Gazdasági evolúció? Kik élik túl a válságot? Nyomtatás
2009. augusztus 27. csütörtök, 03:00

Ahogy köszöntőnkben olvashatták, mi nem hiszünk abban, hogy a bolygó másik felén bedőlt hitelek problémája a hazai vállalkozások sorozatos csődjéhez kell hogy vezessen. Ennek ellenére a média „jótékony” hatására egyre jobban terjed a hisztéria, ami egyáltalán nem kedvez a vásárlókedvnek, a termelésnek és így a gazdaságnak sem.


08_27_veztSokak szerint ez egy „mondvacsinált” gazdasági krízis. Valóban mondva csinált, hiszen minél többet beszélnek róla és minél jobban „marketingelik”, annál többen azonosulnak vele, és annál jobban csinálják. Elhiszik, és mindent megtesznek, hogy velük is megtörténjen. Elhiszik és abbahagyják a marketinget, ami miatt azután csökken a megrendelésük, ami miatt el kell bocsátani embereket, ami miatt romlik a hatékonyság, ami miatt még kevesebb lesz a nyereség, és láss csodát máris megérintett minket a válság!

Úgy tűnik, hogy ráadásul sokaknak hasznos is ez a helyzet. Most a válság lehet a bűnbak, rá lehet fogni a rossz politikai és gazdasági intézkedések kudarcait. „A válság teszi tönkre a gazdaságot és az egyes cégeket is.” Ha pedig jó bűnbak, akkor még egy darabig meg kell tartani, hogy mindent ki lehessen magyarázni vele.

Azonban mi azt tapasztaljuk, hogy azokat az országokat és azokat a cégeket viszi el a válság, ahol a vezetők nem vállaltak elég felelősséget az elmúlt években. Nem folytattak megfelelő PR és marketing tevékenységet, hogy népszerűsítsék és eladják termékeiket, nem szervezték meg kellő mértékben a termelést, nem képezték a munkaerőt, és legfőképpen nem volt szakszerű és szigorú pénzügyi tervezésük.

Ez a kreált világbetegség, mint egy rejtélyes kór elviszi azokat, akik amúgy is gyengék voltak, nem „szedtek elég vitamint” és „nem éltek egészséges életet”, helyette önpusztító tevékenységeket folytattak.

Lehet, hogy éppen egy gazdasági evolúciónak vagyunk tanúi. Azok a vállalkozások, amelyek csak a konkrét termeléssel foglalkoztak, de nem volt megfelelő személyzeti politikájuk, ügyfél kapcsolattartásuk, pénzügyi rendszerük, minőségbiztosításuk és jól kidolgozott stratégiájuk, akik máról-holnapra terveztek és éltek, most nagyon nehéz helyzetbe kerülnek, de az is lehet, hogy teljesen kilátástalanná válik a jövőjük.

Azok az ügyfeleink, akik rendszeresen beszedték a cégdoktorok által felírt „vitaminokat”, sokkal biztatóbb jövő elé néznek. „Immunrendszerük” remélhetően elég erős lesz ahhoz, hogy állják a sarat és ne tudja legyőzni őket semmilyen „vírus”.

Azok az ügyfelek, akik szakértően választanak személyzetet, nem hagyják bent évekig a kártékony „parazitákat”, akik folyamatos kommunikációban vannak a piaccal, akik a megtermelt bevételt szakszerűen visszaforgatják a termelésbe, akik „kíméletlenül” képzik a jól termelő munkaerőt, akik nem engednek a minőségből és akik állandóan bővítik az ügyfélkörüket, azok túl fogják élni a válságot, és még nagyobb piaci részesedéssel kerülnek ki belőle.

Minden kedves olvasónak azt javasoljuk, hogy ne élje bele magát ebbe a hisztériába, ne gondolja azt, hogy neki is „meg kell betegednie”. Helyette kezdjen el bízni önmagában és cégében jobban, mint valaha. Fogjon neki a cégvezetésnek sokkal nagyobb felelősséggel és tudatossággal, mint bármikor ezelőtt. Legyen igazi szakértője a vállalkozásirányításnak. Ne csak a szakmájához értsen, hanem menedzselje cégét és vegye kezébe annak sorsát és jövőjét.

Amennyiben megfelelően „vitaminozza” cégét, nem lesz szükség „gyógyszerekre”. Amennyiben szakértő módon szervezi meg vállalkozását, amely jól kommunikál a piaccal, és jól képzett, motivált munkatársi gárdával rendelkezik, sohasem lesz szüksége válságmenedzselésre. De ehhez tenni kell, ezt meg kell teremteni!

Önnek is lehet „egészséges” cége!

Nagy Géza
Cégvezetési tanácsadó

Company Doctors
Túlterheltség csökkentése cégre szabott megoldásokkal kis- és középvállalkozások vezetőinek
www.hatekonycegvezetes.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.