A CRM térül meg a legjobban Nyomtatás
2009. szeptember 14. hétfő, 03:00

Sok marketinges szerint a vevőkapcsolati menedzsment (CRM) a legjobban megtérülő befektetés, a reklám pedig a legrosszabb. Legalábbis ez annak a friss kutatásnak a konklúziója, melyet a Marketing Akadémia, Európa vezető marketing-intézménye nevében (CIM) készített az Ipsos MORI, a legfrissebb marketing trendekről.


09_14_veztA tanulmány rámutat, hogy a marketingesek 24%-a szerint a legjobban a CRM térül meg. Ez különösen a pénzügyi szektorban és az egyéb szolgáltató cégek esetében jellemző (31%) illetve a műszaki és telekommunikációs szektorokban (30%). A második legjobban megtérülő befektetésnek pedig a PR bizonyult (12%), a válaszok alapján.
A reklám egyértelműen a legrosszabbul megtérülő befektetés a válaszadók szerint – a marketingesek majdnem negyede, 23% vélte így. A kutatásban azonban nem szerepelt az online reklámozás, amely bizonyára sokak szerint a legjobban mérhető eszköznek bizonyult volna – ennek megfelelően pedig könnyen számszerűsíthető.
Az arány még magasabb, 38%, a műszaki és a telekommunikációs szektorban tevékenykedők esetében. A második legrosszabb megtérülést a szponzoráció jelenti – a válaszadók 11%-a látja így.

„Ahogy a források egyre szűkebbek, egyértelmű, hogy nyomás alá kerülnek a marketingesek által a reklámokra költött összegek. Azonban jó látni, hogy a CRM-rendszerekbe, a vásárlók megismerésébe fektetve a marketingesek bölcsen a leghatékonyabb technikákra tudják koncentrálni forrásaikat. Ahogy közelítünk 2010 felé, úgy vélem, hogy ez a professzionális megközelítés kifizetődő lesz a számukra akkor is, amikor a gazdaság a javulás jeleit mutatja majd” – mondta David Thorp, a Marketing Akadémia kutatási és szakmai fejlesztési igazgatója.

Forrás:
Direkt Marketing Szövetség

www.dmsz.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.