Célkitűzés és munkaterv készítés Nyomtatás
2010. július 14. szerda, 03:00

Lépéselőny/Cégvezetés: CélkitűzésEgy jó üzleti és marketing stratégia elengedhetetlen vállalkozásunk számára.
Sokak szerint a „majd csak lesz valahogy” gondolkodás elég, hiszen az elmélet szerint keményen dolgozunk, reklámozunk, ügyfelezünk, ezáltal bevételeink növekednek és profitot is termelünk.
Ez mind szépen hangzik, viszont ha nincsenek pontos céljaink, nincs stratégiánk, a kemény munka hosszútávon higgyék el, önmagában nem visz minket előre.


•    Munkatervezet nélkül, adatok hiányában nehéz statisztikákat készítenünk, nehéz hónapról-hónapra túlszárnyalnunk korábbi teljesítményeinket. Célok és tervek nélkül vállalkozásunk szinte semmit nem ér.

Ez olyan, mintha úticél és térkép nélkül indulnánk el valahová autónkkal. Kevés az esélye, hogy normális helyen lyukadjunk ki adott időn belül.

•    Minden vállalkozás célja a növekedés, az üzleti partnerek bővítése, ezért tűzzünk ki terveket a következő hónapra, évre és akár még évtizedre is.

•    Készítsünk statisztikákat, hogy hány ügyfelet szeretnénk megszólítani egy időszak alatt, abból hánynak szándékozunk eladni valamit és a többi.

A Yale egyetem hallgatói között végzett kísérlet szerint azok a hallgatók, akik pontról pontra leírták céljaikat egy papírra és nem csak általánosan, de konkrétumokkal is megfogalmazták mit szeretnének elérni az életben, jóval nagyobb arányban teljesedett be, mint azoknál a diákoknál, akik csupán általánosságban szép autót, drága luxusvillát, havi több milliós fizetést szerettek volna.

•    Az a 2% akik leírták, hogy pontosan milyen házban szeretnének lakni, mikor, hol és mennyibe kerül, valamint leírták, hogy havi fizetésük célkitűzése 11.520.- dollár, 98%-ban megvalósult.

A 98%-ban általánosságokat írók 2%-a közelítette meg anyagi vágyait az életben. Az a 2%, aki konkrétumokban gondolkodik, bizonyítottan birtokolja a világ összvagyonának 98%-át, a maradék személyek összvagyona pedig éppenhogy megközelíti ezt az összeget.

A Yale egyetem hallgatótábora pedig minden bizonnyal hasonló képességű, nem buta emberek sokaságából áll.

•    Ha összeszedetten, tervekkel a kezünkben vállalkozunk, saját dolgunkat könnyítjük meg. Van motiváció, hiszen el szeretnénk érni egy kitűzött célt. Ha nincsenek céljaink, nincs miért kűzdeni, esélyt adunk magunknak a lazsálásra.

Egy cél és terv nélküli vállalkozás olyan, mint a cél nélküli ember. Létezésének nem sok értelmét látom a Földön.


Lépéselőny Virtuális Irodaház

A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Lépéselőny Média Kft.

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.