Forradalmi módszer a képzés világában – a tréningek „svájci bicskája” Nyomtatás
2015. február 09. hétfő, 00:00

Manapság egyre nagyobb hangsúlyt kap, hogy a fejlesztési és képzési szolgáltatások megfelelő hatékonysággal, és ténylegesen mérhető módon járuljanak hozzá egy cég működéséhez, hogy az ilyen témákra fordított költségek megfelelő megtérülést biztosítsanak. Ezért örültünk nagyon, amikor egy beszélgetés során szóba került egy újszerű módszer, ami nagy mértékben megfelel ezeknek az elvárásoknak. A koncepció neve: CÉGSZIMULÁCIÓS TRÉNING.


Riporter: A téma szakértőjét, és egyben a cégszimulációs tréning egyik trénerét, Gergelyfy Gábort kérdezzük. Hogyan foglalható össze a cégszimulációs tréning különlegessége.

GG: Ténylegesen az a helyzet a tréning piacon, hogy a képzésekre fordított összegeknek manapság már meg kell térülniük, mivel az „ingyenes” források megszűntek. Ezért kezdtük el ennek a tréningnek az üzletággá fejlesztését. Más szimulációs tréningek is vannak a piacon, de ezek jellemzően virtuális szimulációk, azaz maga a szimuláció általában szoftveres háttérrel történik. A mi esetünkben viszont a feladatot fizikailag végre is kell hajtani, és ez sokkal életszerűbbé teszi a dolgot. Ez speciálisan erre a tréningre jellemző.



Riporter: Milyen típusú cégeknek, és milyen esetben ajánlható ez a fajta tréning?

GG: Bármilyen területen tevékenykedjen is egy cég, egy dolog biztosan közös bennük: a cég működése leírható folyamatok formájában, amelyeket emberek működtetnek. Ennek megfelelően, lényegében bármilyen cég alkalmas a cégszimulációs tréningen való részvételre, mivel mindenképpen ismerős lesz a számukra az alaphelyzet, azaz, hogy a megrendelőik sokat, és egyre többet várnak el tőlük, egyre gyorsabban és olcsóbban. Lehet ez gyártó, kereskedő vagy szolgáltató cég. A helyzet ugyanaz. A „megrendelő” szerepét játszó tréner nagy élethűséggel hozza ezt a figurát. A tréninget leginkább egy svájci bicskához lehetne hasonlítani. Sok mindenre lehet használni. A csapatépítéstől kezdve, a különféle készségfejlesztéseken keresztül egészen odáig, hogy Assessment Centerként funkcionáljon karriermenedzsment, belső kiválasztás vagy készségszint felmérése céljából. Ezt a megrendelő cég szándéka határozza meg, mi pedig rugalmasan alkalmazkodunk hozzá. Ez egy szimulátor. Olyan helyzetet teremtünk, amilyenre csak szükség van.

R: Mitől „cég”-szimuláció?

GG: Az elnevezés teljes egészében tükrözi a feladatot. A tréning során a résztvevőknek egy céget kell a nulláról felépíteni, mégpedig olyan módon, hogy az képes legyen az egyre nehezedő piaci helyzetnek is megfelelni. Ténylegesen kapnak egy megbízást a „megrendelőtől”, és létre kell hozniuk az ehhez szükséges folyamatokat, munkaköröket és eszközöket. Természetesen kapnak hozzá segítséget, de csak annyit, ami még nem veszi el az önálló felismerés és ötletek szükségességét és élményét. Emellett kapnak egy „megrendelőt” is a nyakukra, aki pontosan úgy viselkedik, mint egy való életből is ismert ügyfél.

R: Ezt olyanok is meg tudják csinálni, akik még sohasem alapítottak céget?

GG: Igen. És pont ez az egyik nagy erőssége a tréningnek. Azok az emberek, akik még nem voltak olyan helyzetben, hogy céget alapítsanak, el sem tudják képzelni, hogy mi mindenre kell gondolni. Sokszor annyira távol áll tőlük még a gondolat is, hogy a „tulajdonosi” szemlélet valamiféle irreális dologként szerepel a gondolataik között. Itt ezt lényegében kockázatmentesen tudják kipróbálni.

R: Mit profitál a tréningből egy cég, és mit egy résztvevő?

GG: A lehetséges hasznok köre nagyon széles. Egy cég tekinthet erre a tréningre úgy is, mint egy csapatépítés, de közben rengeteg olyan készségfejlesztés is történik, amelyek a hétköznapokban is jól érzékelhető pozitív hatással vannak. Ilyen például a team-munka erejének megértése, a kommunikáció és az információ-áramlás létfontosságának megtapasztalása. Ugyanakkor fejlődnek a vezetői készségek, a probléma-analízis képessége, a valódi okok feltárásának eszközeit is megismerik, és mindezt nem egy direkt képzés formájában, hanem élményszerűen. Ezek egyben egy egyéni résztvevő nyereségei is.

R: Hány cég vett már részt ilyen tréningen?

GG: A tréning Magyarországon és külföldön is fut (angol és német nyelven). Magyarországon több tucatra tehető azon cégek száma, akik már igénybe vették ezt a szolgáltatást, és meglehetős sikerrel használják is a tanultakat. Természetesen jobb, ha az ügyfelek saját maguk mondják ezt el, ezért, ha valakit érdekelnek ilyen referenciák, szívesen állunk rendelkezésre ebben is.

R: Köszönöm a beszélgetést, és sok sikert kívánok!

Forrás: További információért tekintse meg a www.cegszimulacio.hu weboldalt!
http://youtu.be/Z9rXWkgvWtU



 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.