„Fogd vissza magad!” Nyomtatás
2009. december 03. csütörtök, 03:00

12_03_veztHírlevelünk címe egyúttal az egy évvel ezelőtt ránk szabadított „gazdasági válság” valódi üzenete is. Néhány héttel ezelőtt volt szerencsém beszélni egy a gazdasági és politikai manőverezéseket igen jól ismerő szakértővel, aki rávilágított ennek a meglehetősen jól sikerült kreálmánynak a valódi céljaira.


Az egész nem túl bonyolult, csak annak látszik, illetve annak tüntetik fel, hogy végképp ne értsük mi történik velünk és körülöttünk, és elmenjen a kedvünk attól, hogy tegyünk valamit ellene.

Hogy a pontos célokat megértsük, meg kell figyelni mi is történik nap mint nap az egész földön a média hathatós „segítségével”. Kapcsoljuk csak be a TV-t vagy a rádiót, lapozzunk fel találomra egy újságot! Mivel találkozunk azonnal? Rémhírek, rémisztő hírek, megoldhatatlan problémák, tragédiák, botrányok, kilátástalanságok, reménytelenségek és általános rossz hangulat. Így persze nem csoda, hogy lassan el is hisszük, az élet már csak ilyen. Nem merünk kimenni az utcára, mert hátha éppen egy forradalom zajlik, nem merünk autóba ülni, mert sokan meghalnak az utakon, nem merünk otthonról elmenni, mert be fognak törni hozzánk, nem merünk céget alapítani, mert be fog csődölni, nem keresünk munkát, mert úgysincs, stb.

A média már régen elárulta alapvető küldetését, az emberek pontos tájékoztatását. Nem tájékoztat, hanem rémisztget. A média nem más, mint a káosz kalmára. Nem segít, hanem megbízói akaratának megfelelően megfélemlít és befagyaszt minden életerőt, elvesz minden életkedvet, elhiteti, hogy minden hiába, úgysem nyerhetünk.

Ez pedig nem más, mint elnyomás. Elhiteti, hogy nem vagyunk biztonságban, sem gazdaságilag (válságok), sem pedig egészségileg (járványok). A cél pedig elérni, hogy minél kevesebbet tegyünk, minél kevesebbet kommunikáljunk, minél jobban húzódjunk vissza, és egyáltalán fogjuk már vissza magunkat!

Egy szépen megalkotott „járvány” tönkreteszi a társadalmi kapcsolatokat (már a mikulásünnepségek sem javasoltak), megnehezíti a termelést, a munkát, lassítják a gazdaságot, megfélemlíti az embereket. Egy szépen megalkotott gazdasági „válság” tönkreteszi a fogyasztást (fogd vissza magad, ne költs, mert megjárod, nem lesz pénzed) és ezzel lelassítja a termelést (fogd vissza magad, ne adj munkát, ne hozz létre semmit, ne marketingelj, mert úgysem tudsz eladni semmit, mert a piac úgyis szűkül).

A média elérte, hogy annyira féljenek az emberek az eredetileg nem is létező válságtól, hogy visszafogják magukat a vásárlástól, ami csökkenti a keresletet, ami csökkenti a termelést és a munkahelyeket, ami növeli a munkanélküliséget és a szociális terheket, ami megnöveli idővel a bűnözést, amiről pedig „vígan” informálhat bennünket. Így csinál magának munkát!

Egyszerű az egész! Ha kreálunk egy válságot vagy járványt, akkor megbénítjuk az embereket, nem kommunikálnak és kötnek üzleteket egymással. Mindenki kicsit visszafogja magát és a kiáramlását. Nem adja ki a pénzét, ami lassítja a gazdaságot, nem adja ki a kommunikációját (nem hirdet, nem levelezik, nem telefonál), ami lassítja az üzletmenetet, és így ismét a gazdaságot.

Ha eléggé megfélemlítjük az embereket, akkor lelassulnak, és annyira lelassul a termelés is, hogy végül valóban gazdasági problémáik lesznek. Amivel rémisztgettük őket, az be is következik!

Egy megbénított társadalmat pedig a média megbízói szerint könnyű kontrollálni. De tévednek! Egy béna és beteg társadalom képtelen lesz bármilyen hasznot hozni. Így végül azok is pórul járnak, akik ebbe az egészbe belehajszolnak minket. Ez senkinek sem okoz semmi jót, de úgy tűnik ezek az emberek túl ostobák, hogy ezt megértsék.

Nekünk viszont nem muszáj belemenni ebbe a halálos játékba. Mi választhatjuk a túlélést, a növekedést és a fejlődést!

Nem muszáj folyton a média (ál)-híreit figyelnünk, nem muszáj azt tennünk, amit a többség, nem muszáj szinte hipnotikus állapotban a válság szót kántálnunk.

Van még választásunk, és választhatjuk a kommunikációt. Nyugodtan gondolkodhatunk még pozitívan, és folyamatosan erősítve marketingünket elérhetjük, hogy vállalkozásunk talpon maradjon és akár növekedjen minden látszat ellenére.

A választás egyelőre még a mi kezünkben van, még eldönthetjük, hogy kire hallgatunk, a minden életet és lehetőséget a csírájában elfojtó médiára vagy a saját józan eszünkre!

Döntsön okosan!

Írta: Nagy Géza

Forrás:

Company Doctors

www.hatekonycegvezetes.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.