English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Bevezetés az üzleti tervezésbe Nyomtatás E-mail
2007. április 21. szombat, 19:26
Az üzleti terv készítéséről

ImageRészletesen a különböző tervtípusokról

Miért létfontosságúak az üzleti tervek a vállalkozásunk egészséges működéséhez? Olvassa el útmutatónkat, amely az üzleti tervek kialakításáról szól, és megérti!
Az üzleti terv tulajdonképpen annak a leírása, hogy hogyan képzeljük el vállalkozásunkat a jövőben. Mindössze ennyiről van szó – egy dokumentum, amelyben leírjuk, mit kell tennünk és hogyan tervezzük ezeket megtenni. Ha egy boríték hátuljára lefirkantunk pár sort, amely üzleti stratégiánkról szól, üzleti tervet írtunk, vagy legalábbis egy üzleti terv csíráját.


Az üzleti tervek segíthetnek számos feladatban azoknak, akik írják és olvassák őket. Használják befektetőket keresők arra, hogy elképzeléseiket bemutassák lehetséges és potenciális befektetőknek. Ugyancsak használhatják olyan vállalkozások, amelyek szeretnének meggyőzni kulcsfontosságú embereket, akiket alkalmazni kívánnak; olyanok, akik beszállítóikkal próbálnak elboldogulni, vagy akik azt szeretnék tudni, hogyan irányíthatnák jobban cégüket.
Image
Tehát mit kell tartalmaznia egy üzleti tervnek, és hogyan rakjuk össze? Röviden összefoglalva: az üzleti terv vállalkozásunk céljait, a hozzájuk vezető stratégiákat, a lehetséges problémákat és azok megoldásait, a vállalkozás szervezeti struktúráját – beleértve a rangokat és felelősségeket, – és végül a tőke mennyiségét tartalmazza, amely ahhoz szükséges, hogy pénzelhessük vállalkozásunkat addig, amíg meg nem keresi a fennmaradásához szükséges pénzügyi forrásokat.

Hatásosnak tűnik? Az lehet, ha megfelelően rakjuk össze. Egy jó üzleti terv általánosan elfogadott irányelveket követ mind formájában, mind tartalmában. Egy üzleti tervnek három alapvető része van:- A legelső a vállalkozás koncepciója, ahol is leírjuk a vállalkozás szerkezetét, az iparágat, az adott terméket vagy szolgáltatást, és azt, hogy hogyan akarjuk sikeressé tenni a vállalkozásunkat.
- A második a piacról szóló rész, amelyben feljegyezzük és elemezzük a lehetséges vásárlókat: kik ők és hol vannak, miért fognak vásárolni stb. Ugyanitt jegyezzük fel a konkurenciát, és azt, hogyan fogjuk őket legyőzni.
- Végül a pénzügyi rész, amely a pénzforgalmi megállapításokat, pénzügyi mérlegeket és egyéb pénzügyi mutatókat, mint például nyereségküszöb-elemzéseket tartalmazhatja. Ehhez a részhez szükségünk lehet a könyvelőnk segítségére és egy jó táblázatkezelő szoftverre.

A három fő részt tovább bontva, az üzleti terv hét kulcspontot tartalmaz:
1. vezetői összefoglaló
2. a vállalkozás leírása
3. piaci stratégiák
4. versenyképesség-elemzés
5. fejlesztési terv
6. működési és irányítási terv
7. pénzügyi tényezők.

Ezen részek mellett az üzleti tervnek kell, hogy legyen borítója, címlapja és tartalomjegyzéke is.

Milyen hosszú legyen üzleti tervünk?
Annak függvényében, hogy mire akarjuk használni, az üzleti terv bármilyen hosszú lehet, egy boríték hátulján elférőtől egy összetett üzlet teljes körű leírásáig, akár több, mint száz oldalig. Egy üzleti terv jellemzően 15-20 oldalas, de mindkét irányban jócskán eltérhetünk ettől.
ImageSok függ vállalkozásunk természetétől is. Ha egy egyszerű elképzelésünk van, leírhatjuk pár szóban is akár. Másrészt, ha egy új típusú vállalkozást indítunk vagy akár egy teljesen új iparágat, szükség lehet némi magyarázatra ahhoz, hogy üzenetünk célba érjen.
A terv célja meghatározza a méretét is. Ha dollármilliókat szeretnénk felhajtani egy kockázatos vállalkozás elindításához, rengeteg magyarázat és meggyőzés szükséges. Ha csak belső célra szeretnénk használni, meglévő vállalkozásunk irányítására, egy rövidebb változat is elég.

Kinek van szüksége üzleti tervre?
Az egyetlen ember, akinek nincs szüksége üzleti tervre, az, aki nem vállalkozik. Nincs szükség rá egy hobbi elkezdéséhez vagy megszokott munkánk elvégzéséhez. De bárki, aki kockázatos vállalkozásba kezd, vagy ki szeretné azt terjeszteni, és ez jelentős tőkét, energiát vagy időt igényel, valamint szeretne haszont is látni belőle, szánjon rá időt, hogy felvázoljon egy tervet.

Kezdők.
A klasszikus üzleti tervíró az a vállalkozó, aki befektetőt keres új vállalkozása beindításához. Sok-sok nagy cég kezdte papíron, terv formájában, amelyet arra használtak, hogy meggyőzzék a befektetőket, adják össze a szükséges tőkét az induláshoz.
A legtöbb könyv az üzleti tervek írása témájában ezeket a kezdő vállalkozókat célozza meg. Ennek egyetlen jó oka van: minthogy ők a legtapasztalatlanabbak a lehetséges tervírók között, valószínűleg ők fogják a legtöbbre becsülni a tanácsokat. Ugyanakkor hiba azt gondolni, hogy csak a kezdőknek van szüksége üzleti tervre. A vállalkozások tulajdonosai a cég létezésének bármely szakaszában hasznot húzhatnak belőlük, keressenek bár friss tőkét, vagy gondolkodjanak nyereségük befektetéséről.

Megállapodott cégek, amelyek segítséget keresnek.
ImageNem minden üzleti tervet írnak csillogó szemű vállalkozók. Többet olyan vállalkozások vagy vállalkozásoknak írnak, amelyek rég túljutottak az induló szakaszukon. Például a WalkerGroup/Designs már egy biztos alapokon álló bolt-designer vállalkozás volt, amikor a cég alapítója, Ken Walker előjött az ötlettel, hogy oltalom alá vegyék és licenszeljék ruházati cégeknek és másoknak a 01-01-00 jelzést mint a közelgő millennium rövidítését. A fáradságos és költséges, az egész világra kiterjedő bejegyeztetés előtt üzleti tervet alkalmazott, eladási előrejelzésekkel, hogy meggyőzze a nagy kereskedőket arról, hogy jó ötlet a 01-01-00 termékeket forgalmazni. Segített az új befektetést nyerővé tenni jóval a nagy nap elérkezte előtt. A kereskedők jó előre bebiztosított támogatásával több, mint 45 licenszelő készítette el termékei skáláját csaknem a kezdetektől.
Az ilyen közepes méretű vállalkozások felvázolhatnak terveket, hogy befektetőket találjanak a növekedésükhöz, csakúgy, mint a kezdők teszik, bár a kívánt összegek jóval nagyobbak és a befektetők készségesebbek lehetnek. Szükségét érezhetik egy írott tervnek, hogy segítsék a már amúgy is gyorsan növekvő vállalkozást. Avagy értékes eszköznek tűnhet, hogy bemutassák a vállalkozás küldetését és kilátásait a vásárlóiknak, beszállítóiknak és másoknak.

Tervfrissítési ellenőrző lista
Itt következik hét ok, amelyeket nem árt megfontolni, mielőtt frissítjük üzleti tervünket. Ha csak egy is vonatkozik ránk, itt az ideje a frissítésnek.
1. Egy új pénzügyi periódus kezdődik. Frissíthetjük tervünket évenként, negyedévenként, vagy akár havonta is, amennyiben az iparágunk gyorsan változik.
2. Pénzügyi támogatásra van szükségünk. Hitelezők és egyéb pénzemberek igénylik a friss terveket, hogy segítsék őket pénzügyi döntéseikben.
3. Jelentős piaci változás történt. Változik az ügyfelek ízlése, átalakuló vásárlói trendek, és megváltozott szabályozási környezet egyaránt szükségessé teheti a tervek frissítését.
4. Cégünk kifejlesztett vagy épp kifejleszt egy új terméket, szolgáltatást vagy gyakorlatot. Ha a vállalkozás sokat változott az első tervünk megírása óta, ideje frissíteni.
5. Ha változás történt a vezetésben. Az új vezetőségi tagoknak friss információkra van szükségük a vállalkozásról és a céljairól.
6. Ha a vállalkozás átlép egy küszöböt, mint például új irodába költözött, átlépte az X millió forintos eladási határt, vagy a századik dolgozót alkalmazza.
7. A régi tervünk már nem fedi a valóságot. Lehet, hogy legutóbb rossz munkát végeztünk, de az is lehet, a dolgok gyorsabban változtak a vártnál. De ha nem vagyunk képben, írjuk újra.

A megfelelő terv
ImageAz üzleti terveknek sok közös elemük van, mint például a cash-flow előrejelzése és az értékesítési tervek. Sokuknak van közös céljuk, mint a pénzszerzés, vagy egy partner meggyőzése, hogy csatlakozzon a vállalkozáshoz. De az üzleti tervek nem hasonlítanak jobban egymáshoz, mint maguk a vállalkozások.
Vállalkozásunktól, és attól függően, hogy mire szeretnénk használni, szükség lehet más vállalkozók egészen más típusú üzleti terveire is. A tervek nagymértékben eltérhetnek hosszukban, kinézetükben, részletességükben, és az üzlet különböző nézőpontjait helyezik előtérbe.
Az ok, amely a terv kiválasztását fontossá teszi az, hogy nagy befolyása van a terv egészének hatására. Azt szeretnénk, hogy a terv a lehető legjobban és legpontosabban mutasson be minket és vállalkozásunkat. Ez akkor is igaz, ha a tervet arra szánjuk, hogy egy kockázati tőke prezentáción mutassuk be, vagy sosem hagyja el irodánkat és belső stratégiai üléseinken kívül senki sem fogja látni.

Ha ruhát választunk egy fontos alkalomra, jó eséllyel olyat keresünk, amely az előnyeinket hangsúlyozza ki. Gondoljunk hasonlóképpen a tervekre is. Szeretnénk megmutatni vállalkozásunk pozitívumait, és biztossá tenni, megkapják az őket megillető figyelmet.

Tervtípusok
Az üzleti terveket nagyjából négy csoportba különíthetjük el. Vannak nagyon rövid tervek, legyenek ezek a mini tervek. Vannak munkatervek, bemutató tervek és elektronikus tervek is. Mind különböző mennyiségű munkát igényelnek, de nem mindig arányosan a kapott eredménnyel. Ez annyit tesz, hogy egy munkaigényesebb terv nem garantáltan jobb egy rövidebbnél, attól függően, milyen használatra szánjuk.

- A mini terv. Egytől tíz oldalig tartó terjedelemben, legalább felületesen foglalkozva olyan kulcskérdésekkel, mint az üzleti elvek, anyagi szükségletek, értékesítési terv és pénzügyi megállapítások, beleértve a pénzforgalmat, bevételi előrejelzéseket és pénzügyi mérlegeket is. Remek módja annak, hogy gyorsan megvizsgáljuk az üzleti elveket vagy lemérjük egy lehetséges partner vagy kisebb befektető érdeklődését. Értékes alapja lehet egy teljesen kidolgozott tervnek a későbbiekben. Óvatosan bánjunk azonban a mini tervekkel! Nem helyettesíthetik a teljesen kidolgozott terveket. Ha egy mini tervet küldünk egy olyan befektetőnek, aki átfogó tervet vár, nevetségesnek tűnhetünk.

- A munkaterv. A munkaterv egy olyan eszköz, amelyet a vállalkozásunk üzemeltetésére használhatunk. Hosszúnak kell lennie a részleteket illetően, de rövidnek a bemutatáskor. Miként a mini tervnél, megengedhetünk magunknak némileg magasabb szintű nyíltságot és fesztelenséget, amikor munkatervet készítünk.
Egy olyan terv, amelyet szigorúan belső használatúnak szánunk, így nélkülözhet néhány, külső személy számára egyébként fontos elemet. Valószínűleg nem szükséges hozzáfűzni a vezetők életrajzát függelékként. Ugyancsak nem származik előny a munkatervbe illesztett, a terméket ábrázoló fényképekből.
ImageA külcsín meglehetősen más egy munkaterv esetében. Nem fontos, hogy jó minőségű papírra legyen nyomtatva és díszes borítója legyen. Egy régi iratgyűjtő a “terv” szóval a borítóján tökéletesen megfelelő.
A tények és számok belső konzisztenciája ugyanolyan döntő tényező a munkatervnél, mint a külvilág számára szólóknál. Nem kell annyira pontosnak lennie ugyanakkor olyan dolgokban, mint a gépelési hibák, az üzleti stílusnak való tökéletes megfelelés, a dátumformátumok egységessége stb. Ez a dokumentum olyan, mint egy szövetnadrág, amelyet szombatonként viselünk, vagy egy öreg teherautó, amely sosem romlik el. Arra van hogy használjuk, nem pedig, hogy csodáljuk.

- A bemutató terv. Ha veszünk egy munkatervet, a maga halvány külsejével és hatásával, és többet törődünk a kinézettel, egy bemutató tervet kapunk. Ez a terv már alkalmas arra, hogy bankároknak, befektetőknek és más cégen kívülieknek bemutassuk.
Majdnem minden információ ugyanaz lesz a bemutató tervben, mint a munkatervben, de a stílus némileg más. Például a szokásos üzleti nyelvet célszerű használni, elhagyva az informális zsargont, szlenget és rövidítéseket, amelyek hasznosak a munkahelyen, és megfelelőek a munkatervben. Tartsuk észben, az olvasóknak nem lesznek ismerősek vállalkozásunk eljárásai. A munkatervvel ellentétben nem emlékeztetőként, hanem bemutatóként használjuk.
További elemeket is hozzá kell majd adnunk. A befektetők követelményei közé tartoznak a versenytársak fenyegetése és a kockázatok is. Ha csak érintőlegesen tekintjük is ezeket fontosnak, el kell oszlatni a velük kapcsolatos aggodalmakat, gondoskodva ezen információkról.
A nagy különbség a bemutató és a munkaterv között a külső megjelenés részleteiben rejlik. A munkatervet kinyomtathatjuk az irodai nyomtatóval, majd összetűzhetjük az egyik sarkukon. A bemutató tervet jó minőségű, lehetőleg színes nyomtatóval nyomtassuk. Szakszerűen köttessük be egy brosúrába, amely tartós és könnyen olvasható. Grafikákat is tartalmaznia kell, mint például diagramokat, grafikonokat, táblázatokat és illusztrációkat.
Elengedhetetlen, hogy a bemutató terv pontos és belsőleg konzisztens legyen. Egy hibát egy ellenszenves kívülálló megtévesztésként értelmezhet. A legjobb esetben is gondatlannak fogunk tűnni. Ha a terv összefoglalója leírja, hogy 40 MFt pénzügyi támogatásra van szükségünk, de ha pénzforgalmi előrejelzés 50 MFt támogatást mutat az első évben, azt gondolhatjuk, mindössze elfelejtettük frissíteni az összefoglalót, hogy az új számokat mutassa, de a befektetők, akiktől a pénzt várjuk, valószínűtlen, hogy ilyen jószívűek lesznek.

- Az elektronikus terv. Az üzleti tervek többségét valamilyen számítógépen állítják össze, kinyomtatják és a papír változatot mutatják be. De egyre több és több üzleti információ, amelyet régen kizárólag papíron adtak át a résztvevő felek, ma már elektronikusan küldik. Tehát helyénvaló lehet egy elektronikus változatot kéznél tartani. Egy elektronikus terv jól jöhet, ha a bemutatót egy csoportnak prezentáljuk egy kivetítőn, vagy hogy kielégítsük egy megkülönböztetett befektető igényét, aki szeretne elmerülni a komplex táblázatok adatainak mélyére.

Forrás: Vállalkozás-Online

www.vallalkozas-online.hu



Kérdése van a cikkhez?
Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Vezetői tanácsadás

Cégvezetéssel kapcsolatos kérdése van? Kérdezzen szakértőnktől!

Vezetői tanácsadás

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Profi Kódex Kft.
Olajos Gergely

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
HyperthermZrt
Szegő Zsolt

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
DHM Vagyonkezelő Kft
Török László

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Aurum Consulting Kft.
Ruszkovszky György

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.