Egészség és értékesítés |
2011. január 05. szerda, 03:00 |
Felmérések szerint január első három hetében a leglátogatottabbak a konditermek szerte a világon. A karácsonyi és szilveszteri semmittevős – keveset mozgós – rengeteget (többnyire zsírosat) evős időszakok után felüdülés a testnek a megterhelő üzleti év elején a mozgás. Aztán ahogy telik az idő, és sűrűsödnek a teendők a cégben, úgy jönnek a kifogások, miért is ne menjen le aznap az ember egy kicsit mozogni. Aminek az eredménye az újévi fogadalmakhoz képest bizonyosan kevesebb izom és feszesség. Sajnos az értékesítésben is hajlamosak vagyunk ugyanerre a lanyhaságra, ahogy telik az év. Mit kell tenni, hogy a 2011-es utolsó negyedév ne legyen annyira kapkodós, mint az előző éveké? A sikeres vállalkozást meg kell alapozniAz edzéshez hasonlóan az élet, főleg az üzleti élet is gyakran úgy működik, hogy egy rendkívül lelkes, aktív, pezsgő periódust egy csendes, visszafogott követ. Aztán év végén jöhet a sopánkodás: már megint milyen keveset tornásztunk / értékesítettünk, milyen sok maradt a felesleges kiló / milyen kevés a bevétel… Ahogy a testedzésben, úgy a cégépítésben is alapszabály, hogy stabil alapokra lehet erős várat felépíteni. Ehhez pedig egy fitnesztermi edzésprogramhoz hasonlóan terv, stratégia kell: mikor, mit, milyen tempóban és nehézségi fokon erősítünk, hogy egyre több terhet bírjunk el? Egy nagy helyett sok kis fogadalomA nagy év végi „Jövőre…” kezdetű mondatoknál ezerszer (de minimum háromszázhatvanötször) hatásosabb egy-egy kis, naponta meghozott fogadalom – amit viszont meg is tartunk. Minden nap még eggyel több ügyfelet felhívni, eggyel több kérdést feltenni a tárgyalásokon, eggyel több referenciát megmutatni – ezek nem tűnnek nagy dolognak, de ahogy az erősítéshez is naponta 100 fekvőtámasz kell, úgy az üzleti élet, a bevételszerzés, az üzleti partner keresés is a „sok kicsi sokra megy” elven alapul. Németh Zoltán |