Kilőttek a régiós magántőke-befektetések |
2016. június 15. szerda, 00:00 |
Több mint 14 milliárd euró értékű magántőke-befektetésre került sor a közép-, kelet- és délkelet-európai régióban 2015-ben, ez közel hatszor több az előző évinél - ismertette a MergerMarket adatait Lendvai-Lintner Béla, az ARX Equity Partners partnere a Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesült (angol nyelvű nevének rövidítésével: HVCA) tegnapi konferenciáján. Hozzátéve, a régióban viszonylag olcsóbban lehet hozzájutni néhány - ahogy fogalmazott - igazán kiváló vállalathoz. Utóbbiak közül a magyarok Dömötör Zoltán, az EY igazgatója szerint ma már nemcsak a stratégiai, hanem a pénzügyi befektetők célpontjaivá is váltak. Az EY legfrissebb M&A (magyarul: egyesülési és akvizíciós) barométerének adatai szerint a magyar piacon az utóbbi hat évben megvalósult ügyletek összértékén belül a pénzügyi befektetések részesedése 25-48 százalék között volt. Ez az egyik legmagasabb arány a közép- és kelet-, délkelet-európai régióban. Jelentős volt a befektetési tevékenységüket május 31-én befejezett EU Jeremie-alapok aktivitása, de a regionális és globális magántőke-alapok is befektetnek magyar cégekbe -- közölte Dömötör.
Zsembery Levente, a HVCA elnöke bíztatónak nevezte, hogy egyre több nemzetközi befektető lép be, illetve tér vissza a régióba. Ezt mutatja az is, hogy Magyarországon is több jelentős regionális tranzakció zárult le. A külföldi befektetők optimisták a magyar gazdasággal kapcsolatban - közölte a Világgazdaság kérdésére a konferencia nyitó előadását tartó Joe Andrews, az amerikai Demokrata Párt egykori országos elnöke. Aki a világ legnagyobb ügyvédi irodája, globálisan 144 irodát működtető Dentons elnökeként az amerikai mellett számos -- így többek között kínai - kockázati- és magántőke-befektetővel, valamint befektetési bankkal áll kapcsolatban. Andrews árnyalta azt az általános véleményt, miszerint a kínaiaknak nem elég, hogy a brit Fitch Ratings a bóvliból befektetésre ajánlott kategóriába helyezte Magyarországot, ahhoz, hogy növeljék itteni aktivitásukat, még legalább egy felminősítésre van szükség, az amerikai Standard & Poor’s-tól és/vagy a Moody’s-tól. Andrews szerint ugyanis a hitelminősítők véleménye csak egy a sok információ közül, ami alapján a külföldi befektetők meghozzák döntéseiket és ők most összességében pozitívan ítélik meg Magyarország kilátásait. Ahhoz azonban, hogy e pozitív megközelítésük egyre több befektetésben is kifejeződjön, a Denton globális elnöke szerint az is szükséges, hogy a kormány a befektetéseket támogató intézkedéseket hozzon. Igaz, ez nemcsak a magyar, hanem valamennyi régiós ország esetében kulcskérdés. Forrás: Csabai Károly, Világgazdaság Online Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint 13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás. Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Az MKIK fenntarthatósági vállalkozói szemléletformáló programjában 248 vállalkozás vett részt
- A Mol jövőre 40 milliárd forintot költ belföldön kőolaj- és földgázkutatásra
- K&H: a magyarországi kkv-k a következő egy évben 8,3 százalékos árbevétel-növekedéssel számolnak
- Kiosztották az EXIM Awards 2022 díjait
- Megduplázódhat a nemteljesítő vállalati hitelek aránya jövő év közepére egy kutatás szerint
- Több mint 750 millió forintból fejlesztette logisztikai folyamatait a Coca-Cola HBC Magyarország
- Újabb állami földterületek kerülhetnek a gazdálkodókhoz
- Magyarországon egyedülálló digitális megoldást tesztel a BKK a reptéri busz vonalán
- TIM: csütörtökön indul a regisztráció az energiatámogatási programban
- A FreeDee regionális vezető szerepre tör a 3d nyomtatás kelet-közép-európai piacán
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..