A jó startup ügyesen tud kommunikálni |
2014. május 14. szerda, 00:00 |
A kommunikációban meglepő módon egyelőre még adósak a startup hozzáállással az ilyen vállalkozások, ez komoly károkat okozhat hatékony működésükben. Erre figyelmeztetnek szakértők és befutott cégek vezetői egyaránt. Az összejövetelen már befutott startup és a nemzetközi porondra most kilépni készülő vállalkozás vezetője, s induló cégek inkubációjával foglalkozó szakértő számolt be kommunikációs tapasztalataikról. A résztvevő fiatalok konkrét példákon keresztül betekintést nyerhettek a sikeres kommunikáció műhelytitkaiba, illetve szembesülhettek a rossz kommunikáció legtöbbször nehezen jóvátehető következményeivel. „A startup siker és túlélés kulcsa az alkalmazkodás, tudomásul kell venni, hogy a világ és az ügyféligény folyamatosan változik, amihez igazodni kell” - mondta Kovach Anton, a nemzetközi startup versenyeken már bizonyítani tudó Karma Platformot fejlesztő ShiwaForce.com ügyvezetője. A csapat minden tagjának felelősséget kell éreznie a cég sikeréért, az agilis hozzáállás a startup feeling nélkülözhetetlen eleme. „Jómagam minden jelentkezőnél azt nézem, hogy mennyire csillog a szeme, mert ez sokat elárul a hozzáállásáról” – hangsúlyozta. Majd hozzátette: fel kell készülni arra is, hogy miközben gomba módra szaporodnak a startup cégek, néhány éven belül világszerte hiány lesz fejlesztőkből, így érdemes előrehozni az ilyen létszámbővítéseket. Ezt erősítette meg a startup vállalkozásból globális céggé fejlődött, járműipari navigációs megoldásokat fejlesztő NNG online szolgáltatások fejlesztéséért felelős alelnöke, Simon Attila. Elmondta, hogy miközben néhány éve tíz fővel indultak, idén átlépik a 700-800 fős létszámhatárt, mert akkora az igény a fejlesztéseik iránt a globális piacon. Megítélése szerint sikerükben nagy a szerepe a hatékony, lokális piacokat célzó kommunikációnak. Az inkubáció az USA-ban egyre inkább fejvadász jelleget ölt a tizenévesek között, és már nem csupán a fiatalok terepe a startup, az 50-60 éves korosztály is megjelent a csillogó szeműek között – jelentette be Miskolczy Csaba, inkubációs szakértő, a Myco.hu ügyvezetője. Náluk az inkubáció során kiemelten vizsgálják, hogy milyen a vállalkozás naggyá válási képessége. A Climate-KIC program keretén belül idén 40 induló céget segítenek a nemzetközi piacra lépésben, a legjobbaknak 3-5 év alatt kellene globális piaci szereplővé válnia. Miskolczy Csaba rámutatott: „Rengeteg ötlet verseng a piacon, de kevesen képesek elvinni a nemzetközi sikerig a cégüket. A kudarc oka sok esetben az alapítók hiányos üzleti háttértudásában rejlik, ezért is fontos, hogy tisztában legyenek a kommunikáció fontosságával, erejével.” Szerző: K. M., Világgazdaság Online |