Ha késik a bevétel Nyomtatás
2010. július 28. szerda, 03:00

Lépéselőny/Cégvezetés: Mit tegyünk, ha késik a bevétel?Mi a teendő, ha a jól megtalált új vevő leadja a megrendelést, mi teljesítjük a saját oldalunkat, mégis nemhogy a profit, de a bevétel is elmarad? Hol tudna javítani azon egy átlagos vállalkozás, ha tartoznak neki?


A szerződés valódi értéke

Egy megállapodás mit sem ér, ha olyannal kötöttem, aki mögött nincs semmi, vagy szándékai valótlanok.  Egy ingyenes cégtárban, szakmai tudakozóban talált potenciális partnert alaposan érdemes körbejárni, mert ha nem tudunk róla semmit, az komoly kockázatot jelenthet. Egy üzleti közösség már több kapcsolódási pontot, kapaszkodót jelenthet, de az igazi hátteret az biztosítja, ha megismerjük személyesen a céget, leellenőrizzük a publikus adatbázisokban, nincs-e tartozása, stb.

Értékesítési, eladási pontok

Az első, véleményem szerint legfontosabb pont, hogy a szerződéskötésnél, az értékesítés során valóban minden szerződéses részletben sikerült-e egyetérteni az ügyféllel? Hiába gondolom ugyanis én valamire azt, hogy „A”, ha „B”-nek érti. Ez főleg a szerződés felmondással, kifogással, kötbérrel és fizetéssel kapcsolatos részekre igaz – inkább nézzen az ügyfél hülyének, és kérdezzek rá ezerszer, minthogy végül kiderüljön: ezt bizony át kellett volna beszélni…

Azt kapta, amire vágyott?

Tényleg jó volt a szolgáltatás? Valóban működik a termék? Sajnos sokszor látja az ember, hogy ha valaki nem akar fizetni, minden létező kibúvót megkeres, mindent szóvá tesz és megreklamál, függetlenül attól, hogy igaz-e vagy sem. Azonban nézzünk mi is a saját oldalunkon a dolgok mélyére: mindent megtettünk, hogy a vevő elégedett legyen?

Ügyvéd helyett kommunikáció

A legtöbb esetben pár napi késés után már mindenki kivont kardokkal ront a másikra, arra gondolva, biztos átverés van a dologban, hajlamosak vagyunk egyből az ágyúkat elővonszolni, és ügyvédi levelet, felszólítást küldeni. Korábban pénzügyi igazgató voltam, és előfordult, hogy a posta elkeverte a számlát, tehát az ügyfél hiába akart fizetni, nem volt mire. Történt olyan is, hogy műszaki hiba (nem működött a netbank) miatt nem tudott valaki utalni, és az is előfordult, hogy egész egyszerűen az, akinek a számlát kellett leigazolnia, szabadságon volt, így állt az egész ügy (nem szólva olyan esetekről, amikor a partnernél házon belül keveredett el a számla). Ha minden ilyen esetben felszólítással rohangáltam volna, nem lett volna egy ügyfelünk sem… Ezért megtanultam a leckét: először kommunikálni, érdeklődni érdemes. Pontosabban KELL, mert ha nem megyek utána, mi történt, ha nem kérek adatokat, csak feszültebb lesz a helyzet.

Mindent összevetve sokat tehet egy kisvállalkozó számlái kifizetéséért: figyeljen oda alaposan a szerződéskötésnél, teljesítse makulátlanul, amit megígért, ellenőrizze le a partnereket szerződéskötés előtt, és addig kommunikáljon, míg választ nem kap, mielőtt fenyegetőzni kezdene.


Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.