Maguknak készíthetnek weboldalt a kis cégek |
2015. szeptember 18. péntek, 00:00 |
Olyan szolgáltatáscsomagot dob piacra a Telekom, amellyel informatikai, grafikai ismeretek nélkül is elkészíthető egy weboldal – jelentette be tegnap Lakatos Péter , a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese. Ezáltal – tette hozzá – javulhat a kis- és közepes vállalatok rugalmassága, versenyképessége. A BellResearch kutatása szerint ezek több mint fele szeretne ilyen felületet, de vagy nem tudják, hogyan kezdjenek hozzá, vagy nincs elegendő forrásuk ehhez – mondta Árvai Gergely, a Telekom IT szolgáltatások marketingmenedzsment-ágazatának vezetője. Egy fejlesztőcég ugyanis 130-200 ezer forintért készít el egy weboldalt, és az esetleges változtatás újabb kiadást jelent. A közepes cégeknél egyébként kedvezőbb a helyzet, ebben a körben már 80 százaléknyian rendelkeznek weboldallal, de például a magyarországi vállalkozásoknak csupán 10 százaléka mondhat magáénak webáruházat.
A kisvállalkozások többsége egyébként általában használja az internetet, csak a weboldalra nem futja. A Telekom most ezt a problémát akarja áthidalni, és a szolgáltatással akár 10-20 perc alatt összerakható az oldal. A csomaghoz tartozik a szerkesztőfelület mellett webtárhely, domén is. A vállalkozók által megalkotott weboldal minden felültre (PC, tablet, mobil) optimalizálható, és a Telekom szolgáltatása az összes szolgáltatónál lévő ügyfél számára elérhető, hűségidő nélkül. Forrás: D.J., Világgazdaság Online Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint 13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás. Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |