A CRM térül meg a legjobban |
2009. szeptember 14. hétfő, 03:00 |
Sok marketinges szerint a vevőkapcsolati menedzsment (CRM) a legjobban megtérülő befektetés, a reklám pedig a legrosszabb. Legalábbis ez annak a friss kutatásnak a konklúziója, melyet a Marketing Akadémia, Európa vezető marketing-intézménye nevében (CIM) készített az Ipsos MORI, a legfrissebb marketing trendekről. A tanulmány rámutat, hogy a marketingesek 24%-a szerint a legjobban a CRM térül meg. Ez különösen a pénzügyi szektorban és az egyéb szolgáltató cégek esetében jellemző (31%) illetve a műszaki és telekommunikációs szektorokban (30%). A második legjobban megtérülő befektetésnek pedig a PR bizonyult (12%), a válaszok alapján. „Ahogy a források egyre szűkebbek, egyértelmű, hogy nyomás alá kerülnek a marketingesek által a reklámokra költött összegek. Azonban jó látni, hogy a CRM-rendszerekbe, a vásárlók megismerésébe fektetve a marketingesek bölcsen a leghatékonyabb technikákra tudják koncentrálni forrásaikat. Ahogy közelítünk 2010 felé, úgy vélem, hogy ez a professzionális megközelítés kifizetődő lesz a számukra akkor is, amikor a gazdaság a javulás jeleit mutatja majd” – mondta David Thorp, a Marketing Akadémia kutatási és szakmai fejlesztési igazgatója. A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |