Kire van még szükség az Ön üzletében? |
2010. november 03. szerda, 03:00 |
Múlt héten az Ajánlók Intézetének angol és ír konferenciáján voltam Birmingham-ben, és az ajánlói marketingről tanultam tanácsadók és kisvállalkozások vezetőinek csoportjával. A nap témája az volt, hogy tudnánk radikálisan növelni az ajánlásokból származó bevételeinket. A témák egyikét Trey McAlister adta elő: a „Kapcsolati Szféra Profijainak megértése” címmel. Ők olyan emberek, akik rendszeresen ajánlják egymást.
Érdemes időt fektetni abba, hogy megtalálja az ilyen személyeket az Ön üzletéhez. Kire van még szükség az üzletében? Milyen lehetőségeket tud feltárni, amikor munkához lát? Milyen további lehetőségeket tudna még feltárni, amikor munkába kezd? A potenciális ajánló személyek azonosításának folyamata ötleteket adhat az ajánlásokban és egy belső kapcsolati háló kialakításában rejlő lehetőségek kiaknázásához. Ahogy bemutatja nekik cégét, egyúttal azt is meg tudja mutatni nekik hogyan tudják ők majd ajánlani Önt. Egyúttal váljon az ő nagykövetükké, ezáltal motiválja őket arra, hogy ajánlják Önt. Lényegében minden szükséges üzletet összehozhat pusztán a hasonlóan gondolkozó emberek csoportjának segítségével. Ez annak köszönhető, hogy mindannyian elkötelezettek egymás sikere irányában, és olyan helyzetben vannak, hogy tudják ajánlani egymást rendszeresen. Célszerű rendszeresen találkozniuk egymással, hogy erősítsék kapcsolataikat, és kicseréljék lehetőségeiket. Miért is ne építene ki egy ilyen kapcsolati háló-csoportot, ahol mindezt megteheti? Az ügyfél kapcsolataihoz is értéket ad, ha megmutatja nekik, hogy szívén viseli sorsukat, nem csak sajátját. Sikeres kapcsolatépítést! Dave Clarke
|