cserébe továbbküldjék ismerőseiknek.
III. fázis - A fehér foltok eltűntetése
Ha már elég nagyra hízlaltuk a listánkat, nekiláthatunk azt hatékonyabbá tenni. Ugyanis az eddig összegyűjtött listánkkal még mindig van egy problémánk: valamilyen módon már besoroltuk célcsoportokba a rajta szereplőket, de ez a besorolás az eddigi vásárlásaikon vagy a jellemzőiken alapult. Ez azonban nem ad kellően pontos képet arról, hogy milyen termékekre/szolgáltatásokra tartanak még igényt a lista tagjai. Valamilyen módon ezt a listán szereplő minden személyről/vállalkozásról meg kell tudnunk és ezt a tudást folyamatosan aktualizálnunk kell.
Ha ezt a feladatot elvégeztük, áttérhetünk az elképzelhető leghatékonyabb direkt marketing tevékenységre, a következő vásárlás szándékán alapuló kampányok tervezésére és levezetésére.
Összefoglaló
Remélem, sikerült ezzel a vázlattal kapaszkodót adnom mindazoknak, akik szeretnék vállalkozásuk direkt marketing tevékenységét fejleszteni. Ha Önben van ilyen szándék, akkor valószínűleg belekezdett már a tevékenység kialakításába, és valamelyik fázisig el is jutott. Gondolja végig, hogy melyik fázisnál tart jelenleg és lépjen tovább a következő fázisra, hogy vállalkozása direkt marketing tevékenysége a növekedés erős alapja lehessen!
Forrás: Ügyfélgyár, Marozsák Szabolcs
www.ugyfelgyar.hu
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |