A kkv-k versenyképességéhez szükséges az erős nemzetközi kapcsolat Nyomtatás
2016. február 11. csütörtök, 00:00

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) versenyképességéhez szükség van az erős nemzetközi kapcsolatrendszerre - hangsúlyozta Ducsai-Oláh Zsanett, az Enterprise Europe Network (EEN) magyarországi konzorciumának vezetője, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója az EEN éves fogadásán.


Az Enterprise Europe Network (EEN) az Európai Bizottság által létrehozott, 63 országban működő vállalkozásfejlesztési hálózat, mintegy 600 üzletfejlesztéssel foglalkozó szervezetet fog össze az európai kis- és középvállalkozások nemzetközi kapcsolatrendszerének bővítésére.
Magyarországon 8 tagú konzorcium adja az EEN országos fedettséget a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezetésével, a szervezet működését 60 százalékban az Európai Bizottság 40 százalékban a kereskedőház finanszírozza.
Ducsai-Oláh Zsanett kiemelte, hogy a hazai kis- és középvállalkozások a kutatás-fejlesztés és innováció felhasználásával tudnak versenyképesek maradni.
A konzorciumvezető úgy értékelte, hogy a EEN magyarországi konzorciuma 2008 és 2014 között, az első ciklusban sikeresen működött, ezt folytatva végzi tevékenységet a mostani időszakban is, jelenleg mintegy 10 000 ügyfélnek nyújt szolgáltatást.
Az EEN tanácsadás keretében célpiacot javasol, támogatást nyújt a külpiacra lépési stratégia felépítésében, az adatbázisa és kapcsolati hálója segítségével felkutatja a potenciális üzleti partnereket, üzletember találkozókat szervez - emelte ki a vezérigazgató.

Forrás: MTI
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.